Majorarea tarifului la transportul public, pusă pe pauză. Consilierii nu au ajuns la un numitor comun

Majorarea tarifului la transportul public, pusă pe pauză. Consilierii nu au ajuns la un numitor comun

Consilierii municipiului Chișinău nu au ajuns la un numitor comun în ceea ce privește instituirea unui tarif unic în Chișinău de 6 lei pentru o călătorie cu transportul public. Pentru noua metodologie au votat  22 de consilieri. Astfel, nu s-a întrunit numărul necesar de voturi pentru a fi votate și amendamentele. 

Amintim că, la 11 mai, primarul capitalei, Ion Ceban a anunțat despre introducerea subiectului a ședinței Consiliul Municipal Chișinău. Potrivit lui, noile prevederi au un accent sporit pe procurarea abonamentelor, care ar reduce costul unei călătorii de 2-5 ori.

Menționăm că metodologia, conform căreia se formează tarifele pentru călătoria în transportul public din capitală, a fost prezentată la 24 martie, de către autoritățile municipale. Printre noile prevederi ale acesteia se numără un tarif de șase lei pentru toate tipurile de transport public, un accent sporit pe procurarea abonamentelor, dar și o nouă procedură de formare a tarifului.

Deși costul unui bilet de călătorie ar putea fi de șase lei, conform variante inițiale a metodologiei prezentate, autorii studiului susțineau că Primăria va încerca să convingă populația să opteze pentru abonamente. Abonamentele ar urma să coste de la 234 de lei pentru o lună (călători generali), 594 de lei pentru trei luni și până la 972 de lei pentru șase luni. 

Totodată,  propunerea ca peste 200 de mii de pensionari, 40 de mii de elevi ai claselor 1-4 și alte categorie de persoane scutite de plată conform legislației să beneficieze de dreptul de a călători gratis a stârnit reacții negative.

„Unica soluție este abonamentul și trebuie să dezvoltăm cultura abonamentului, nu să creăm condiții ca lumea să umble fără plată. Dați-le abonamente simbolice, dar nu trebuie nimeni în acest oraș să beneficieze de călătorii gratis. Abonamentele disciplinează”, susține consilierul Veaceslav Nedelea

În ceea ce privește elevii, studenții, angajații din sistemul de învățământ, copii de familii monoparentale și familii cu mulți copii vor beneficia de tarife preferențiale.

Autorii susțin că în cazul în care călătorii ar opta pentru abonamente, presiunea pe bugetul municipal ar putea scădea până la 100 de milioane de lei.

Vedeți și: De la bilete, la abonamente. Tarifele pentru călătoria în transportul public din capitală ar putea fi formate în baza unei noi metodologii

Menționăm că, Ion Ceban a declarat că municipalitatea riscă să nu poată achita salariile șoferilor de autobuze, iar curând, unitățile de transport nu vor putea fi scoase pe itinerare. Potrivit edilului, întreprinderile de transport public din Chișinău au înregistrat un deficit circa 46 de milioane de lei.

Consilierii fracțiunii Partidului Acțiune și Solidaritate au venit cu o reacție după ce primarul capitalei Ion Ceban a declarat în cadrul ședinței Primăriei că municipalitatea nu va mai avea unități de transport public care să circule prin oraș dacă tarifele nu vor fi majorate. Consilierii spun că dacă se dorește o majorare a prețului este nevoie îmbunătățirea calității transportului public.

Expertul economic Veaceslav Ioniță este de părere că noua metodologie de calcul a prețului pentru călătoriile cu transportul public ar putea rezolva problemele cu care se confruntă municipiul Chișinău în domeniul transportului public. Ioniță a evidențiat patru probleme majore ale capitalei. Printre acestea: presiunea asupra bugetului municipal, politizarea tarifelor, lipsa unui sistem integral a transportului public și reducerea numărului de călători în mijloacele de transport public. 

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Primarul capitalei cere 350 mil. de lei în bugetul municipal pentru menținerea tarifului actual la călătoriile cu transport public (DOC)

Primarul capitalei cere 350 mil. de lei în bugetul municipal pentru menținerea tarifului actual la călătoriile cu transport public (DOC)

61 de milioane de pasageri, transportați cu transport public în 2021. Numărul călătorilor cu avionul, în creștere

61 de milioane de pasageri, transportați cu transport public în 2021. Numărul călătorilor cu avionul, în creștere

Focar în trafic! Soluții pentru ambuteiajele din Chișinău, sugerate de cititorii AGORA: Transport public, parcări sau centură de ocolire a orașului (VIDEO)

Focar în trafic! Soluții pentru ambuteiajele din Chișinău, sugerate de cititorii AGORA: Transport public, parcări sau centură de ocolire a orașului (VIDEO)

Advertoriale
Echipa maib - al treilea an în cursa „Foc la ghete pe biciclete”, pentru susținerea „Casa Angelus”

Echipa maib - al treilea an în cursa „Foc la ghete pe biciclete”, pentru susținerea „Casa Angelus”

Record absolut - la Art Granit ai trepte și pervaz de exterior în doar 3 zile!

Record absolut - la Art Granit ai trepte și pervaz de exterior în doar 3 zile!

Descoperă berea care se bea și se mănâncă! Litra Gelato NEIPA, surpriza de la Festivalul BeerMania

Descoperă berea care se bea și se mănâncă! Litra Gelato NEIPA, surpriza de la Festivalul BeerMania

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: „Sport pentru a fi subțirei” și „sâmburi de harbuz”. Remedii pentru o viață fără covid
    Copiii știu mai bine: „Sport pentru a fi subțirei” și „sâmburi de harbuz”. Remedii pentru o viață fără covid
  • DESCIFRAT: 12 ani pe calea digitalizării serviciilor publice sau cât de utilizate sunt tehnologiile informaționale în relația cetățean - Guvern
  • Copiii știu mai bine: De ce Moldova nu are mare? „Ne-a fost furată” sau „S-a scurs prin găurile lăsate de tancuri”
  • DESCIFRAT| Alertele cu bombă - ecuații cibernetice cu multe necunoscute sau slăbiciunea sistemului? (VIDEO)
  • Hike cu mine! Unde? La Seliște, să vezi un fag de 300 de ani și să afli cum un slovac a venit în Moldova și s-a apucat să ne dezvolte turismul (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Se împlinesc 14 ani de la încheierea războiului ruso-georgian. Republica Moldova condamnă agresiunea militară a Rusiei împotriva Georgiei
  • 2
    Ex-vicepremierul pentru reintegrare, Vladislav Kulminski face parte din echipa ONU la Centrul de Coordonare Comună de la Istanbul
  • 3
    Institutul pentru Studiul Războiului: Armata rusă depozitează mine și explozibili la Centrala Nucleară Zaporojie
  • 4
    Copiii știu mai bine: „Sport pentru a fi subțirei” și „sâmburi de harbuz”. Remedii pentru o viață fără covid
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.