Metodologia, conform căreia se formează tarifele pentru călătoria în transportul public din capitală, a fost prezentată la 24 martie, de către autoritățile municipale.
Conform variantei inițiale a metodologiei prezentate, autorii studiului susțin că Primăria va încerca să convingă populația să opteze pentru abonamente. Abonamentele ar urma să coste de la 234 de lei pentru o lună (călători generali), 594 de lei pentru trei luni și până la 972 de lei pentru șase luni.
Totodată, propunerea ca peste 200 de mii de pensionari, 40 de mii de elevi ai claselor 1-4 și alte categorie de persoane scutite de plată conform legislației să beneficieze de dreptul de a călători gratis a stârnit reacții negative.
În ceea ce privește elevii, studenții, angajații din sistemul de învățământ, copii de familii monoparentale și familii cu mulți copii vor beneficia de tarife preferențiale.
Autorii susțin că, în cazul în care călătorii ar opta pentru abonamente, presiunea pe bugetul municipal ar putea scădea până la 100 de milioane de lei.
Menționăm că, Ion Ceban a declarat că municipalitatea riscă să nu poată achita salariile șoferilor de autobuze, iar curând, unitățile de transport nu vor putea fi scoase pe itinerare. Potrivit edilului, întreprinderile de transport public din Chișinău au înregistrat un deficit circa 46 de milioane de lei.
Consilierii fracțiunii Partidului Acțiune și Solidaritate au venit cu o reacție după ce primarul capitalei Ion Ceban a declarat în cadrul ședinței Primăriei că municipalitatea nu va mai avea unități de transport public care să circule prin oraș dacă tarifele nu vor fi majorate. Consilierii spun că dacă se dorește o majorare a prețului este nevoie îmbunătățirea calității transportului public.
Expertul economic Veaceslav Ioniță este de părere că noua metodologie de calcul a prețului pentru călătoriile cu transportul public ar putea rezolva problemele cu care se confruntă municipiul Chișinău în domeniul transportului public. Ioniță a evidențiat patru probleme majore ale capitalei. Printre acestea: presiunea asupra bugetului municipal, politizarea tarifelor, lipsa unui sistem integral a transportului public și reducerea numărului de călători în mijloacele de transport public.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.