Potrivit Raportului, necesitatea de prelungire a stării de urgență este determinată de riscurile persistente în privința securității aprovizionării R. Moldova cu resurse energetice, impactului asupra domeniului transporturilor, asigurării energetice a țării, securității la frontieră și gestiunii fluxului de refugiați.
Pe durata stării de urgență, Comisia pentru Situații Excepționale a Republicii Moldova va emite dispoziții cu caracter obligatoriu și executoriu pentru conducătorii autorităților administrației publice centrale și locale, ai agenților economici, ai instituțiilor publice, precum și pentru cetățeni și alte persoane aflate pe teritoriul Republicii Moldova.
Cu excepția normei care vizează prelungirea stării de urgență, proiectul de hotărâre a Parlamentului supus dezbaterii și aprobării conține aceleași dispoziții ca și Hotărârile inițiale ale Parlamentului, fără a extinde sau modifica niciuna dintre măsurile pentru a căror executare a fost abilitată să emită dispoziții, pe perioada stării de urgență CSE.
AGORA amintește că starea de urgență pe teritoriul R. Moldova s-a prelungit cu 60 de zile la 21 aprilie. Decizia a fost aprobată la ședința Parlamentului. „Pentru” au votat 55 de deputați, în mare parte cei din majoritatea parlamentară.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.