Această propunere, anunțată de executivul european în iulie 2021, va însemna încetarea de facto a vânzărilor de vehicule pe benzină şi diesel în UE începând cu 2035. Măsura trebuie să contribuie la atingerea obiectivelor climatice, în special neutralitatea carbonului până în 2050.
La solicitarea câtorva țări, printre care Germania şi Italia, cei 27 au convenit totuși să ia în considerare o posibilă undă verde în viitor pentru tehnologii alternative, cum ar fi combustibilii sintetici sau motoarele hibride reîncărcabile , dacă acestea fac posibilă atingerea obiectivului de eliminare completă a emisiilor de gaze cu efect de seră la vehicule.
Miniștrii mediului din statele membre UE, reuniți la Luxemburg, au aprobat, de asemenea, o prelungire cu cinci ani a scutirii de obligații în materie de CO2 acordate producătorilor de nișă sau celor care produc mai puțin de 10.000 de vehicule pe an, până la sfârșitul anului 2035. Această clauză, denumită uneori „amendamentul Ferrari”, vizează în special mărcile de lux.
Aceste măsuri urmează să fie acum negociate cu europarlamentarii care şi-au stabilit, de asemenea, luna aceasta poziția față de propunerea Comisiei Europene.
„Este o mare provocare pentru industria noastră de automobile”, a recunoscut ministrul francez pentru tranziție ecologică, Agnes Pannier-Runacher, care a prezidat întâlnirea de marți. Ea a spus însă că reprezintă o necesitate în fața concurenței din partea Chinei şi a SUA, care au pariat în mare măsură pe vehiculele electrice, văzute ca viitor al industriei de automobile. Aceste decizii vor „permite o tranziție planificată şi însoțită”, a adăugat ministrul.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.