De la stele care se nasc sau mor până la galaxii ce par să danseze: NASA a publicat noi imagini obținute de telescopul spațial James Webb (VIDEO/FOTO)

foto: NASA

Agenția spațială a Statelor Unite ale Americii, NASA a publicat marți, 12 iulie, în premieră, noi imagini realizate de telescopul spațial James Webb. Acestea reprezintă, stele pe moarte sau nebuloase unde se nasc alte stele, planete din afara sistemului nostru solar, despre care astronomii afirmă că atmosfera lor ar conține apă dar și un grup de galaxii ce „par să danseze”, transmite Agerpres.

În programul live de o oră în care fotografiile au fost dezvăluite una câte una, au fost prezentate imagini cu două nebuloase ce ilustrează ciclul de viaţă al stelelor, o exoplanetă şi un grup compact de galaxii.

„Fiecare imagine reprezintă o nouă descoperire", a declarat în deschidere directorul NASA, Bill Nelson. „Fiecare va oferi omenirii o viziune asupra Universului pe care nu am mai văzut-o niciodată", a adăugat el.

În imaginea de mai jos, apare nebuloasa Carina, care conform NASA, este un nor de gaze în care se formează stele, acesta fiind situat la circa 7.600 de ani-lumină de planeta noastră.

foto: NASA

O altă imagine reprezintă nebuloasa Southern Ring, care este un nor de gaze format în jurul unei stele, aflată pe moarte.

foto: NASA

În această imagine este reprezentat  grupul de galaxii Cvintetul lui Stephan, un grup compact de galaxii, descoperit în 1877.

foto: NASA

A doua imagine din colecția prezentată astăzi, arată o planetă din afara sistemului nostru solar, denumită WAS-96b. Potrivit agenției americane, telescopul James Webb a detectat apă în atmosfera planetei, care este un gigant gazos, ce orbitează cu o viteză amețitoare în jurul stelei sale.

foto: NASA

Telescopul James Webb, care poartă numele administratorului NASA din perioada de aur a anilor 1961-1968, în valoare de aproximativ 10 miliarde de dolari, este programat să funcţioneze timp de cel puţin 5 ani şi, posibil, până la 10 ani.

India testează o navă spațială asemănătoare cu navele realizate de NASA