#ROOFOFFLINE: De ce ar trebui să cedăm 20 km/h pentru viață? Bursierul Fundației Soros Moldova, Tudor Arnăut a răspuns la această întrebare

#ROOFOFFLINE: De ce ar trebui să cedăm 20 km/h pentru viață? Bursierul Fundației Soros Moldova, Tudor Arnăut a răspuns la această întrebare

Știați că reducerea vitezei până la 30 km/h este o măsură care ar putea salva anual sute de vieți? Deși pare o inițiativă de domeniul fantasticului sau viitorului îndepărtat, aceasta este aplicată deja în mai multe capitalei europene. Mai mult, implementarea ei nu cere decât voință din partea autorităților și cetățenilor, dar poate schimba radical viața comunității.

Despre asta a vorbit la 14 iulie, în cadrul #ROOFOFFLINE Unbeaten Paths, Tudor Arnăut, bursier al Fundației Soros Moldova, spunându-ne cum ar fi fost bine să fie în domeniul siguranței rutiere. Tânărul a reușit, în mai puțin de 10 minute, să răspundă la întrebarea: De ce investițiile în siguranța rutieră nu trebuie să fie neglijate, oferind în acest sens și câteva cifre, care ar pune pe oricine pe gânduri.

Spre exemplu, accidentele rutiere din fiecare an, provoacă moartea a circa 1,3 milioane de oameni, iar pentru alți 20 -  50 de milioane, înseamnă diferite traumatisme. Cu toate acestea, mai mult de jumătate din decesele provocate de accidentele rutiere sunt în rândul pietonilor, bicicliștilor sau motocicliștilor, adică a participanților vulnerabili la trafic.

„Pe timp de zi, oricum mașinile nu depășesc viteza de 30 de km/h când sunt formate ambuteiaje, însă pe timp de noapte, străzile late din centrul capitalei devin un poligon pentru cei care iubesc viteza”, a explicat el.

La nivelul Republicii Moldova, toate aceste date se reduc la circa 250 de persoane decedate anual și alte câteva sute care suferă diferite traumatisme. În cadrul discursului său, Tudor Arnăut a menționat și existența unor pagube de nivel economic, din cauza acestei situații, fiind vorba de circa 450 de milioane de euro, conform datelor Guvernului Republicii Moldova.

„Soluția în acest caz este viteza maximă de 30 de km/h, care ar trebui să fie aplicată în centrul orașelor. Șansele unui accident fatal la așa viteză, conform mai multor studii, sunt de circa 10%”, ne-a spus Tudor.

Iar dacă măsura pare utopică, tânărul ne-a oferit exemplul Marii Britanii, care la scurt timp de la introducerea acestei măsuri în centrul orașelor, a constatat o reducere cu 60% a accidentelor rutiere. 

Tudor Arnăut speră că autoritățile vor conștientiza impactul unei măsuri atât de simple și vor recurge la adoptarea acesteia, pentru a putea reduce numărul victimelor accidentelor rutiere.

Evenimentul #ROOFOFFLINE Unbeaten Paths, organizat de AGORA a avut loc joi, 14 iulie, pe acoperișul Kentford. Peste 100 de oameni s-au adunat ca să asculte discursurile inspiraționale ale speakerilor, care au povestit despre drumul pe care-l parcurg cu îndrăzneala, de fiecare dată când  își propun să realizeze un vis, un plan, un scop.

AICI găsiți informația despre discursul Natei ALBOT la eveniment și minunatul proiect la care lucrează în prezent jurnalista. 

AICI aveți un articol despre Emilian Dzugas și primul traseu de hike din Moldova, pe care l-a inaugurat.

Iar AICI vă povestim cum am desfăcut cortul chiar pe acoperiș, cum am copt porumb, am savurat vin la apus de soare, dar și despre premiile din bolul tombolei de la eveniment.

Dacă n-ați reușit să ajungeți la eveniment, fiți gata să vă alăturați la următoarea ediție. Vă așteptăm cu drag!

-------

Asociația Națională pentru Turism Receptor și Intern din Moldova / USAID

Fundația Soros Moldova

Chateau Cristi

Berea LITRA

Wine Gogh

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Istoria creării primului traseu oficial de hiking din Moldova, prezentată la #ROOFOFFLINE. Emilian Dzugas a povestit cum i-a venit ideea și ce l-a făcut să creadă în potențialul turistic al țării noastre (FOTO)

Istoria creării primului traseu oficial de hiking din Moldova, prezentată la #ROOFOFFLINE. Emilian Dzugas a povestit cum i-a venit ideea și ce l-a făcut să creadă în potențialul turistic al țării noastre (FOTO)

#ROOFOFFLINE Unbeaten Paths: Cum am desfăcut cortul, am copt porumb și am savurat vin la apus de soare, dar și premiile din bolul tombolei (FOTO)

#ROOFOFFLINE Unbeaten Paths: Cum am desfăcut cortul, am copt porumb și am savurat vin la apus de soare, dar și premiile din bolul tombolei (FOTO)

#ROOFOFFLINE: Nata Albot, despre ideea primei școli de ospitalitate din Moldova și curajul de a vorbi despre visurile noastre

#ROOFOFFLINE: Nata Albot, despre ideea primei școli de ospitalitate din Moldova și curajul de a vorbi despre visurile noastre

Advertoriale
Fă-ți ghiozdanul pentru școală cu METRO! Rechizitele care îți vor face învățatul mai plăcut (FOTO)

Fă-ți ghiozdanul pentru școală cu METRO! Rechizitele care îți vor face învățatul mai plăcut (FOTO)

Maib a inaugurat „maib Academy”, un centru inovativ de instruiri pentru angajați

Maib a inaugurat „maib Academy”, un centru inovativ de instruiri pentru angajați

Î.S. MOLDATSA recrutează. Află cum poți să devii Controlor de Trafic Aerian Stagiar

Î.S. MOLDATSA recrutează. Află cum poți să devii Controlor de Trafic Aerian Stagiar

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • DESCIFRAT| R. Moldova și riscul unei catastrofe nucleare: În cât timp vom fi informați, ce măsuri întreprindem și cum administrăm iodura de potasiu(VIDEO)
    DESCIFRAT| R. Moldova și riscul unei catastrofe nucleare: În cât timp vom fi informați, ce măsuri întreprindem și cum administrăm iodura de potasiu(VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Sport pentru a fi subțirei” și „sâmburi de harbuz”. Remedii pentru o viață fără covid
  • DESCIFRAT: 12 ani pe calea digitalizării serviciilor publice sau cât de utilizate sunt tehnologiile informaționale în relația cetățean - Guvern
  • Copiii știu mai bine: De ce Moldova nu are mare? „Ne-a fost furată” sau „S-a scurs prin găurile lăsate de tancuri”
  • DESCIFRAT| Alertele cu bombă - ecuații cibernetice cu multe necunoscute sau slăbiciunea sistemului? (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Pericolul unui accident nuclear la Zaporojie: Explicăm cum funcționează mecanismul de înștiințare a R. Moldova
  • 2
    Ultima oră! O mașină a luat foc în stația PECO după ce a fost alimentată cu gaz (VIDEO)
  • 3
    Tot mai multe mașini în Europa: Orașele unde numărul automobilelor depășește numărul de locuitori
  • 4
    Riscă până la 10 ani de închisoare: Trei tineri, suspectați că ar fi bătut un cioban și ar fi sustras două motociclete
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.