Pașaportul perfectat în Moldova poate fi livrat la domiciliu sau în orice țară a lumii. Iată cum funcționează și cât costă serviciul

Pașaportul perfectat în Moldova poate fi livrat la domiciliu sau în orice țară a lumii. Iată cum funcționează și cât costă serviciul

Începând cu luna iulie, cetățenii R. Moldova, după ce-și perfectează pașaportul la Agenția Servicii Publice, pot primi actul prin livrare în orice localitate din țară și în orice țară a lumii. Serviciul numit MDelivery a fost gândit de Agenția de Guvernare Electronică și este disponibil de o lună. La emisiunea DESCIFRAT, la AGORA, Olga Tumuruc, airectoarea AGE, a dezvăluit cât costă și ce posibilități oferă acest serviciu. 

MDelivery este o platformă care reunește prestatorii de servicii publice, cetățenii și prestatorii de servicii poștale. Aceasta oferă posibilitatea tuturor celor de pe piață care fac livrări, curierat, să se înregistreze. La fel, toți prestatorii de servicii publice din Moldova pot utiliza platforma pentru a asigura livrarea documentelor care reiese din activitatea lor de bază la adresa indicată de cetățean.

În prezent, sunt înregistrați cinci presatori de servicii de curierat și servicii poștale. Iar MDelivery e utilizat pentru livrarea a  două servicii ale Agenției Servicii Publice. Unul este Extrasul din Registrul întreprinderilor și întreprinzătorilor individuali, serviciu care este utilizat mai mult de mediul de afaceri. Iar alt serviciul este cel de livrarea al pașaportului R. Moldova pe tot teritoriul R. Moldova, dar și în afara țării.

„Avem situații când cetățenii revin acasă, în perioada vacanței de vară, și nu mai sunt forțați să-și perfecteze pașaportul la urgențe cum ar fi timp de o zi. Pașaportul poate fi perfectat în timp obișnuit și să perfecteze livrarea la locul de trai din Europa sau oricare altă țară”, precizează Olga Tumuruc.

Cu alte cuvinte, atunci când este perfectat actul, beneficiarul precizează la ASP că dorește să primească pașaportul la adresa indicată. Ulterior este completată o solicitate cu datele necesare și termenul de livrare. Iar la data indicată, actul ajunge la destinație.

Directoarea AGE dă asigurări că livrarea, chiar dacă este cu destinație internațională, nu este costisitoare: „O să fiți surprinși, dar este o competiție extraordinară între acești prestatori și sunt prețuri foarte accesibile. Cineva a făcut livrare internațională cu cost de 70 de lei, altcineva a oferit reducere pentru livrare internațională de 50%”, spune Olga Tumuruc.

Serviciul a fost lansat pe 28 iulie, însă acesta se află în faza de pilotare de la începutul lunii iulie.

„Numărul mare de solicitări în perioada de pilotare, când n-am comunicat mult despre aceasta, ne-a dat de înțeles că este un serviciu mult așteptat și comod pentru cetățenii noștri”, punctează șefa AGE.

Mai multe informații despre instrumentele digitale menite să ușureze obținerea documentelor și prestarea de servicii publice aflați în ediția DESCIFRAT din 5 august: DESCIFRAT|12 ani pe calea digitalizării serviciilor publice sau cât de utilizate sunt tehnologiile informaționale în relația cetățean - Guvern (VIDEO)

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.