Mai multe asociații solicită Ministerului Infrastructurii retragerea proiectului de modificare a Codului transporturilor rutiere. Motivul invocat de acestea

Mai multe asociații solicită Ministerului Infrastructurii retragerea proiectului de modificare a Codului transporturilor rutiere. Motivul invocat de acestea

Mai multe asociații patronale din domeniul transportului solicită de la Ministerul Infrastructurii (MIDR) retragerea proiectului de modificare a Codului transporturilor rutiere din „dezbateri publice” și „organizarea activității reale și transparente” a grupului de lucru creat de MIDR, în vederea elaborării unui proiect de lege calitativ de modificare a Codului transporturilor rutiere, în interesul ramurii, „ci nu a unor grupuri restrânse de interese”.

Asociațiile patronale din domeniul transportului rutier, care au delegat reprezentanți în Grupul de lucru privind elaborarea proiectului de modificare a Codului transporturilor rutiere, consideră maniera în care MIDR a expus „dezbaterilor publice” proiectul de modificare a Codului transporturilor rutiere una total netransparentă, care încalcă principiile de elaborare a actelor normative, constituie o mimare a dialogului cu mediul de afaceri din domeniu și conține neconcordanțe semnificative cu aquis-ul comunitar.

„În pofida faptului că actuala redacție a Codului transporturilor rutiere conține multe norme care sunt în contradicție cu aquis-ul comunitar necesar a fi implementat în conformitate cu Acordul de Asociere RM-UE, MIDR prin proiectul elaborat vine cu propuneri care continuă să încalce normele comunitare sau ignoră complet necesitatea ajustării normelor naționale la normele comunitare asumate prin Acordul de Asociere. De asemenea, proiectul propus de MIDR vine să elimine anumite principii expuse în aquis-ul comunitar, care, deși nu constituie o obligație de implementare în baza Acordului de Asociere, totuși constituie bune practici europene”, spun reprezentanții asociațiilor semnatare. 

Menționăm că în conformitate cu adresarea din 6 octombrie 2021, Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a solicitat asociațiilor patronale din domeniul transporturilor rutiere, „pentru a asigura un larg proces participativ”, delegarea persoanelor competente care urmează a fi incluse în Grupul de lucru pentru elaborarea proiectului Legii privind modificarea Codului transporturilor rutiere nr.150/2014.

Prin ordinul din 3 noiembrie 2021, MIDR a instituit un Grupul de lucru împuternicit să evalueze implementarea prevederilor Codului transporturilor rutiere, să examineze problemele sesizate de mediul de afaceri și să asigure elaborarea proiectului privind modificarea Codului transporturilor rutiere.

Instituirea grupului de lucru a fost dictată și de Legea cu privire la actele normative, care prevede ca primă etapă în elaborarea actelor normative desemnarea persoanei responsabile sau formarea grupului de lucru care va elabora proiectul. 

„În pofida prevederilor legale şi a acțiunilor MIDR expuse mai sus, Grupul de lucru creat pentru elaborarea proiectului de lege de modificarea Codului transporturilor rutiere nu a fost întrunit în nici o ședință cu prezență fizică sau virtuală pentru a analiza lacunele și așteptările ramurii în contextul elaborării modificărilor la actul legal de bază care reglementează transportul rutier. De la membrii grupului de lucru au fost solicitate doar propuneri de modificare a Codului Transporturilor Rutiere, care nu au fost dezbătute niciodată în cadrul grupului. Mai mult ca atât, MIDR nici o dată nu a înaintat în cadrul grupului de lucru propriile propuneri de modificare cu argumentele de rigoare”, spun asociațiile semnatare. 

În acest context, la 27 octombrie 2022, potrivit transportatorilor, MIDR a plasat pe site-ul oficial în rubrica noutăți, nu la rubrica Transparență Decizională unde se plasează toate proiectele și nu pe particip.gov.md, un proiect de modificare a unor acte legislative, inclusiv a Codului transporturilor rutiere.

„Proiectul în cauză a fost elaborat într-o manieră plină de secretomanie, fără ca Grupul de lucru special creat de MIDR în acest sens să aibă vreo cunoștință de cauză”, spun transportatorii. 

Menționăm că adresarea a fost semnată de opt asociații din domeniul transportului. Copia scrisorii a fost transmisă inclusiv Președinției, Parlamentului și Guvernului. 

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Cu certificatul de vaccinare sau rezultat negativ. Condițiile de tranzitare a Turkmenistanului de către transportatorii internaționali de mărfuri

Cu certificatul de vaccinare sau rezultat negativ. Condițiile de tranzitare a Turkmenistanului de către transportatorii internaționali de mărfuri

În atenția transportatorilor! Posturile vamale Albița și Sculeni întâmpină dificultăți tehnice. UPDATE: Situația a fost remediată

În atenția transportatorilor! Posturile vamale Albița și Sculeni întâmpină dificultăți tehnice. UPDATE: Situația a fost remediată

Timpul de așteptare a crescut de la 48 de ore la 5 zile. Transportatorii cer conducerii țării să identifice soluții de fluidizare a traficului la frontieră (DOC)

Timpul de așteptare a crescut de la 48 de ore la 5 zile. Transportatorii cer conducerii țării să identifice soluții de fluidizare a traficului la frontieră (DOC)

Advertoriale
Berea artizanală Keller HOLZ - între pasiune și gust (VIDEO)

Berea artizanală Keller HOLZ - între pasiune și gust (VIDEO)

Dobânda mică nu înseamnă un credit ieftin! Cum să alegi corect cel mai bun credit?

Dobânda mică nu înseamnă un credit ieftin! Cum să alegi corect cel mai bun credit?

Traumeel S a fost sponsorul Zilei Recordurilor din acest an. Află cine sunt câștigătorii și la ce probe au fost supuși

Traumeel S a fost sponsorul Zilei Recordurilor din acest an. Află cine sunt câștigătorii și la ce probe au fost supuși

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • DESCIFRAT| Ce mai fac refugiații din Ucraina? (VIDEO)
    DESCIFRAT| Ce mai fac refugiații din Ucraina? (VIDEO)
  • PROFESIONIȘTII| Inspector de patrulare: „Șoferii au două întrebări: M-ai găsit taman pe mine? Ai procent de aici?”
  • DESCIFRAT| (IN)Siguranța din mijlocul protestelor sau șirul neregulilor din Orășelul Schimbărilor. Invitați: Șeful IGP, Viorel Cernăuțeanu și directorul executiv API, Petru Macovei
  • DESCIFRAT| Distribuirea lemnelor de foc sau drumul celor 5 metri ster: De la lista întocmită de primării, la stocurile care se golesc (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Dodon l-a felicitat pe Putin cu ocazia zilei de naștere: „Cu mare respect și din toată inima, îl felicit cu ocazia acestei date glorioase”
  • 2
    Kievul vine cu precizări după ce Zelenski a cerut „lovitură preventivă” asupra Rusiei: Se referea la sancțiuni
  • 3
    Cel de-al doilea summit al Comunității Politice Europene va avea loc primăvara viitoare în Republica Moldova. La Chișinău vor veni 44 de lideri europeni
  • 4
    Igor Grosu, despre rezolvarea conflictului transnistrean: După victoria Ucrainei, datele problemei o să se schimbe
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.