Formula 1 Review: Blestemul câștigătorului Italian Grand Prix continuă și în acest an

Formula 1 Review: Blestemul câștigătorului Italian Grand Prix continuă și în acest an

Până în acest an, circuitul din Monza a fost singurul unde Max Verstappen nu a reușit niciodată să urce pe scările podiumului. Duminică, însă, olandezul zburător a mai arătat încă o dată o dominanță egală doar cu cea a Mercedes în ultimii opt ani. Începând cursa de pe locul 7 din cauza penalităților, Max deja se găsea pe locul 4 în prima curbă. Startul fiind cât se poate de spectaculos - la fel cum e și de așteptat de la divizia de elită a sportului auto. 

Un lucru pe care l-au observat mulți și care considerăm a nu-și avea locul în acest sau oricare alt sport e huiduiala. Max s-a „bucurat” de huiduială tot weekendul, fanii Ferrari având un comportament nedemn de istoria și valorile echipei. Câțiva participanți la cursă au plasat pe Reddit postări cu hărțuirea la care erau supuși pentru că poartă echipament Red Bull. Sperăm că acest lucru nu se va mai repeta, mai ales că până și anul trecut, când Lewis Hamilton era huiduit de fanii RB, toți piloții au ieșit la microfon să condamne acest comportament. Dacă Charles și Max sunt prieteni buni pe track și în afara lui, la fel trebuie să fie și fanii sportului.

Majoritatea gridului de fapt a avut o penalitate - nouă piloți din 20 au schimbat anumite componente în bolidul lor, cu excepția pilotului Alpha Tauri, Yuki Tsunoda, care a fost pedepsit pentru prea multe mustrări. Carlos Sainz a fost cel care a dat start show-ului de duminică, pentru că avea de urcat o sumedenie de poziții în clasament, pornind de la coadă. Pilotul cu numărul 55 a arătat de ce a fost selectat de Ferrari pentru o perioadă lungă de timp, ajungând în topul midfield pe la jumătatea cursei. Dar nenorocul și, din câte se pare, o strategie proastă a Ferrari a făcut din nou ca Sainz să nu poată urca pe podium, deși era atât de aproape.

Publicitate

Grand Prix-ul italian a fost unul crâncen pentru echipele cu motoare Mercedes - McLaren și Aston Martin. Bolidurile lui Sebastian Vettel (4 ori campion mondial), Daniel Ricciardo (8 ori câștigător Grand Prix) și Lance Stroll au rămas pe track, după ce motoarele lor au cedat. Presupun că discuțiile post-Grand Prix au fost interesante între echipele tehnice ale acestor echipe și a fabricii Mercedes.

DNF-ul lui Ricciardo a și fost cel care a spulberat orice vis al Ferrari de a câștiga sau măcar de a-l vedea și pe Carlos Sainz pe podium. Cursa a fost „întreruptă” de un… finish cu safety car. Imediat cum a pornit safety car, care timp de cinci minute nu-l putea ajunge pe Max Verstappen ca să se poziționeze în fața lui, majoritatea celor care au urmărit finala campionatului de anul trecut au avut deja vu. Exact în același fel se terminau și ultimele ture ale Abu Dhabi Grand Prix, când Race Control a hotărât în ultimul moment să le permită bolizilor cu o tură în urmă să iasă din rând și să revină la poziția potrivită. Doar că în 2021 asta a decis soarta întregului campionat și a fost mare dramă.

Revenind la cursa din Monza din acest an, Race Control a hotărât că ultimele ture vor fi efectuate în spatele Safety Car și din acest motiv 7 din cele 53 de ture au fost făcute ca într-o delegație oficială pe străzile Chișinăului. Așa că nici Max nu tare s-a bucurat de acest câștig fără efort. Mai multe detalii vezi în Highlights aici:

Așadar, Verstappen se află acum la cursa nr 5 câștigată consecutiv. Recordul lui Vettel din 2013, de 9 câștiguri consecutive, poate fi atins cu oleacă de noroc. Să-i urăm noroc lui Max!

Agora

AGORA își propune să devină cea mai credibilă instituție media din Republica Moldova prin calitatea și diversitatea conținutului, să fie prima alegere a cititorilor pentru știrile și analizele online.

REȚELE SOCIALE

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Twitter
  • Telegram
  • RSS Feed

APLICAȚIE

  • App Store
  • Google Play
© 2023 Interact Media SRL
  • Mastercard
  • Visa
  • PayPal