Directorul Agenției de Investiții susține că în curând în capitală va fi lansat cel mai mare Centru de formare, inițial cu două domenii de competență: prelucrare de metal și producere de masă plastică prin injecție.
Pe această cale, Ciobanu a mulțumit Agenției de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ), care a alocat 500 de mii de euro pentru a fi procurate din Statele Unite ale Americii cele mai performante mașini cu programare numerică cu cinci axe, care nu se regăsesc în Republica Moldova.
La fel, Ciobanu a anunțat că a fost semnat un acord de un milion de dolari cu Agenția pentru Dezvoltare Internațională a Statelor Unite, iar banii vor fi investiți în viitorul Centru.
„Mașinile de prelucrare a metalului sunt deja în drum din SUA spre Moldova, iar cele pentru masă plastică prin injecție, trei la număr, se află deja în Moldova. Astfel, vom ridica capacitățile companiilor autohtone, dar, totodată, vom oferi posibilitatea de instruire și formare a forței de muncă la comanda investitorilor străini”, a menționat Marin Ciobanu.
În cadrul evenimentului de lansare „Moldova Business Week 2022”, Ciobanu a pomenit și despre aportul său la dezvoltarea Colegiului de Inginerie din Strășeni, instituție care formează specialiști calificați pentru companiile transnaționale rezidente în Zona Economică Liberă, dar și pentru alte ramuri din economia națională.
Menționăm că Moldova Business Week 2022 este cel mai important eveniment economic de promovare a țării noastre. În acest an, forumul se desfășoară sub genericul „Moldova – destinație de relocare a afacerilor și soluție pentru lanțul de aprovizionare regională”. Evenimentul întrunește pe aceeași platformă factori decizionali la nivel local și internațional, precum și experți din țară și de peste hotare, pentru identificarea oportunităților și soluțiilor pentru repoziționarea strategico-economică a Republicii Moldova. Timp de două zile, vor avea loc mai multe sesiuni de prezentare a climatului de afaceri din țară împreună cu reprezentanții ministerelor, instituțiilor guvernamentale, platformelor investiționale și asociațiilor sectoriale, precum și sesiuni de pitching ale companiilor moldovenești din sectoarele: IT, agrifood, BPO, fashion, electronic, creativ, deeptech și startup-uri. Totodată în cadrul evenimentului vor fi identificate strategiile potrivite pentru a crește vizibilitatea și potențialul țării, astfel încât să devină o destinație atractivă și stabilă pentru investitori
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.