Cei care urmăresc Formula 1 vor ține minte haosul care a fost anul trecut în Spa (Belgia). După aproape patru ore de cursă care așa și nu a început, Race Director a decis să le permită piloților să facă o tură și le-a oferit jumătate de punctaj. Un fel de premiu de participare. Nichita Mazepin a și luat premiul de Fastest Lap (cea mai rapidă tură), asta fiind practic singura realizare a pilotului rus. Revenind la ale noastre…
Suzuka a început pe ploaie, dar pentru că piloții au tot cerut în acest an să li se permită să iasă „la muncă” și în condiții adverse, s-a decis ca startul să aibă loc conform planului. Și n-a trecut nici o tură, că tragicul accident soldat cu moartea lui Jules Bianchi era să se repete. Carlos Sainz (Ferrari) a pierdut controlul bolidului său prin acvaplanare și s-a parcat pe o jumătate de track. Pe lângă el zburau ceilalți 19 de piloți cu viteza maximă pentru că, în primul rând, vizibilitatea era aproape de zero. În condiții de ploaie, anvelopele Intermediates instalate pe toate bolidurile pot dispersa 30 de litri de apă pe secundă. Vă imaginați că dacă pui măcar o mașină în față… nu mai vezi nimic.
Race Stewards au anunțat imediat steagurile galbene și a fost scoasă din garaj Safety Car. Doar că Pierre Gasly de la Alpha Tauri nu a fost observat și de aceea, urmând indicația de pe volanul său, a mărit viteza ca să ajungă trenul de mașini. În acest moment, la doar 2 metri pe stânga sa, un vehicul (sau mai curând ditamai tractor de recuperare) a ieșit pe track. Dacă pierdea controlul volanului măcar pe o secundă, Gasly era să sufere același accident tragic care i-a luat viața lui Bianchi. Nenorocirea era să fie cât atât mai mare, cu cât Gasly și Bianchi au fost prieteni. Nu are rost să menționez cât de enervat a fost Pierre. Toți piloții s-au revoltat, dar FIA a fost de părere că e vina lui Gasly și că tractorul a fost acolo la timpul și locul potrivit.
Așadar, cursă oprită din cauza accidentului lui Sainz și a ploii care creștea în intensitate. Am stat aproape trei ore în fața televizorului, deși nu mai știam pe ce platformă de Social Media să-mi petrec timpul, pentru că văzusem toate postările posibile. Și cu 45 de min înainte de expirarea termenului limită - orice cursă F1 are un termen limită de 3 ore de la start, în primul rând din cauza drepturilor de difuzare ale televiziunilor - s-a hotărât că e suficient de sigur pentru piloți să reînceapă cursa.
Și toate cele 45 de minute au fost un adevărat show. Nu m-a înzestrat Dumnezeu cu un talent suficient de mare ca să vă povestesc foarte bine tot ce s-a întâmplat, așa că vă invit să urmăriți Highlights, dar în câteva cuvinte:
- Max Verstappen a luat locul 1 cu cea mai mare rezervă de timp față de cel din spate (din istoria Suzuka) de 27 de secunde;
- Sergio Perez a luat locul 2 după ce Charles Leclerc a părăsit trackul și a fost amendat cu 5s;
- Fernando Alonso și Sebastian Vettel au trecut linia de finish împreună, la o distanță de doar 0.11s unul de altul;
- Finish-ul propriu-zis a fost anunțat cu o tură mai devreme.
De ce suntem confunzi în privința titlului nr 2 al lui Verstappen? Pentru că în regulament scria că dacă nu e parcursă o anumită distanță într-o cursă, se acordă jumătate de puncte. Deci nimeni nu a avut vreo așteptare ca Max să fie anunțat. Dar în timp ce se afla în Cooldown Room, olandezul e felicitat de către FIA pentru cel de-al doilea titlu. Nici măcar Verstappen nu voia să creadă.
Au mai rămas câteva curse până la finele anului și actualul campion poate să lipsească de la toate, că oricum va fi desemnat la final și i se va înmâna cupa.


Păcat că deja al doilea an la rând titlul e decis în condiții … controversate și neclare.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.