Calea Ferată va repune în circulație trenurile modernizate, în decurs de o lună

Calea Ferată  va repune  în circulație trenurile modernizate, în decurs de o lună
Foto: en.wikipedia.org

Trenurile modernizate ale ÎS Calea Ferată a Moldovei vor fi repuse în circulaţie până la finele lunii august a acestui an. Anunță directorul întreprinderii Vladimir Cebotari în cadrul unei şedinţe cu conducerea CFM, convocată de ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor în exerciţiu, Vasile Botnari.

Certificarea celor cinci trenuri modernizate anterior în România va finaliza pe 10 august, iar încercarea tehnică a fost finalizată. Concomitent, uzina reparatoare va efectua din contul său un şir de lucrări de reparaţii şi întreţinere a trenurilor, inclusiv de schimbare a axelor cardanice, a cutiilor de viteze, de vopsire etc, astfel ca garniturile să poată fi exploatate în condiţii de siguranţă şi maximă eficienţă.

Directorul CFM a informat că au început lucrările de instalare a barierelor automatizate pentru securizarea a 20 de treceri la nivel cu calea ferată. Investiţia se ridică la 67 milioane de lei, dintre care 20 de milioane au fost alocate anterior din Fondul Rutier.
Ministrul Vasile Botnari a menţionat importanţă finalizării cât mai rapide a tuturor lucrărilor pentru înlăturarea defectelor la trenurile modernizate, astfel ca odată cu obţinerea certificatelor de siguranţă  garniturile să fie repuse pe linie.

În contextul sporirii securităţii la trecerile peste calea ferată, Vasile Botnari a reiterat importanţa introducerii monitorizarea video. „Odată cu instalarea acestor bariere vom creşte semnificativ siguranţa  de traversare a căii ferate. Iar datorită supravegherii video, şoferii nedisciplinaţi, care pun în pericol atât viaţa proprie cât şi a cetăţenilor, vor putea fi sancţionaţi mai dur”, a subliniat Vasile Botnari.

Ministrul în exerciţiu al Transporturilor a cerut conducerii CFM să asigure achitarea în termen a salariilor pentru angajaţi, dat fiind că la moment în cadrul întreprinderii există o întârziere de aproximativ 60 de zile.

Trenurile modernizate de o întreprinderi din România au fost retrase din circulație ca urmare a incidentului care a avut loc pe 6 martie 2014, când una din garnituri de pe linia Ungheni-Chișinău a fost cuprinsă de flăcări. Totodată la alte trenuri au fost depistate mai multe defecte.

Mai mulți funcționari și experți au declarat că aceste trenuri au fost defectate în mod intenționat, fiindcă nu permiteau furtul de carburanți.

Contractul cu firma românească din Paşcani pentru reparaţia a cinci garnituri de tren moldoveneşti a fost semnat de fostul ministrul al Transporturilor, Anatol Şalaru. În acest scop au fost alocate 11,5 milioane de euro.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
CSM a respins acordul privind percheziționarea magistratului Oleg Melniciuc, bănuit de hărțuire sexuală

CSM a respins acordul privind percheziționarea magistratului Oleg Melniciuc, bănuit de hărțuire sexuală

Rusia: Ministrul de externe Lavrov acuză Kievul că refuză să negocieze

Rusia: Ministrul de externe Lavrov acuză Kievul că refuză să negocieze

Show din inimă pentru mici și mari la Teatrul fără Nume

Show din inimă pentru mici și mari la Teatrul fără Nume

Advertoriale
Orange a semnat un parteneriat durabil pentru Moldova, cu Proiectul Tehnologiile Viitorului

Orange a semnat un parteneriat durabil pentru Moldova, cu Proiectul Tehnologiile Viitorului

EuroCreditBank vă oferă depozite în valută, la cele mai avantajoase condiții de 2,5% anual

EuroCreditBank vă oferă depozite în valută, la cele mai avantajoase condiții de 2,5% anual

Ești în căutarea unei locuințe?  Află care sunt avantajele și dezavantajele unei case în chirie

Ești în căutarea unei locuințe? Află care sunt avantajele și dezavantajele unei case în chirie

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Moldova, I am back! | Natalia și Sergiu Nicoriuc s-au întors în țară după 14 ani de muncă în străinătate și s-au apucat de lemnărit (VIDEO)
    Moldova, I am back! | Natalia și Sergiu Nicoriuc s-au întors în țară după 14 ani de muncă în străinătate și s-au apucat de lemnărit (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: În căutarea jobului perfect (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Tatiana Miron, tânăra care a decis să revină din Spania pentru a dezvolta satele din Moldova (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Liderii lumii - sub lupă (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Dumitru și Emanuela Ciuprina, tinerii care au schimbat Bucureștiul pe satul Lunga din Florești (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Marina Tauber a cerut intervenția online a lui Ilan Șor la ședința Parlamentului. Igor Grosu: A avut timp să ia bilet într-o direcție (FOCUS)
  • 2
    Ultimă oră! Igor Dodon va sta 30 de zile în arest la domiciliu, iar cumnatul său - în arest preventiv
  • 3
    Krasnoselski a semnat un decret prin care a demis așa-zisul guvern din stânga Nistrului și a înaintat un nou candidat (DOC)
  • 4
    Procurorul de caz, despre solicitarea privind arestul preventiv a fostului președinte Igor Dodon: Exista riscul eschivării
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.