Un „văr mai mare al Pământului” a fost descoperit de NASA

NASA a confirmat existența unei planete de tipul planetei noastre, care se află la o distanță de 1400 de ani-lumină distanță de Pământ. Noua panetă, poreclită „un văr mai mare și mai bătrân al Pămâtului” este cu 60% mai mare decât Terra, și se află la o distanță de o stea de tipul Soarelui nostru, care ar permite existența apei în stare lichidă la suprafață.

Această descoperire face parte din noul catalog al descoperirilor făcute de telescopul Kepler, care cuprinde 500 de noi posibile exoplanete a căror existență trebuie confirmată de specialiști. Aceste 500 de posibile noi descoperiri se adaugă celor 4.175 de posibile exoplanete descoperite până în prezent de celebrul telescop orbital.

Noul catalog include și 12 planete mai mici decât Pământul și cu orbitele în așa-numita zonă de aur a stelei mamă, distanța la care apa să poată exista în stare lichidă la suprafața planetei.

Prima planetă a cărei existență a fost confirmată, din cele 500 de planete candidate, este Kepler 452b, iar astfel numărul exoplanetelor confirmate a ajuns la 1.030. Această planetă se află pe orbita unei stele foarte asemănătoare Soarelui, cu doar 4% mai masivă și cu 10% mai strălucitoare decât acesta. Conform calculelor astronomilor, această stea este și cu 1,5 miliarde de ani mai "bătrână" decât Soarele. În plus, distanța orbitală a planetei Kepler 452b este egală cu cea a Pământului față de Soare și astfel, la suprafața sa, poate exista apă în stare lichidă, principalul "ingredient" al vieții.

"Dacă Kepler 452b este într-adevăr o planetă telurică, poziția sa față de steaua în jurul căreia orbitează ne poate indica faptul că se află într-o perioadă de încălzire puternică din istoria climei sale", conform lui Doug Caldwell, unul dintre astronomii care analizează datele transmise de telescopul Kepler. "Creșterea energiei degajate de o stea care îmbătrânește poate provoca evaporarea oceanelor de pe o astfel de planetă", a adăugat el, precizând că aceasta va fi și soarta Pământului peste aproximativ 1 miliard de ani, când Soarele va fi mai bătrân și mai strălucitor.

Misiunea Kepler a costat 600 de milioane de dolari și a fost lansată în 2009. Până în prezent a urmărit peste 150.000 de stele în căutarea eventualelor planete aflate pe orbita acestora.

Soroca: Doi copii, identificați fără supraveghere la marginea unei păduri. Cum prevenim astfel de situații de risc