Bicicleta este unul din cele mai populare mijloace de transport din lume. Pentru a preveni accidentele rutiere cu implicarea bicicliștilor, majoritatea orașelor dispun de piste pentru bicicliști. Acestea diferă de la un oraș la altul. De obicei ele sunt amenajate atât pe carosabil, cât și pe trotuar, fiind delimitate de borduri sau marcaje rutiere.
În Chișinău pistele pentru bicicliști sunt marcate cu o linie galbenă trasată pe trotuar și pe marginea carosabilului. Deseori însă, acestea se întrerup subit marcajull fiind șters pe multe porțiuni sau sunt amplasate pe un teren accidentat. Aici se mai adaugă și faptul că în capitală pistele pentru bicicliști sunt des blocate de mașinile parcate neregulamentar.
Linia galbenă propriu-zisă reprezintă o confuzie pentru că nu este clar unde trebuie să se deplaseze bicicliștii: în stânga liniei, în dreapta acesteia sau de-a lungul liniei.
Am descis să facem o comparație și să vedem cum arată pistele special amenajate pentru bicicliști în Europa și SUA.
În imagini putem observa prezența semafoarelor pentru bicicliști, a semnelor de circulație care indică spațiul rezervat deplasării bicicletelor, dar și parcări publice pentru biciclete, lucruri care lipsesc în totalitate în Municipiul Chișinău.














Amintim că la 2 martie a.c. primarul Dorin Chirtoacă a dat dispoziţie ca în fiecare sector din capitală să fie delimitată o stradă principală, unde să fie trasată câte o pistă pentru biciclişti. Modul cum a fost executată această indicație a trezit un val de critici.
AGORA le mulțumește tuturor celor care ne-au contribuit cu poze de peste hotare.
Text, Foto: Dinu Matei Tănase, reporter stagiar