Presa română despre cele trei branduri moldovenești care vor să cucerească piața de peste Prut

Presa română despre cele trei branduri moldovenești care vor să cucerească piața de peste Prut
Foto: zf.ro

Bomboanele Bucuria, o adevă­rată „carte de vizită” a Republicii Moldova, se vând deja în toate staţiile de metrou din inima Bucureştiului, iar lanţul de restaurante La Plăcinte, originar tot de peste Prut, are cea mai agresivă politică de expansiune de pe piaţă. Mai mult, în centrul vechi a „răsărit” o nouă cafenea Tucano Coffee, iar planurile de expansiune nu se opresc aici, Ruslan Cojocaru, un antreprenor din Republica Moldova, având în plan ca în cinci ani să ajungă la 15-20 de unităţi.  Astfel începe articolul din Ziarul Financiar despre cele trei branduri din țara noastră care vor să cucerească România 

Toate cele trei branduri au apărut pe piaţă în ultimii ani şi au avut o politică agresivă de expansiune, pariind pe România, o ţară cu o populaţie de circa cinci ori mai mare decât cea a Republicii Moldova. Mai mult, economia locală este mai dezvoltată, iar puterea de cumpărare a românilor este mai mare decât a moldovenilor.

Tucano Coffee, 250 de mii de euro investiți în România

Brandul Tucano Coffee a apărut în Republica Moldova, la Chişinău, în 2011, când a fost deschisă prima cafenea pe strada Bucureşti, colţ cu Puşkin. Inspirat de o călătorie în jurul lumii, antreprenorul a decis să creeze un concept cu care să se extindă pe marile pieţe ale lumii. Primii paşi i-a făcut în România şi Emiratele Arabe Unite. La Bucureşti prima unitate a fost inaugurată anul trecut pe Calea Dorobanţilor, vis-a-vis ASE. „Tot în 2014 am deschis două unităţi în Emiratele Arabe împreună cu un partener master francizat”, povesteşte fondatorul.

În prezent sunt deschise opt cafenele sub acest brand, alte două fiind în construcţie. Investiţia în afacerea Tucano a fost în jur de 600.000 de euro până acum, din care 250.000 de euro în România. Expansiunea însă nu se opreşte aici, antreprenorul moldovean afirmând că are planuri mari pentru România, o piaţă în care crede. În Bucureşti expansiunea va fi directă în principal. Vor exista şi excepţii, mai exact un Tucano Coffee în AFI Palace Cotroceni ce urmează a fi deschis la începutul lui 2016. 

„În primăvara lui 2015 am deschis prima unitate în franciză din România în Coresi Mall din Braşov. În oraşele din ţară optăm pentru dezvoltarea prin franciză, deoarece partenerii vor putea să administreze mai bine businessul, fiind mereu acolo. Încercarea din Braşov ne-a demonstrat acest lucru, vânzările fiind în creştere continuă.”

El nu oferă cifre privind vânzările unităţii, însă spune că în acest an cifra de afaceri a companiei Tucano Coffee va fi de trei mln RON. Aceasta companie operează cafenele deschise direct şi încasează şi taxele de franciză. Anul trecut compania a avut afaceri de aproape un mln de RON, în primul an de funcţionare.

La Plăcinte şi Andy’s Pizza, cel mai ambițios proiect 

Cel mai „puternic” brand din Republica Moldova în termeni de cifră de afaceri este lanţul de restaurante La Plăcinte. Antreprenorul moldovean Andrei Tranga a intrat în businessul din România în toamna lui 2013 cu un restaurant sub brandul La Plăcinte deschis în zona bulevardului Dacia din București. În acest an el a mai adus şi un al doilea brand, de această dată de pizzerii, Andy’s Pizza. Cele două branduri sunt deja dezvoltate pe piaţa-mamă din Republica Moldova. La circa doi ani de la prima inau­gurare în România businessul cuprinde nouă restaurante La Plăcinte, două Andy’s Pizza şi există planuri de expansiune, potrivit datelor ZF.

Cu mai bine de zece unităţi deschise în decurs de nici doi ani, acesta este cel mai ambiţios proiect din piaţa locală a restaurantelor. Expansiunea este încurajată de rezultatele financiare din România. Pe piaţa locală La Plăcinte şi Andy’s Pizza sunt operate de compania Andy’s Pizza, cu afaceri de opt mln RON anul trecut, de aproape nouă ori mai mare decât în 2013, primul an de prezenţă pe piaţă, însă incomplet.

Cel mai cunoscut brand

Cel mai vechi şi totodată cel mai cunoscut brand de peste Prut prezent în retailul local este însă „Bucuria”. Sub acest brand sunt deschise şapte magazine, din care şase în staţiile de metrou din „inima” Bucureștiului - Piaţa Unirii 1, Piaţa Unirii 2, Piaţa Universităţii, Piaţa Romană, Piaţa Victoriei şi Gara de Nord. Recent a fost făcut şi primul pas către un „cartier dormitor” - Titan. Astfel, a fost deschis primul magazin Bucuria în staţia de metrou Nicolae Grigorescu, din cartierul Titan, unul dintre cele mai populate cartiere din Bucureşti.

Bomboanele Bucuria sunt aduse pe piaţa locală de firma Tuta Prima Invest, înfiinţată în a doua parte a anului 2012 şi deţinută de Victor Taşca, 27 de ani, şi Sergiu Tuhari, 26 de ani. Strategia celor doi antreprenori de a cuceri metroul din capitala României este una justificată de faptul că zilnic unu din patru bucureşteni merge cu metroul. Staţiile de metrou din zona centrală au cel mai mare trafic, spre exemplu Piaţa Unirii fiind tranzitată zilnic de aproximativ 40.000 de persoane. Magazinele Bucuria sunt de fapt chioşcuri de câţiva metri pătraţi, amplasate în zona „liberă” din staţiile de metrou, respectiv în zonele unde nu ai nevoie de cartelă ca să pătrunzi. În 2014, Tuta Prima Invest a avut o cifră de afaceri de 1,5 mln RON, de aproape trei ori mai mare decât în anul anterior.

Astfel, în total, cele trei branduri au avut anul trecut afaceri de peste 10 mln de RON, iar pentru acest an businessul ar putea avansa în contextul în care fiecare din cele trei businessuri s-a extins cu magazine şi restaurante.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Jurnalistul Valeriu Cațer a plecat la Ceruri: „S-a stins Vulcan-ul”

Jurnalistul Valeriu Cațer a plecat la Ceruri: „S-a stins Vulcan-ul”

EDITORIAL internațional | Îngrijorări belice, o militantă anti-avort în fruntea Parlamentului European și țara care face vaccinarea obligatorie

EDITORIAL internațional | Îngrijorări belice, o militantă anti-avort în fruntea Parlamentului European și țara care face vaccinarea obligatorie

Cifrele mari de pe facturi - revenire la focul din vatră. Oamenii de la sat, nevoiți să facă drum întors de pe calea modernizării (VIDEO)

Cifrele mari de pe facturi - revenire la focul din vatră. Oamenii de la sat, nevoiți să facă drum întors de pe calea modernizării (VIDEO)

Advertoriale
Endava Internship: Avantajele unui stagiu în Applications Management

Endava Internship: Avantajele unui stagiu în Applications Management

IuteCredit a achiziționat 10% din acțiunile Energbank

IuteCredit a achiziționat 10% din acțiunile Energbank

Cum să vă echilibrați alimentația după mesele copioase de sărbători cu ajutorul produselor proaspete? METRO are soluția!

Cum să vă echilibrați alimentația după mesele copioase de sărbători cu ajutorul produselor proaspete? METRO are soluția!

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Clasa politică, la control (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Clasa politică, la control (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Ce-și doresc femeile? Ce-și doresc bărbații? (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Pune-un ban deoparte (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Totul despre bani (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Care-i treaba cu șefii, ce mașini conduc și de ce au camere video în birou (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Totul până la președinte: Cum un proverb citit în direct la TV a dus la arestarea unei jurnaliste din Turcia
  • 2
    De săptămâna viitoare taximetrele ar putea renunța la activitate . Care este motivul
  • 3
    Guvernul reacționează la deciziile luate de CTESP Orhei: „Aceste decizii sunt nule”
  • 4
    În Republica Moldova, doar 35% dintre femeile care au cel puțin un copil sunt angajate
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.