NASA prezintă dovezi de existența apei curgătoare pe suprafața lui Marte

Foto: cnn.com

Cercetătorii NASA susțin că au descoperit dovezi de existența apei lichide pe suprafața plantei Marte, informează Agora cu referire la CNN.

NASA organizează o conferință de presă pentru a discuta „descoperirea științifică majoră”. Se pare datele pe care se bazează noile descoperiri vin din imagini obținute de sonda Mars Reconnaissance Rover, care confirmă că apa sărată curge pe pantele munților marțiene.
Trei dintre co-autorii ai raportului final organizează o conferință de presă. Aceasta nu este prima descoperire a apei pe Marte.

Cercetătorii cunosc de mulți ani, ca pe Marte există apă înghețată la poli, în atmosfera sa subțire, și, mai recent, formează băltoace mici care apar pe timp de noapte pe suprafața planetei.

Dar descoperirea apei curgătoare pe planeta rece, aparent stearpă ar putea anunța un progres în căutarea vieții pe Marte.

Existența sării în apă este importantă, deoarece fără ea, apa ar îngheța la temperaturile  extrem de reci de pe Marte.

Studiul nu oferă o explicație de unde provine apa, dar sugerează câteva posibilități: ar putea proveni din topirea gheții subterane; ar putea proveni din sărurile care se crede că ar exista în solul marțian, absorbind apa din atmosferă marțiană subțire; sau, eventual, lichidul apare dintr-un acvifer, spun cercetătorii.

Romanul „Ard pădurile”, de Paula Erizanu, nominalizat la Premiile „Sofia Nădejde”