*Acest material este sponsorizat

Cum poate fi stabilit prețul ce aduce clienți și profit

Cum poate fi stabilit prețul ce aduce clienți și profit

Stabilirea prețului pentru un produs sau un serviciu nu mai este o dilemă pentru antreprenorii din Republica Moldova. Asta afirmă experții companiei de cercetare

Întrucât piața valutară din Moldova traversează o perioadă instabilă, atât consumatorii, cât și antreprenorii sunt preocupați de prețuri. Producătorii trebuie să mărească prețurile, dar sunt îngrijorați că noile prețuri vor afecta volumul vânzărilor, iar profitabilitatea firmei va avea de suferit. Clienții, la rândul lor, își doresc prețuri ce inspiră încredere în calitatea produsului, dar rămân accesibile.

Prețul, mai mult decât o loterie

„Ajustarea prețului nu trebuie să fie o decizie grăbită, ci una bine documentată”, afirmă Alexandru Belschi, directorul executiv Magenta Consulting. La moment, antreprenorii recurg la metode pe larg utilizate, însă puțin eficiente. Potrivit experților, proprietarii de afaceri stabilesc prețurile în funcție de concurenți, iar această tendință duce la „războaie de prețuri”. „În urma acestor fluctuații, de câștigat are consumatorul, dar nu și vânzătorul”, explică Alexandru Belschi. O altă metodă comună este stabilirea prețului de cost și adăugarea unei marje de profit. „Să presupunem că fabricăm un produs cu prețul de 100 de lei per unitate. Adăugăm 50% și îl vindem cu 150. Dar de unde știm că adaosul comercial de 50% este optim?”, continuă specialistul. Paradoxal, de multe ori, prețurile sunt stabilite în mod arbitrar, fără vreo bază științifică.

Metodologie consacrată

Dumitru Slonovschi, director general al companiei Magenta Consulting, susține că metoda de definire a prețului Price Sensitivity Meter implică o cercetare amplă, bazată pe intervievarea consumatorilor. Fiecărui respondent îi este prezentată imaginea produsului, însoțită de o descriere detaliată. Participantului i se adresează un set prestabilit de întrebări ce ține de percepția prețului pentru acest produs.

După prelucrarea răspunsurilor obținute, datele sunt vizualizate conform exemplului de mai jos.

Pe grafic, sunt trasate patru curbe: prea ieftin, potrivit, scump și prea scump. Specialiștii stabilesc punctele de intersecție dintre liniile prea ieftin - scump și ieftin - prea scump. Distanța dintre cele două puncte determină intervalul de preț acceptat de majoritatea respondenților. Intersecția curbelor prea ieftin și prea scump reprezintă prețul optim al produsului. Prin urmare, antreprenorii primesc un interval de preț optim, generat de consumatori. În cazul exemplului prezentat pe grafic, intervalul este 34-44 de lei. Astfel, antreprenorul știe că nu are rost ca prețul de vânzare să fie mai mic de 34 de lei, iar dacă prețul va depăși 44 de lei, produsul nu se va bucura de cerere.

„Această variație permite companiei să cunoască așteptările clienților față de preț și să-l fixeze ținând cont de rata rentabilității pentru fiecare unitate de produs”, susține expertul. Pentru stabilirea prețului ce va aduce profit maxim, antreprenorii trebuie să ia în considerare volumul de vânzări, marja de profit per unitate și capacitatea de producție a companiei.

Preț optim pentru un profit maxim

Ajustarea prețurilor este obligatorie și trebuie să fie periodică pentru fiecare afacere. Deseori, ajustarea prețurilor poate rezolva unele probleme ale companiei, cum ar fi cererea scăzută sau profitabilitatea joasă. Serviciul Price Sensitivity Meter va fi util firmelor ce vor să adapteze prețurile produselor existente, să introducă produse noi pe piață sau să stabilească prețuri corecte în perioada promoțională.

Sprijiniți de consultanții Magenta, antreprenorii pot determina prețul optim pentru produsele lor pentru un profit maxim. „Multe companii, de frica „să nu sperie clienții”, se tem să majoreze prețurile. Sau din contra, se tem să reducă prețul, atunci când, posibil, chiar și o micșorare nesemnificativă ar putea crește de câteva ori vânzările și profitul. Adevărul e că prețul optim poate fi stabilit, iar serviciul Price Sensitivity Meter ajută antreprenorii din Moldova să ia decizii temeinice și să-și dezvolte afacerea”, conchide expertul.

Magenta Consulting este o companie de consultanță în marketing strategic și cercetări sociale din Republica Moldova. Compania a fost fondată în 2006, deține un patrimoniu de expertiză ce include peste 800 de proiecte, iar în 2006, a devenit membru ESOMAR (Societatea Europeana pentru Studii de Opinie si Marketing).

P.

P.

Vezi și aceste știri
Cerul s-a făcut verde. Imagini cu furtuna neobișnuită din SUA (FOTO)

Cerul s-a făcut verde. Imagini cu furtuna neobișnuită din SUA (FOTO)

Rusia îndeamnă R. Moldova să aibă o poziție echilibrată cu privire la primirea ajutorului militar din Occident

Rusia îndeamnă R. Moldova să aibă o poziție echilibrată cu privire la primirea ajutorului militar din Occident

Ucraina se așteaptă să recolteze 50 de milioane de tone de cereale. O cantitate mai mare decât media pe ultimii cinci ani

Ucraina se așteaptă să recolteze 50 de milioane de tone de cereale. O cantitate mai mare decât media pe ultimii cinci ani

Advertoriale
Cum să cumperi o mașină în Europa și să o aduci în Moldova?

Cum să cumperi o mașină în Europa și să o aduci în Moldova?

Maib lansează alto – next level premium banking

Maib lansează alto – next level premium banking

Școala Profesională din Nisporeni este în așteptarea unui nou grup de elevi care vor studia meseria de cultivator-procesatori de bacifere

Școala Profesională din Nisporeni este în așteptarea unui nou grup de elevi care vor studia meseria de cultivator-procesatori de bacifere

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
    Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
  • Copiii știu mai bine: Costum de baie „tigrovîi” și bani destui. De ce avem nevoie pentru o vacanță perfectă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Scump, dom'le, scump!” (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Leo Zbancă: Mie îmi place cel mai mult acasă pentru că avem ce construi, avem la ce visa, avem unde ne porni și avem tare mult lucru (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Gheorghe și Tatiana Cîvîrjic au revenit după 20 de ani acasă și au pus bazele unei afaceri cu aur lichid (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Un deputat din PAS pleacă din Parlament. Iată motivul
  • 2
    Un moldovean originar din UTA Găgăuzia a decedat în războiul din Ucraina. Avea funcție de conducere în armata rusă
  • 3
    Moneda euro a coborât la cel mai scăzut nivel din 2002
  • 4
    Soluție pe ultima sută de metri? Ministerul Economiei plafonează rata dobânzii pentru programul „Prima Casă”
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.