Potențialul de participare a Moldovei în proiecte europene de e-Learning, Erasmus+ și ORIZONT 2020

Potențialul de participare a Moldovei în proiecte europene de e-Learning, Erasmus+ și ORIZONT 2020

Câteva instituții și organizații care sunt implicate în sistemul de educație din Belgia, Anglia, Finlanda, Germania și Portugalia caută parteneri pentru depunerea propunerilor de proiecte în domeniul e-learning, învățământul electronic.

Instituțiile de învățământ din Moldova care se regăsesc în descrierea propunerilor de proiect sunt încurajate întru participarea în cadrul programelor Erasmus+ și ORIZONT2020.

Beneficiile în urma participării în cadrul acestor proiecte sunt implimentarea unor modalități și metode de învățământ inovative, mai aproape ca formă și percepție pentru elevi și studenți; acumularea de noi cunoștințe pentru participanții din mediul învățământului pentru a pune o bază infrastructurii de e-learning dezvoltarea acestei infrastructuri acolo unde acestea deja există; construirea și adaptarea platformelor fizice (hardware) pentru e-learning în funcție de necesitățile fiecărei instituții, etc.

„Pentru a construi un viitor sigur și durabil, reformele sunt necesare în toate domeniile, iar domeniul învățământului în Moldova trebuie să fie unul prioritar. Participarea în astfel de proiecte va stimula transformarea învățământului tradițional în învățământul de viitor, prin aplicarea diverselor metode constructive și vizionare. Rezultatul final va fi un sistem flexibil și dinamic, disponibil oricând și oriunde, ușor de moderat și permanent actualizat”, afirmă organizatorii.

„Nedispunând de resursele necesare pentru a construi de sine stătător o platformă e-learning, cea mai ușoară și scurtă cale pentru Moldova ar fi integrarea în infrastructurile Europene, beneficiind de cele mai bune practici și experiențe din domeniul respectiv. Acest fapt se poate realiza cu ajutorul programului european de finanțare a cercetării, ORIZONT2020”, explică Romeo Fagurel, expert în Infrastructuri de Cercetare Europene și e-Infrastructuri.

Denumirile propunerilor de proiecte disponibile și instituțiile coordonatoare sunt următoarele:

  1. ”Clase Virtuale” - Kent County Council, Anglia;
  2. ”Incluziunea tabletelor în clase” - PXL University College, Belgia;
  3. ”Mediu inteligent pentru învățământ în scopul obținerii calităților de cercetător” - KU Leuven Campus Brussels, Belgia;
  4. ”Folosirea dispozitivelor mobile pentru educarea tinerilor refugiați, în învățarea mai rapidă a limbei și ghidarea în carieră” - Ministry of Education, Youth and Sports Baden-Württemberg, Germania;
  5. ”De la cadrul calificărilor la cursuri online” - School Community 1 Antwerp, Belgia;
  6. ”Sistem internațional de monitorizare multi-nivel pentru practici de învățare combinate” - KU Leuven, Belgia;
  7. ”Învățând pentru carieră: Relevanța și calitatea învățământului non-formal dobândit pe rețelele de socializare, ca și o unealtă de profit pentru creșterea angajării și pieței de muncă” - Empreend, Portugalia
  8. ”Cercetând medii de învățământ alternative pentru a ajuta studenții să dobândească succese în studiere” - University College Ghent, Belgia;
  9. ”Democrația digitală în școală”- University of Jyväskylä, Finlanda;
  10. ”Improvizații tehnologice creative și colaborative pentru a susține învățământul și inovarea” - University of Jyväskylä & Agora Center, Finlanda;
  11. ”Jocul Democrației” - Ghent University, Belgia;
  12. ”Folosirea efectivă a dispozitivelor mobile în învățarea matematicei, științei și limbilor străine” - Ministry of Education, Youth and Sports Baden- Württemberg, Germania;

Termenul limită pentru a manifesta interesul participării în aceste proiecte este 31 octombrie 2015. Mai multe informații, precum și metoda de depune cererea de participare puteți găsi la acest link:

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.