Compania „Celui mai altruist întreprinzător din lume” înregistrează o creștere impresionantă a profitului

Compania „Celui mai altruist întreprinzător din lume” înregistrează o creștere impresionantă a profitului

În luna aprilie a acestui an directorul general al companiei Gravity Payments, a decis să majoreze salariul minim al angajaților săi până la 70 mii de dolari pe an. Șase luni mai târziu inițiativa a început să dea roade, scrie corriere.it.

în luna aprilie a acestui an, Dan Price, directorul general al companiei Gravity Payments a luat decizia de a-și reduce salariul cu un milion de dolari și în același timp să majoreze salariul minim anual al celor 120 de angajați, până la 70 mii de dolari. În urma acestei decizii mass-media din toată lumea l-a supranumit pe Price „Cel mai altruist întreprinzător din lume”.

La șase luni după această curajoasă inițiativă start-up-ul din Seattle care oferă servicii de plăți prin card de credit și transfer de bani, pare să dea roade, fiindcă compania înregistrează un boom al vânzărilor și creștere impresionantă a numărului de clienți.

Gestul lui Dan Price a fost inspirat de studiul economiștilor de la Princeton, Daniel Kahelman și Angus Deaton, care explicau că un salariu anual de 75 mii dolari anual este „un obiectiv ideal pentru a-și asigura o viață liniștită și fericită”. Pentru a respecta întocmai această ipoteză directorul Gravity Payments și-a redus cu 90% salariul, care a ajuns la nivelul unui angajat de talie medie, a vândut toate acțiunile, a utilizat toate conturile bancare și a pus în gaj două proprietăți ale sale.

Ultraconservatorul Rush Limbaugh a declarat pentru Fox News că „societatea pe care o conduce Price va deveni un studiu de caz la universitate, pentru a demonstra că socialismul nu funcționează. Cu siguranță va fi un eșec.”

Criticile aduse nu l-au făcut pe Dan Price să se răzgândească. Astfel, după șase luni de la experiment compania și-a dublat venitul și profitul, numărul clienților s-a majorat de la 30 până la 4000 pe lună. De asemeni s-a majorat productivitatea angajaților săi, care s-a materializat prin creșterea ratei de fidelitate a clienților de la 91% la 95% (în timp ce media americană este de 68%).

„Aș vrea ca oamenii să judece liderii financiari nu pentru faptul că câștiga mai mulți bani, ci pentru ideile lor mărețe”, a declarat Price.

Potrivit scepticilor este încă prea devreme pentru a stabili dacă experimentul directorului general de la Gravity Payments va avea succes pe termen lung.

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.