*Acest material este sponsorizat

Incluziunea digitală rurală – prioritate a Fundaţiei Orange Moldova

Incluziunea digitală rurală – prioritate a Fundaţiei Orange Moldova
Foto: orange.md

Peste 8,000 de elevi şi profesori din 20 de instituţii preuniversitare rurale din Moldova îşi organizează acum procesul educaţional într-un mod mult mai interactiv. Ei sunt beneficiarii proiectului „Incluziunea Digitală Rurală”, implementat sub umbrela „Orange Digital School” - program major lansat de Fundaţia Orange Moldova, care contribuie la îmbunătăţirea educaţiei digitale. În cadrul acestuia, fiecare instituţie beneficiară a fost dotată cu echipamente IT performante: laptop, proiector şi alte accesorii. Proiectul se află la ediţia a doua şi este implementat de Centrul de Informaţii Universitare, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei al Republicii Moldova, cu suportul financiar integral al Fundaţiei Orange Moldova.  

Sergiu Postică, preşedintele Consiliului Fundaţiei Orange Moldova: „Orange Moldova susţine progresul tehnologic şi revoluţia digitală. Ne dorim să aducem cît mai aproape de oameni servicii digitale accesibile şi utile pentru fiecare. În acest sens, prin intermediul Fundaţiei Orange dezvoltăm proiecte ce contribuie la educaţia tinerilor în domeniul IT. Prin implementarea proiectului „Incluziunea digitală rurală” ne dorim să aducem valoare adăugată procesului educaţional din învăţământul preuniversitar, prin utilizarea componentei digitale”.

Selectarea beneficiarilor a avut loc prin concurs. Au fost eligibile doar gimnaziile şi liceele amplasate în zonele rurale, cu un număr de minim 400 de elevi per instituţie. În acest an, 32 de instituţii din 21 de raioane ale Republicii Moldova s-au înscris în concurs. Dosarul de participare a inclus un formular de aplicare, un act care confirmă numărul de elevi, o scrisoare de recomandare eliberată de primăria localităţii şi o scrisoare de motivare din partea directorului instituţiei, prin care se explică necesitatea unui astfel de echipament pentru şcoală, precum şi la ce activităţi şcolare ar urma să fie folosit acesta.

Angela Muşet, directorul Centrului de Informaţii Universitare, implementator al proiectului: „Atât în cadrul primei ediţii a proiectului, cât şi în cea de-a doua, am sesizat un interes sporit din partea instituţiilor preuniversitare rurale faţă de acest proiect. Concursul s-a desfăşurat în condiţii de maximă transparenţă şi corectitudine. Fiecare dintre membrii comisiei a examinat dosarele de aplicare potrivit criteriilor de evaluare stabilite, iar câştigătorii au fost selectaţi de o comisie profesionistă, formată din reprezentanţi ai Fundaţiei Orange, ai mediului academic, ai societăţii civile şi ai Ministerului Educaţiei al RM”.

Astfel, au fost selectate 20 de instituţii din 15 raioane ale ţării: Hînceşti, Străşeni, Căuşeni, Ialoveni, Orhei, Anenii Noi, Taraclia, Ungheni, Sîngerei, Ceadîr-Lunga, Cahul, Călăraşi, Dubăsari, Rîşcani şi Ştefan Vodă. Bunurile au fost distribuite cu ajutorul voluntarilor, angajaţi ai companiei Orange Moldova.

Accesul la internet în baza echipamentelor performante contribuie la îmbunătăţirea procesului de studii, dar şi la ştergerea barierei digitale din învăţământul preuniversitar în mediul rural. Obiectivele proiectului sunt reconfirmate şi susţinute şi de profesorii şcolilor câştigătoare în cadrul concursului.

Vitalie Petrov, directorul liceului teoretic „Ion Creanga”, s. Rădoaia, r. Sîngerei: „Acest proiect va conduce în primul rând la îmbunătăţirea procesului educaţional în şcoli. De peste 20 de ani în şcoala noastră nu s-a făcut nicio investiţie. Acum se pune accent pe tehnologiile digitale, iar noi trebuie să ne raliem la noile cerinţe ale timpului”.

Agnesa Popov, director adjunct clasele primare, liceul „Mihail Bârcă”, s. Milestii Mici., r. Ialoveni: „Sunt foarte mulţumită, fiindcă zi de zi lucrez cu laptopul, ceea ce îmi permite să le arăt informaţia pe un ecran mare, pentru ca ei să înţeleagă lucrurile mai bine. Sincer, eu am rămas surprinsă că am câştigat şi noi. Vă mulţumim foarte mult!”

Dionisie Onofraş, elev, liceul Teoretic „Ion Creanga”, s. Rădoaia, r. Sîngerei: „Sunt pasionat de informatică şi vreau să urmez o carieră în domeniul IT. Pentru mine este mai uşor să lucrez cu proiectorul, decât să scriu cu creta pe tablă. Este mai uşor să demonstrez programe online, să urmărim lecţiile de educaţie civică, să privim filme educative, care ne ajută să ne dezvoltăm.”

Proiectul „Incluziunea digitală rurală”, parte a programului „Orange Digital School”, se află la a doua ediţie. În total, în cadrul proiectului peste 13,000 de elevi din 25 de regiuni rurale ale ţării au beneficiat de echipament tehnic oferit de către Fundaţia Orange Moldova.

P.

P.

Vezi și aceste știri
Ministerul de Externe al României, după amenințările lui Medvedev în adresa R. Moldova: O retorică falsă a Kremlinului, cu care ne-am obișnuit

Ministerul de Externe al României, după amenințările lui Medvedev în adresa R. Moldova: O retorică falsă a Kremlinului, cu care ne-am obișnuit

Începe summit-ul G7: Ucraina cere mai mult armament, Biden mulțumește Germaniei pentru susținerea țării afectate de război, iar Johnson îndeamnă Occidentul la unitate

Începe summit-ul G7: Ucraina cere mai mult armament, Biden mulțumește Germaniei pentru susținerea țării afectate de război, iar Johnson îndeamnă Occidentul la unitate

Sectorul Buiucani: Un copil a căzut în gol de pe geamul locuinței. Traumele, incompatibile cu viața

Sectorul Buiucani: Un copil a căzut în gol de pe geamul locuinței. Traumele, incompatibile cu viața

Advertoriale
Aridon Group – 30 de ani de succes, realizări, clienți fideli și echipă dedicată (VIDEO)

Aridon Group – 30 de ani de succes, realizări, clienți fideli și echipă dedicată (VIDEO)

Preotul Petru Ciobanu – printre primii absolvenți ai meseriei de cultivator-procesator de bacifere ai Școlii Profesionale Nisporeni

Preotul Petru Ciobanu – printre primii absolvenți ai meseriei de cultivator-procesator de bacifere ai Școlii Profesionale Nisporeni

Localitățile Bulboaca și Speia vor avea până la sfârșitul anului propria strategie de dezvoltare a turismului și un plan de acțiuni pentru un termen de până la 10 ani

Localitățile Bulboaca și Speia vor avea până la sfârșitul anului propria strategie de dezvoltare a turismului și un plan de acțiuni pentru un termen de până la 10 ani

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Costum de baie „tigrovîi” și bani destui. De ce avem nevoie pentru o vacanță perfectă (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Costum de baie „tigrovîi” și bani destui. De ce avem nevoie pentru o vacanță perfectă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Scump, dom'le, scump!” (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Leo Zbancă: Mie îmi place cel mai mult acasă pentru că avem ce construi, avem la ce visa, avem unde ne porni și avem tare mult lucru (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Gheorghe și Tatiana Cîvîrjic au revenit după 20 de ani acasă și au pus bazele unei afaceri cu aur lichid (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Grijile mari ale copiilor mici (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Medvedev, critici dure și amenințări pentru R. Moldova după obținerea statutului de țară candidat. Ucraina anunță că sprijină Chișinăul
  • 2
    Atac asupra Kievului! Rachetele au nimerit într-un bloc de locuit. Mai multe persoane încă rămân sub dărâmături
  • 3
    Un nou punct de trecere a frontierei cu România, instituit la Leova. O decizie în acest sens a fost luată de Comisia pentru Situații Excepționale
  • 4
    Deciziile CSE: Negocieri directe pentru energia electrică, nou termen de plată pentru Moldovagaz și noi facilități pentru agricultori
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.