Fondatorul Simpals: O companie de succes se identifică după numărul oamenilor fascinați de produsele oferite

Fondatorul Simpals: O companie de succes se identifică după numărul oamenilor fascinați de produsele oferite
Foto: agepi.gov.md

Fondatorul companiei Simpals a povestit care este cheia succesului proiectelor pe care le-a inițiat. El consideră că în orice business trebuie să existe un element creativ, iar indicatorul de bază al unei companii de succes este numărul oamenilor care sunt fascinați de produsele care le sunt oferite.

Dmitri Voloşin este fondatorul şi managerul companiei Simpals, unul dintre primii startuperi din Republica Moldova, precum și autorul şi susţinătorul multor proiecte web de succes. El deține cel mai mare site de anunțuri din Republica Moldova, iar veniturile pe care le obține în prezent din activitatea proiectelor web le investește în producerea desenelor animate în 3D.

„Istoria mea a început în 1996 când părinții au plecat în Federația Rusă, iar eu am rămas să învăț la Universitatea Tehnică din Moldova, unde mă simțeam foarte comod. În acea perioadă am făcut cunoștință cu grafica de calculator și m-am îmbolnăvit de acest lucru. Ulterior am decis să produc un spot video și să uimesc tot Chișinău. Timp de o lună, am propus fără succes mai multor companii din Chișinău acest spot de prezentare. În final, am ajuns la compania Sun TV care căuta pe cineva care să-i producă un spot video publicitar. Astfel, am debutat în această industrie.
Cu timpul am început să fac multe spoturi, am învățat tot mai multe lucruri. În 2002 am decis să deschid compania Simpals, fiindcă de unul singur nu făceam față comenzilor”, ne spune Dmitri Voloşin.

Am renunțat să mai producem spoturi video

El mai spune că în câțiva ani a devenit destul de vestit în acest domeniu. „Am colaborat cu majoritatea companiilor mari din țară. Lucram fără zile de odihnă, seara noaptea. Spoturile deveneau mai complicate și mai scumpe. Totuși, la un moment dat am înțeles, că după ce am făcut sute de spoturi, nu am câștigat nimic. Toți banii au fost împărțiți angajaților și tot ce aveam era faima și un portofoliu foarte bun”, remarcă antreprenorul.

În acea perioadă el era pasionat de internet. „Din cauza acestui hobby am lansat site-ul 999.md. Mă bucuram de faptul că pagina web avea un trafic destul de bun, de câteva sute de persoane pe zi.
Datorită veniturilor obținute de la studioul video am reușit să dezvoltăm un site foarte bun care a rezistat concurenței acerbe. Totuși la un moment dat am decis să nu mai producem spoturi video, iar toate forțele să fie orientate la producerea animației grafice, care nu va aduce bani. Acum departamentul de animație grafică este subvenționat de departamentul internet, care câștigă bani buni”, spune Voloșin.

Fondatorul Simplas spune că atunci când s-a lansat în afaceri a făcut totul din plăcere și se conduce până în prezent de această lozincă. El îndeamnă pe toți să îmbine activitatea zilnică cu multă creativitate, să vândă emoții și să obțină satisfacție din absolut orice ar face.

Businessul nu trebuie să fie îmbibat cu noroi

„Pe parcursul anilor eu am înțeles că orice business trebuie să fie oferit clienților într-un mod foarte creativ. Dacă aș vinde bucăți de ciocolată puțini ar fi cei care le-ar cumpăra. Dacă ele sunt ambalate frumos, atunci vânzările vor fi extraordinar de bune. Orice business trebuie să conțină o doză de creativitate.
Businessul e asemenea unui bazin care are țevi de intrare și de ieșire a apei. Dacă în bazin intră noroi, va ieși tot noroi, care este foarte greu de vândut. Dacă din țeavă curge limonadă mult mai ușor să o vinzi. Astfel, trebuie să încercați ca businessul să nu fie îmbibat cu noroi. Important de știut că țevile își schimbă poziția și diametrul. Eu am observat că, cu cât mai mult oferiți oamenilor produse care nu oferă un venit direct companiei, atunci businessul va avea în final mai mult de câștigat. Nu trebuie să oferi pentru a câștiga în viitor, dar să oferi fără a primi beneficii”, consideră Dmitri Voloşin.

Potrivit acestuia Indicatorul de bază al unei companii de succes este numărul oamenilor care sunt fascinați de produsele care sunt oferite. „Cu cât mai mulți astfel de oameni există cu atât mai de succes va fi compania. Dacă oamenii cumpără un produs din necesitate, atunci această companie nu este de succes.”

În prezent desenele animate produse de compania Simpals au adunat câteva zeci de milioane de vizualizări și au primit 50 de premii la diverse festivaluri. „Acum înțeleg că acest public ar fi gata să achite o anumită sumă pentru a viziona desen animate produse de noi în lung metraj. Astfel, investițiile nu sunt făcute în zadar”, spune Voloșin.

VIDEO. Un studiou de animație din Moldova a creat un desen animat, care a adunat sute de mii de vizualizări

În scurt timp compania Simpals va încerca să primească o finanțare prin intermediul unei platforme de crowdfunding. „Astfel, vom încerca să strângem bani de la admiratorii noștri pentru al treilea desen animat”, anunță fondatorul companiei Simpals.

Această istorie a fost povestită de omul de afaceri Dmitri Voloşin în cadrul mesei rotunde „Istorii de Succes a businessului creativ” organizată de AGEPI.

Sprijină redacția Agora cu 160 de lei pe lună, iar noi te răsplătim cu un coș de produse locale de la From the Heart Shop.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Explozie într-un bloc din Rusia. Acoperișul clădirii s-a prăbușit

Explozie într-un bloc din Rusia. Acoperișul clădirii s-a prăbușit

Activitatea directorului Moldovagaz ar putea fi evaluată

Activitatea directorului Moldovagaz ar putea fi evaluată

Președintele Turciei a renunțat să-i expulzeze pe cei zece ambasadori occidentali

Președintele Turciei a renunțat să-i expulzeze pe cei zece ambasadori occidentali

Advertoriale
SMART CREDIT, în susținerea agricultorilor: credite cu grafic flexibil și perioadă de grație de până la 9 luni

SMART CREDIT, în susținerea agricultorilor: credite cu grafic flexibil și perioadă de grație de până la 9 luni

Mobiasbanca devine oficial, dar și la capitolul imagine - OTP Bank

Mobiasbanca devine oficial, dar și la capitolul imagine - OTP Bank

Competiția de alergare de la cea mai înaltă altitudine, organizată vreodată de moldoveni

Competiția de alergare de la cea mai înaltă altitudine, organizată vreodată de moldoveni

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    O suburbie a Chișinăului a înregistrat cea mai mare rată de vaccinare pe țară. Primarul spune că 62% din locuitori sunt imunizați
  • 2
    Moldova a cumpărat un milion de metri cubi de gaze naturale de la compania poloneză PGNiG
  • 3
    Ceban a venit cu noi atacuri la adresa guvernării: „Mă sufoc să tac și să văd cum oamenii buni nu se descurcă”
  • 4
    Ex-vicepreședinte al Parlamentului: Centrala Cuciurgan micșorează volumele energiei electrice livrate pe malul drept al Nistrului
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.