
STUDIU. Elevii din orașe, școli private și cei educați de dascăli cu experiență, învață mai bine
・
Rezultatele elevilor claselor a IV-a și a IX-a au fost analizare în funcție de factorii care afectează performanțele lor, negativ sau pozitiv. S-a luat în calcul tipul instituției, numărul de elevi în clasă, cum îșii petrec copiii timpul liber, ce situație familială au, nivelul de studii al părinților și domeniul lor de activitate, precum și dacă aceștia sunt plecați sau nu peste hotare.
În urma a circa 60.000 de teste și chestionare, au fost fixate o serie de concluzii. Astfel, performanța elevilor de la orașe este mai înaltă decât a celor de la sate, iar cei care învață la școli private au rezultate mai bune decât cei școlarizați în instituții publice. Fetele învață mai bine decât băieții, mai ales în a clasele a noua, iar performanța copiilor care au un profesor cu grad didactic mai mare este mai bună.
Astfel, cele mai bune rezultate la matematică au înregistrat elevii care au profesor cu o vechime în muncă de până la zece ani, iar la examenele de limba română/rusă - la profesorii cu o vechime de 11-20 de ani.
Studiul relevă că elevii au note mai bune dacă părții nu sunt plecați peste hotare, dacă au studii superioare și dacă lucrează în pedagogie, medicină și business.
Studiul a fost realizat cu suportul financiar al Băncii Mondiale în cadrul Proiectului Reforma învățămîntului în Moldova.