În urma evoluției situației de pe cele două segmente de piață, numărul cumulativ al abonaților la serviciul TV contra plată s-a diminuat cu 8,8 mii (-3,2%), inclusiv 2,1 mii abonați la rețele MMDS, și a constituit 265,2 mii. Totodată, volumul total al vânzărilor pe piaţa respectivă a scăzut cu 9,8 mil. lei (-8,1%) și a însumat peste 111,6 mil. lei, iar venitul mediu lunar per abonat (ARPU) al operatorilor de pe această piață s-a diminuat cu 2,5% şi a alcătuit 46,2 lei.

Contractarea pieței serviciului TV prin cablu se datorează, în principal, schimbării preferințelor utilizatorilor acestui serviciu. O parte din abonații la serviciul TV prin cablu migrează spre servicii alternative de vizionare a conţinutului TV: pe Internet (gratuit sau contra plată), prin satelit (gratuit sau contra plată) sau prin IP TV (contra plată), serviciile respective fiind oferite în format digital, în comparaţie cu serviciul TV în format analogic oferit de majoritatea operatorilor TV prin cablu.

Utilizatorii aleg abonamentele respective pe motiv că serviciul TV digital asigură un nivel mai bun de calitate a imaginii, oferă funcţionalităţi adiţionale, precum ar fi: selectarea limbii conţinutului video, ghidul de programe - EPG, video la cerere, bibliotecă de filme, canale HD şi 3D, funcţionalităţi care nu le pot oferi operatorii TV în format analogic. În plus, în cazul serviciului IP TV, utilizatorii pot beneficia de oferte atractive cu două sau trei servicii incluse în pachet: acces la Internet, telefonie fixă și TV cu canale HD.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!