FOTO. Europa pentru Moldova. Hermina, istoria unui brand creat ca să încălzească

FOTO. Europa pentru Moldova. Hermina, istoria unui brand creat ca să încălzească
Foto: Hermina

Povestea brandului de articole din tricotaj „Hermina” este „depănată” de antreprenorul Sergiu Malai care, după ce a creat articole vestimentare pentru mărci europene cu renume, a decis să fondeze o afacere acasă. Din 2012, puloverele, căciulile, fularele și păturile care poartă eticheta Made in Moldova ajung nu doar în magazinele autohtone, ci și pe piața europeană.

Istoria afacerii începe în 2005, atunci când Sergiu Malai a terminat studiile în România, iar primul său loc de muncă a fost la o fabrică de tricotaje.

„În 2009 mi s-a propus să lucrez cu niște producători care munceau pentru brandul Benetton. Cu experiența acumulată în România, am venit la Hâncești și am început o producție de la zero. Lucram alături de 80-90 de persoane și eram unica întreprindere din grupul Benetton care cream produsele pe care era eticheta Made in Moldova”, povestește Sergiu Malai.

Peste câțiva ani, alături de doi prieteni, antreprenorul a deschis la Chișinău o linie de producție a articolelor tricotate pe care a numit-o Hermina, după numele unui mic animal blănos, în care a investit, din surse proprii, aproape 30.000 de euro. Cu noul brand a început să creeze haine tricotate pentru piața internă. „La întreprinderea din Hâncești făceam doar outsourcing, adică totul era produs pentru export. Ca experiență este minunat, noi am lucrat pentru Benetton, Zara, Massimo Dutti, Armani, Interfashion, Diesel, Glenfield Russia. Dar este întotdeauna dificil să faci doar pentru alții, fără să faci un produs al tău”, recunoaște antreprenorul.

În opinia lui Sergiu Malai, producția pentru piețe străine are un specific. „Livrarea produselor se face cu un preț anumit, iar peste un timp ele se întorc în Moldova la prețuri mult mai mari. Produsele făcute de noi ajung sub mărci notorii și costă 60-70 de euro, sau chiar mai mult. Așa a apărut ideea de a face un produs pentru Republica Moldova, care să aibă aceeași calitate, dar să fie de două ori mai ieftin”, spune omul de afaceri.

Astfel, Hermina a ocupat o nișă aproape neexploatată a pieții moldovenești - tricotajul. Produsele lor sunt fabricate la echipament japonez, iar la crearea articolelor se folosesc fire naturale din lână, bumbac, alpaca, viscoză și cașmir de origine italiană, importate din România.

„Noi știm puterea de cumpărare a oamenilor și noi credem că nu trebuie să mergem pe prețuri mari. De exemplu, un pulover care are 80% lână poate fi procurat cu 200 de lei, un fular este de la 100 de lei, iar un pulover de 100% cașmir este 500 de lei”, spune brand managerul Hermina, Cătălina Jurat.

Tot pe criteriul calitate-preț au fost câștigați și primii clienți. „Am participat la un târg de iarnă, în 2012, și au venit oameni care au cumpărat de la noi la începutul târgului ca apoi să se întoarcă și să mai ia ceva de la noi. Deși încă nu suntem foarte vizibili pe piață, avem deja clienții noștri, care cunosc ceea cu ce ne ocupăm și care ne caută produsele”, povestește Sergiu.

Brandul a reușit să crească mult și datorită politicilor externe și experienței europene. „Am învățat foarte multe de la Uniunea Europeană. Am avut norocul să lucrez într-un grup vestimentar european, iar asta impune o cultură anumită, un stil de lucru. Acordul de Asociere ne-a ajutat enorm, la unele poziții au dispărut taxele vamale, iar la altele s-au diminuat considerabil. Asta e un pas foarte important pentru noi, fiindcă suntem legați de import”, afirmă Sergiu Malai.

Acum, produsele Hermina pot fi găsite la magazinele Metro, Nr.1, Fourchette, Green Hills, Linella, dar și peste hotare, cum ar fi cazul brandului Stefanel. Însă antreprenorul vrea să treacă la o nouă etapă, după ce a implementat deja livrările gratuite. „Scopul nostru e să e dezvoltăm vânzările online. Comerțul tradițional este foarte important, el nu trebuie să fie neglijat, dar online-ul crește și către asta ne îndreptăm ca societate. Am vrea să dezvoltăm acest sector și pentru moldovenii din diasporă, care ar dori în Spania, în Canada sau în Italia să poată cumpăra un produs moldovenesc”, spune Sergiu Malai. 

Acest articol face parte din Campania „Europa pentru Moldova” care vine să reflecte schimbările ce au loc în țara noastră în pas cu standardele, stilul și modul de viață din Uniunea Europeană.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Maia Sandu, absolventă a Harvard Kennedy School, susține un discurs la ceremonia de absolvire a promoției 2022 (LIVE)

Maia Sandu, absolventă a Harvard Kennedy School, susține un discurs la ceremonia de absolvire a promoției 2022 (LIVE)

Spînu, despre tariful la gaz: „ Moldovagaz a depus cerere la ANRE din cauza devierilor negative, dar 24 de lei mi se pare exagerat”

Spînu, despre tariful la gaz: „ Moldovagaz a depus cerere la ANRE din cauza devierilor negative, dar 24 de lei mi se pare exagerat”

Republica Moldova va primi din România carburanți sub formă de ajutor umanitar

Republica Moldova va primi din România carburanți sub formă de ajutor umanitar

Advertoriale
Ești în căutarea unei locuințe?  Află care sunt avantajele și dezavantajele unei case în chirie

Ești în căutarea unei locuințe? Află care sunt avantajele și dezavantajele unei case în chirie

Impactul bruxismului asupra organismului și a vietii unui pacient. Cum pot fi remediate consecințele acestuia printr-un tratament stomatologic la Smile Dent Team

Impactul bruxismului asupra organismului și a vietii unui pacient. Cum pot fi remediate consecințele acestuia printr-un tratament stomatologic la Smile Dent Team

Tork -  brandul Nr.1 în Europa - acum și în Moldova. Unde pot fi găsite cele mai căutate produse și soluții profesionale de igienă

Tork - brandul Nr.1 în Europa - acum și în Moldova. Unde pot fi găsite cele mai căutate produse și soluții profesionale de igienă

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Moldova, I am back! | Natalia și Sergiu Nicoriuc s-au întors în țară după 14 ani de muncă în străinătate și s-au apucat de lemnărit (VIDEO)
    Moldova, I am back! | Natalia și Sergiu Nicoriuc s-au întors în țară după 14 ani de muncă în străinătate și s-au apucat de lemnărit (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: În căutarea jobului perfect (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Tatiana Miron, tânăra care a decis să revină din Spania pentru a dezvolta satele din Moldova (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Liderii lumii - sub lupă (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Dumitru și Emanuela Ciuprina, tinerii care au schimbat Bucureștiul pe satul Lunga din Florești (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Dodon, mesaj din izolator: Guvernarea îl înlătură pe cel de care se teme
  • 2
    Masacru într-o școală din Texas, SUA: Un tânăr a împușcat mortal 19 copii și doi adulți
  • 3
    Întreprinderea „Artemsol” din Ucraina, care exporta sare pe piața din Moldova, nu mai activează. Clădirea și depozitele, bombardate
  • 4
    Deputat PAS, despre ziua aleasă pentru perchezițiile la domiciliul lui Dodon: Este o coincidență care nu ne pică tocmai bine
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.