
Care este starea Aeroportului Internațional din Bălți
Ministerul Transporturilor vine cu o evaluare asupra stării Aeroportului din Bălți. Potrivit datelor Întreprinderii de stat „Moldaeroservice”, actualmente întreținerea aeroportului și taxa pe impozitul funciar costă bugetul de stat circa 240 mii lei anual, iar în perioada 2013-2015 cheltuielile pentru remunerarea personalului MoldATSA din Bălți, dar și materiile prime, piese de schimb și securitate s-au ridicat la aproape 4 milioane de lei.
・
Potrivit Ministerului, Aeroportul Internaţional Bălţi-Leadoveni (AIBL) este situat pe teritoriul raionului Râşcani din Republica Moldova și are o suprafață de 144,5567 ha. El include: aerodromul, aerogara, pavilionul de prelucrare a bagajelor, clădiri și edificii de asigurare a procesului tehnologic al aeroportului (hangar metalic, staţie diesel de asigurare cu energie electrică de rezervă autonomă, piaţa autogării, parcare pentru autotransport special şi altele) și un teritoriu, care poate fi folosit în dezvoltarea infrastructurii aeroportului. Reieșind din datele statistice pentru perioada 2013-2015, AIBL înregistrează un număr redus de zboruri. Majoritatea zborurilor sunt executate de aeronave mici și elicoptere. La moment, aeroportul se află într-o stare nesatisfăcătoare, infrastructura aeroportuară este uzată și degradată. Numărul redus de zboruri generează costuri nejustificate pentru întreprinderile de stat: „Moldaeroservice”, la balanța căreea se află AIBL și subdiviziunea Bălți a Î.S. MoldATSA care este responsabilă pentru asigurarea serviciilor de trafic aerian pe aerodromul Bălți. muncă și altele au însumat în perioada 2013 - 2015 (primele unsprezece luni) circa 3824000 lei. În prezent, activitatea Aeroportului Internațional Bălți-Leadoveni este sistată din 14.09.2015 în legătură cu retragerea licenței de activitate conform demersului dlui Mircea Maleca, directorul Autorității Aeronautice Civile.