Încă o planetă a fost descoperită în sistemul solar

Foto: cdn.com

Un grup de cercetători  de la California Institute of Technology au găsit o altă planetă de dimensiuni similare cu ale Pământului care poate fi interpretată ca fiind a zecea planetă. Potrivit playtech.ro, noua descoperire își are orbita după cea a planetei Pluto.

Mai mult decât atât, ar putea face parte din sistemul nostru solar. ,,Ar putea” este cea mai potrivită asociere de cuvinte, deoarece nu au văzut-o efectiv până la acum, ci pur și simplu sunt convinși că se află acolo din cauza unui grup semnificativi de aștri, aproximativ șase, care orbtează într-o formă elipitică, înclinați la un unghi aproape identic. Fenomenul respectiv nu poate avea loc decât dacă în mijlocul lor s-ar afla o planetă care să le definească orbita.

Similară ca dimensiune cu planeta noastră sau un pic mai mare, noua descoperire nu are momentan un nume, nu până când nu va fi văzută în mod direct. ,,Avem restricți destul de bune pe orbita sa. Ce nu știm însă este care este poziția sa exactă în orbită, ceea ce este destul de trist.” Doctorul Michael E. Brown, unul dintre cei responsabili de descoperire este convins că aceasă planetă există și că putem fără probleme să o percepem ca fiind în același sistem solar cu noi, chiar și dacă se află la o distanță aproximativă de 20 - 100 miliarde de mile depărtare și i-ar lua între 10.000 și 20.000 de ani să încheie o mișcare de tranziție în jurul soarelui pe propria orbită.

Sprijină redacția Agora cu 160 de lei pe lună, iar noi te răsplătim cu un coș de produse locale de la From the Heart Shop.

Romanul „Ard pădurile”, de Paula Erizanu, nominalizat la Premiile „Sofia Nădejde”