Studiu: Deșeurile spațiale pot provoca accidental un conflict armat

Cercetătorii de la Academia de Ştiinţe a Rusiei au avertizat, în cadrul unui studiu recent, că deşeurile aflate în orbita Pământului ar putea provoca accidental un conflict armat, din cauza pericolului pe care îl prezintă pentru sateliţii militari ai diverselor ţări, informează „The Independent” citat de Adevărul

Deşeurile din orbita planetei ar putea avaria serios sau chiar distruge sateliţii militari, lăsând impresia că ar putea fi vorba de un atac intenţionat din partea unei alte ţări rivale, deoarece modalitatea prin care sateliţii sunt avariaţi este greu de determinat imediat. Studiul a fost publicat în publicaţia ştiinţifică internaţională „Acta Astronautica”.

Un episod cu un asemenea potenţial a avut loc în 2013, atunci când satelitul rus Blits a fost avariat de rămăşitele unui satelit meteorologic chinez, distrus intenţionat de ţara asiatică în 2007 din cauza vechimii, care a lăsat în jur de 3.000 de piese mai mici plutind în orbita planetei.

Aceste bucăţi pot deveni periculoase până şi pentru navele lansate în spaţiu, deoarece pot atinge chiar şi viteze de 25.000 de km/h în orbita lor. NASA monitorizează în prezent peste 500.000 de deşeuri spaţiale de dimensiune mică care orbitează în acest moment în jurul planetei - în general resturi de sateliţi sau nave, dar şi resturi de meteoriţi - însă numărul deşeurilor prea mici pentrua fi monitorizate este mult mai mare, estimările variind de la zeci de milioane la câteva trilioane.

Staţia Spaţială Internaţională este şi ea afectată de numărul tot mai mare al deşeurilor spaţiale - satelitul experimental a fost nevoit să facă manevre evazive de cinci ori în anul 2014 pentru a evita impacturi cu potenţial de avarie cu diverse astfel de corpuri, conform unor date publicate de Agenţia Spaţială Rusească anul trecut.

Moldova, I am back! | Natalia și Sergiu Nicoriuc s-au întors în țară după 14 ani de muncă în străinătate și s-au apucat de lemnărit (VIDEO)