STUDIU. Prin prisma căror branduri este văzută Moldova de către străini

STUDIU. Prin prisma căror branduri este văzută Moldova de către străini

Atunci când vin oaspeții, moldovenii scot pe mese o adevărată „artilerie” de sticle, de diverse branduri. Magenta Consulting a demarat un studiu pentru a afla care sunt cele mai populare mărci comerciale de pe mesele moldovenilor. 

Din categoria „tăriilor” ies învingătoare vinul Cricova și cognacul Kvint și Călărași (cu doar un procent diferență). Cricova este în mare parte preferată de către moldovenii ce locuiesc la oraș și, mai ales, în zona de centru a țării. Kvint este mai popular printre locuitorii zonei de sud a țării, pe când Călărași - printre cei din centru.

Printre băuturile non-alcoolice, preferatele sunt sucurile marca Orhei-Vit, apa Gura Căinarului, OM și băutura răcoritoare Letto. Sucul Orhei-Vit se bucură de popularitate în mai mare parte la studenți și elevi, locuitorii zonei de centru a Republicii Moldova și cei ce au un venit lunar cuprins între 10 și 15 mii lei. Gura Căinarului este aleasă de către moldovenii trecuți de 40 de ani, cei din mediul rural și cei ce au un venit până la 5 mii de lei lunar. Pe când apa potabilă OM reprezintă preponderent alegerea unui public exact opus celui ce cumpără apa Gura Căinarului - tineri care încă nu au împlinit mai mult de 30 de ani, locuitori ai mediului urban și cei ce au un venit lunar cuprins între 5 și 15 mii de lei.

Gusturile se schimbă de la oraș la sat

Produsele de lactate de la Alba sunt cele mai recomandate de către moldoveni, mai ales cei din zona de sud a Republicii Moldova și cei ce au un venit de peste 15 mii de lei lunar. Pe al doilea loc în clasamentul preferințelor moldovenilor pentru cele mai bune produse, după părerea lor, se află produsele de la brandul JLC. Acest brand este mai popular la oraș, în regiunile centrale ale țării și printre cei ce au un salariu lunar între 5 și 15 mii de lei.

La final facem un exercițiu de imaginație. Imaginați-vă o masă pregătită de moldoveni pentru musafirii din străinătate pe care  vedem vin de la Cricova cu o probabilitate de 39%, cognac de la Kvint și Călărași - cu o probabilitate de 30% și, respectiv, 29%. Din băuturile non-alcoolice va fi cu o siguranță de 42% apa de la Gura Căinarului și cea de la OM- 29%, suc de la Orhei-Vit și băutură răcoritoare Letto, cu o probabilitate de 43% și, respectiv, 23%. Pe mesele întinse la oraș cu o certitudine de 26% vor fi produsele lactate de la JLC , iar pe mesele de la țară este mai probabil să găsim, cu același procentaj de 26%, produse lactate de la Alba. 

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Câștig de cauză pentru ministra Sănătății, după ce a fost acuzată de o deputată socialistă ca deține diplomă de master falsă

Câștig de cauză pentru ministra Sănătății, după ce a fost acuzată de o deputată socialistă ca deține diplomă de master falsă

De la 0, până la 34 de mii de lei. Cât a cheltuit Maia Sandu pentru deplasările în străinătate în prima jumătate a acestui an (DOC)

De la 0, până la 34 de mii de lei. Cât a cheltuit Maia Sandu pentru deplasările în străinătate în prima jumătate a acestui an (DOC)

Generalii ruși ar fi propus „dezvoltarea operațiunilor ofensive”

Generalii ruși ar fi propus „dezvoltarea operațiunilor ofensive”

Advertoriale
Depozitul DINAMICO+ 11% dobândă fixă la EXIMBANK

Depozitul DINAMICO+ 11% dobândă fixă la EXIMBANK

Brandul autohton Linella explorează simțurile gustative și tactile în noua campanie ASMR (VIDEO)

Brandul autohton Linella explorează simțurile gustative și tactile în noua campanie ASMR (VIDEO)

Lentile progresive – îmbină trei perechi de ochelari în una

Lentile progresive – îmbină trei perechi de ochelari în una

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
    Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
  • Copiii știu mai bine: Costum de baie „tigrovîi” și bani destui. De ce avem nevoie pentru o vacanță perfectă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Scump, dom'le, scump!” (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Leo Zbancă: Mie îmi place cel mai mult acasă pentru că avem ce construi, avem la ce visa, avem unde ne porni și avem tare mult lucru (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Gheorghe și Tatiana Cîvîrjic au revenit după 20 de ani acasă și au pus bazele unei afaceri cu aur lichid (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Scenariul se repetă. După femeia din Austria, o româncă a fost sfâșiată de un rechin pe o plajă din Egipt
  • 2
    Doliu în Parlament. S-a stins din viață deputata PCRM Elena Bodnarenco
  • 3
    Ultima oră! Alertă cu bombă la Aeroportul Internațional Chișinău. UPDATE. Toți călătorii, evacuați
  • 4
    Un bărbat din capitală, găsit strangulat la balcon. Ce spun oamenii legii
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.