STUDIU. Prin prisma căror branduri este văzută Moldova de către străini

STUDIU. Prin prisma căror branduri este văzută Moldova de către străini

Atunci când vin oaspeții, moldovenii scot pe mese o adevărată „artilerie” de sticle, de diverse branduri. Magenta Consulting a demarat un studiu pentru a afla care sunt cele mai populare mărci comerciale de pe mesele moldovenilor. 

Din categoria „tăriilor” ies învingătoare vinul Cricova și cognacul Kvint și Călărași (cu doar un procent diferență). Cricova este în mare parte preferată de către moldovenii ce locuiesc la oraș și, mai ales, în zona de centru a țării. Kvint este mai popular printre locuitorii zonei de sud a țării, pe când Călărași - printre cei din centru.

Printre băuturile non-alcoolice, preferatele sunt sucurile marca Orhei-Vit, apa Gura Căinarului, OM și băutura răcoritoare Letto. Sucul Orhei-Vit se bucură de popularitate în mai mare parte la studenți și elevi, locuitorii zonei de centru a Republicii Moldova și cei ce au un venit lunar cuprins între 10 și 15 mii lei. Gura Căinarului este aleasă de către moldovenii trecuți de 40 de ani, cei din mediul rural și cei ce au un venit până la 5 mii de lei lunar. Pe când apa potabilă OM reprezintă preponderent alegerea unui public exact opus celui ce cumpără apa Gura Căinarului - tineri care încă nu au împlinit mai mult de 30 de ani, locuitori ai mediului urban și cei ce au un venit lunar cuprins între 5 și 15 mii de lei.

Gusturile se schimbă de la oraș la sat

Produsele de lactate de la Alba sunt cele mai recomandate de către moldoveni, mai ales cei din zona de sud a Republicii Moldova și cei ce au un venit de peste 15 mii de lei lunar. Pe al doilea loc în clasamentul preferințelor moldovenilor pentru cele mai bune produse, după părerea lor, se află produsele de la brandul JLC. Acest brand este mai popular la oraș, în regiunile centrale ale țării și printre cei ce au un salariu lunar între 5 și 15 mii de lei.

La final facem un exercițiu de imaginație. Imaginați-vă o masă pregătită de moldoveni pentru musafirii din străinătate pe care  vedem vin de la Cricova cu o probabilitate de 39%, cognac de la Kvint și Călărași - cu o probabilitate de 30% și, respectiv, 29%. Din băuturile non-alcoolice va fi cu o siguranță de 42% apa de la Gura Căinarului și cea de la OM- 29%, suc de la Orhei-Vit și băutură răcoritoare Letto, cu o probabilitate de 43% și, respectiv, 23%. Pe mesele întinse la oraș cu o certitudine de 26% vor fi produsele lactate de la JLC , iar pe mesele de la țară este mai probabil să găsim, cu același procentaj de 26%, produse lactate de la Alba. 

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
A fost încheiată urmărirea penală pe un capăt de acuzare în privința lui Stoianoglo

A fost încheiată urmărirea penală pe un capăt de acuzare în privința lui Stoianoglo

Ministra de Interne: Angajații noștri lucrează în locul primăriilor în rezolvarea problemelor. Ce spune municipalitatea

Ministra de Interne: Angajații noștri lucrează în locul primăriilor în rezolvarea problemelor. Ce spune municipalitatea

Messi, decisiv pentru PSG, Ronaldo, apatic cu Chelsea

Messi, decisiv pentru PSG, Ronaldo, apatic cu Chelsea

Advertoriale
INTERVIU | E-semnătura, serviciile online și votul electronic. Despre digitalizare, cu vicepremierul Iurie Țurcanu (VIDEO)

INTERVIU | E-semnătura, serviciile online și votul electronic. Despre digitalizare, cu vicepremierul Iurie Țurcanu (VIDEO)

Spune stop îmbătrânirii: alege liftingul facial şi recapătă-ţi încrederea în tine

Spune stop îmbătrânirii: alege liftingul facial şi recapătă-ţi încrederea în tine

Câtă hârtie a economisit IuteCredit în două luni (VIDEO)

Câtă hârtie a economisit IuteCredit în două luni (VIDEO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Gadgeturile noastre de toate zilele (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Viața de după căsătorie sau „iubirea asta nu ți-i trali-vali” (VIDEO)
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
Cele mai populare
  • 1
    Maia Sandu, Igor Dodon și Ilan Șor, în topul celor mai de încredere politicieni. Andrei Spînu, la același nivel de activitate cu Ion Ceban
  • 2
    Anchetă internă la Moldovagaz. Distribuitorii au inclus în facturi mii de metri cubi de gaz care nu au fost consumați
  • 3
    O nouă solicitare a lui Robu, amânată. CSM nu a eliberat acordul pentru urmărirea penală în privința unui judecător
  • 4
    Carantină de 14 zile pentru moldovenii care revin în țară din opt state din sudul Africii, din cauza apariții noii tulpini de COVID-19
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.