Dreptul de utilizare a mărcilor Frigușor și Clopoțelul Argintiu nu mai aparține nici unei companii, după ce Coca Cola nu a prelungit protecția asupra lor pe teritoriul Republicii Moldova.
Potrivit informațiilor publicate de AGEPI, Coca Cola nu mai este titularul brandului Frigușor și Clopoțelul Argintiu, odată ce a expirat pe 29 februarie 2016 valabilitatea pentru aceste mărci. Astfel, în prezent aceste mărci figurează în categoria mărcilor anulate.
Mărcile comerciale Frigușor și Clopoțelul Argintiu au fost înregistrate în Republica Moldova în 2006, iar proprietarul acestora Efes Vitanta Moldova a decis să le cesioneze companiei The Coca-Cola Company în 2007.
Pe 29 februarie 2016 a expirat termenul de 10 ani de valabilitate a înregistrării mărcilor comerciale Frigușor și Clopoțelul Argintiu, iar Coca-Cola nu a prelungit dreptul asupra mărcii comerciale. Astfel, companiile interesate de acest brand pot depune o cerere pentru înregistrarea acestora.
Branduri uitate de Coca-Cola, dar utilizate de alți producători moldoveni
Pentru reprezentanții companiei Coca-Cola din Republica Moldova a fost o surpriză faptul că dețin aceste mărci comerciale.
Astfel am solicitat un comentariu din partea companiei americane The Coca-Cola Company. „Mărcile Frigușor si Clopoțelul Argintiu nu au mai fost produse vreme îndelungată în Republica Moldova, motiv pentru care termenul de valabilitate a licenței nu a fost prelungit. Responsabilitatea de producție și îmbuteliere pentru cele doua băuturi răcoritoare nu aparține în mod direct The Coca-Cola Company.
În Republica Moldova, Compania Coca-Cola oferă o gama diversificată de băuturi răcoritoare, de cea mai înaltă calitate, din care fac parte mărcile Coca-Cola, Fanta, Sprite, Schweppes, Viva, Cappy Pulpy, Dorna, Nestea, Rich”, se menționează în răspunsul companiei americane The Coca-Cola Company.
Reprezentanții din Republica Moldova remarcă faptul că „În 2007 Efes Vitanta Moldova Brewery S.A a cesionat marca comercială VIVA în favoarea The Coca-Cola Company. Astfel acest tip de băutură răcoritoare este produs de reprezentanța din Republica Moldova. Împreună cu acest brand au fost preluate Frigușor și Clopoțelul Argintiu, însă aceste băuturi nu au fost produse niciodată de Coca-Cola Imbuteliere Chisinau SRL”, a declarat pentru AGORA Liliana Anghel, Marketing Manager la Coca - Cola Hellenic Moldova.
În perioada cât Coca Cola a deținut mărcile Frigușor și Clopoțelul Argintiu mai multe companii au produs sau mai produc acest tip de băuturi. Din răspunsul oferit de Coca-Cola, reiese că gigantul american nu a blocat producerea băuturilor răcoritoare sub aceste mărci și nu a inițiat procese de judecată în privința companiilor respective.
Băutura răcoritoare Frigușor produsă de întreprinderile moldovenești în perioada când brandul era deținut de The Coca-Cola Company
Specialiștii din domeniul proprietății intelectuale declară că abandonarea drepturilor asupra unor mărci comerciale este un proces firesc, în situația când ele nu prezintă interes sau vreun beneficiu comercial. În unele cazuri preluarea mărcilor comerciale se face în scopul de a bloca concurenții. Totuși în acest caz nu există dovezi care ar demonstra acest fapt. Ar putea fi și cazul când aceste întreprinderi au semnat un acord care le permite utilizarea brandurilor respective. Însă acesta nu este făcut public și ține doar de relațiile dintre agenții economici respectivi.
Coca-Cola a înregistrat în Republica Moldova o cifră impresionantă de peste 100 de mărci comerciale. Totuși din septembrie 2015 Coca-Cola Îmbuteliere Chișinău SRL a anunțat sistarea activității de îmbuteliere în R. Moldova. Compania anunța în schimb că va susține în continuare investițiile în piața de desfacere din țara noastră.
Vezi și aceste știri

Consecințele crizei energetice: Cea mai mare companie petrolieră din lume anunță un profit de 48,4 miliarde dolari în trimestrul doi al anului

Rezultatele perchezițiilor: O persoană a fost reținută. Silvia Radu are statut de bănuit
