21.000 de oameni au apelat la Linia Verde a CNAM, în 2015

21.000 de oameni au apelat la Linia Verde a CNAM, în 2015

Numărul apelurilor recepţionate de Serviciul telefonic Linia Verde a Companiei Naţionale de Asigurări în Medicină s-a dublat în 2015 comparativ cu anul precedent şi a depăşit cifra de 21 de mii.  

Cele mai multe apeluri, în jur de 20.500, au vizat solicitarea de informaţii despre modalitatea de încadrare în sistemul de asigurare obligatorie de asistenţă medicală (AOAM), acordarea de servicii medicale, înregistrarea la medicul de familie şi prescrierea medicamentelor compensate.

Alte peste 500 au fost apeluri cu caracter de reclamaţie, numărul cărora a crescut de cinci ori faţă de cel înregistrat în primul an de activitate a serviciului. Plângerile parvenite se referă în mare parte la accesul şi calitatea serviciilor medicale acordate, asigurarea cu medicamente compensate.

În urma plângerilor depuse, operatorii Serviciului telefonic contactează persoanele responsabile de colaborarea cu Linia Verde a CNAM din cadrul instituţiilor medicale şi farmaceutice contractate, pentru a soluţiona problemele respective. În anumite situaţii ce ţin de acordarea serviciilor medicale, beneficiarul este contactat ulterior, pentru a i se aduce la cunoştinţă aspectele soluţionate. Dacă unele probleme necesită examinare la faţa locului, atunci intervin reprezentanţii CNAM, inclusiv cei din teritoriu.

Linia Verde a CNAM a fost mai solicitată în primul trimestru al anului 2015, perioadă în care are loc achitarea primei de asigurare medicală obligatorie în sumă fixă. 

Totodată, CNAM a recepţionat anul trecut 585 de petiţii, în creştere cu 25% faţă de 2014. Acestea au fost depuse prin intermediul poştei electronice, al celei tradiţionale, precum şi prin sistemul de petiţii on-line.

Din numărul total de plângeri, cca 170 au fost axate pe înregistrarea la medicul de familie, schimbarea acestuia sau trimiterea la medicul specialist. Alte 117 au vizat achitarea unor plăţi nejustificate pentru medicamente sau servicii medicale, inclusiv în staţionar, accesul limitat la servicii medicale, asistența medicală necorespunzătoare sau atitudinea lucrătorului medical.

 

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Germania a fost eliminată de la Cupa Mondială în faza grupelor

Germania a fost eliminată de la Cupa Mondială în faza grupelor

Kliciko admite că locuitorii Kievului ar putea rămâne fără încălzire până la primăvară, în cazul unor noi atacuri asupra orașului

Kliciko admite că locuitorii Kievului ar putea rămâne fără încălzire până la primăvară, în cazul unor noi atacuri asupra orașului

Miniştrii de externe ai OSCE cred că Rusia trebuie să ajungă în faţa justiţiei, pentru crimele de război din Ucraina

Miniştrii de externe ai OSCE cred că Rusia trebuie să ajungă în faţa justiţiei, pentru crimele de război din Ucraina

Advertoriale
LUXADAL DENT – locul în care experiența unică a pacientului reprezintă scopul echipei zi de zi

LUXADAL DENT – locul în care experiența unică a pacientului reprezintă scopul echipei zi de zi

Acum și în sectorul Râșcani! Kaufland a deschis cel de-al patrulea magazin din Chișinău (FOTO, VIDEO)

Acum și în sectorul Râșcani! Kaufland a deschis cel de-al patrulea magazin din Chișinău (FOTO, VIDEO)

Descoperă noile oferte Moldcell potrivite pentru toată familia

Descoperă noile oferte Moldcell potrivite pentru toată familia

EMISIUNI
  • PROFESIONIȘTII| Pictor: „Artistul poate și trebuie să nu fie flămând și sărac” (VIDEO)
    PROFESIONIȘTII| Pictor: „Artistul poate și trebuie să nu fie flămând și sărac” (VIDEO)
  • PROFESIONIȘTII | Activist civic: „Există stereotipurile că tot ce fac oamenii din ONG-uri, fac doar pentru bani. Acei oameni nu sunt activiști civici” (VIDEO)
  • Prepare for Future #11, Marcela Lefter - Viitorul energetic al Moldovei și al întregii planete
  • Moldova, I am back! | Alina Perju, tânăra care a revenit din Franța pentru a îmbunătăți viața sătenilor din sudul țării
  • Prepare for Future #10. Svetlana Dimitrioglo și Cătălina Bacalâm, despre digitalizarea globală a industriei fashion
Cele mai populare
  • 1
    Gradul de vulnerabilitate pentru compensații la energia consumată, deja disponibil pe compensatii.gov.md. Cum verificăm
  • 2
    Unde se pot adresa cetățenii nemulțumiți de categoria de vulnerabilitate energetică atribuită
  • 3
    78% dintre toți solicitanții de compensații au fost încadrați în categoria foarte vulnerabilă. Statistică expusă de Dan Perciun
  • 4
    Dacă săptămâna viitoare s-ar organiza alegeri prezidențiale, Maia Sandu ar obține încă un mandat
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.