Întâmplarea a început la finele anului 2011, când compania cu pricina a fost contractată să presteze servicii de instalare a geaurilor PVC. La scurt timp după executarea lucrărilor, clientul a depistat că geamurile noi nu erau de calitatea solicitată și erau instalate fără a fi astupate corespunzător fisurile dintre perete și geam, fapt ce afecta grav izolarea termică a locuinței.
Drept urmare acesta i-a solicitat în scris agentului economic să înlăture deficiențele, însă, fără un răspuns favorabil. După 14 zile, clientul a depus o plângere la Agenția pentru Protecția Consumatorilor (APC), care la rândul său a emis o decizie de remediere gratuită a neconformităților. Însă și de acea dată comerciantul a ignorat soluționarea plângerii consumatoarei.
Aceasta a condus la faptul că APC împreună cu victima a inițiat o acțiune în instanța de judecată. De data aceasta, însă, clientul a solicitat atât contravaloarea geamurilor, penalitatea pentru întârziere în soluționarea reclamației, cât și prejudiciul moral cauzat. În acest context, instanța de judecată a obligat agentul economic să achite o penalitate în mărime de 10% din preţul serviciului, pentru fiecare zi depăşită. Astfel, suma pe care urmează să o achite agentul economic este de 62304,70 lei.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.