Mari întârzieri pe „șantierul național” Chișinău - Ungheni - Sculeni

Mari întârzieri pe „șantierul național” Chișinău - Ungheni - Sculeni
Foto: noi.md

Șoferii care circulă pe traseul Chișinău - Ungheni vor trebui să mai rabde șantierul încă o bună perioadă de timp. Este concluzia unei inspecții făcute ieri de către Ministrul Tranporturilor, Iurie Chirinciuc pe șantier. Astfel, în toate cele trei contracte pe traseul național sunt mari întîrzieri. 

Primul contract de lucrări pentru reabilitarea drumului naţional R1 Chişinău-Ungheni-Sculeni, include sectorul km 6 - km 24 și este realizat de compania Evrascon, fiind finanțat de Banca Europeană pentru Investiții.Potrivit estimărilor, la data de 30 martie 2016 progresul lucrărilor de reabilitare pe această porțiune este de doar 28 la sută față de cele 65 la sută cât ar fi trebuit să fie potrivit contractului.

Și în al doilea contract de lucrări, realizat de firma cehă OHL ŽS cu finanțare din partea Băncii Europene de Investiții lucrurile nu stau mai bine. Astfel potrivit evaluărilor specialiștilor ministerului Transporturilor, la 30 martie progresului lucrărilor pe acest contract au constituit doar 13 la sută din cele 77 la sută programate.

Totodată, al treilea contract de lucrări vizează construcţia variantei de ocolire a or. Ungheni, R1 km 96-km 103, finanțată dintr-un grant al Uniunii Europene și realizată de firma constructoare cehă OHL ŽS. Potrivit estimărilor specialiștilor, la 30 martie 2016 progresul lucrărilor pe acest contract au constituit circa 15 la sută din cele aproximativ 62 la sută programate.

„Dacă până la sfârșitul acestui an lucrările nu vor fi date în exploatare, riscăm foarte mult să pierdem acest grant. Noi am discutat de nenumărate ori la acest capitol și am avertizat managerii OHL ŽS că ar putea rămâne fără bani pentru lucrările executate, dacă nu dau în exploatare drumul în termenii stabiliți în contract”, a declarat ministrul Iurie Chirinciuc.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Orașul Energodar, bombardat: Un angajat de la centrala nucleară Zaporojie a decedat

Orașul Energodar, bombardat: Un angajat de la centrala nucleară Zaporojie a decedat

Ultima oră! O mașină a luat foc în stația PECO după ce a fost alimentată cu gaz (VIDEO)

Ultima oră! O mașină a luat foc în stația PECO după ce a fost alimentată cu gaz (VIDEO)

Oamenii AGORA. Cătălina Grițco, jurnalista care descoperă istoriile moldovenilor reveniți acasă

Oamenii AGORA. Cătălina Grițco, jurnalista care descoperă istoriile moldovenilor reveniți acasă

Advertoriale
Fă-ți ghiozdanul pentru școală cu METRO! Rechizitele care îți vor face învățatul mai plăcut (FOTO)

Fă-ți ghiozdanul pentru școală cu METRO! Rechizitele care îți vor face învățatul mai plăcut (FOTO)

Maib a inaugurat „maib Academy”, un centru inovativ de instruiri pentru angajați

Maib a inaugurat „maib Academy”, un centru inovativ de instruiri pentru angajați

Î.S. MOLDATSA recrutează. Află cum poți să devii Controlor de Trafic Aerian Stagiar

Î.S. MOLDATSA recrutează. Află cum poți să devii Controlor de Trafic Aerian Stagiar

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • DESCIFRAT| R. Moldova și riscul unei catastrofe nucleare: În cât timp vom fi informați, ce măsuri întreprindem și cum administrăm iodura de potasiu(VIDEO)
    DESCIFRAT| R. Moldova și riscul unei catastrofe nucleare: În cât timp vom fi informați, ce măsuri întreprindem și cum administrăm iodura de potasiu(VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Sport pentru a fi subțirei” și „sâmburi de harbuz”. Remedii pentru o viață fără covid
  • DESCIFRAT: 12 ani pe calea digitalizării serviciilor publice sau cât de utilizate sunt tehnologiile informaționale în relația cetățean - Guvern
  • Copiii știu mai bine: De ce Moldova nu are mare? „Ne-a fost furată” sau „S-a scurs prin găurile lăsate de tancuri”
  • DESCIFRAT| Alertele cu bombă - ecuații cibernetice cu multe necunoscute sau slăbiciunea sistemului? (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Pericolul unui accident nuclear la Zaporojie: Explicăm cum funcționează mecanismul de înștiințare a R. Moldova
  • 2
    Atenție, vreme nefavorabilă! Meteorologii au emis Cod Galben de ploi cu descărcări electrice
  • 3
    Tot mai multe mașini în Europa: Orașele unde numărul automobilelor depășește numărul de locuitori
  • 4
    Înotătorul român David Popovici a bătut recordul mondial la înot la 100 de m liber
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.