
Mari întârzieri pe „șantierul național” Chișinău - Ungheni - Sculeni
Șoferii care circulă pe traseul Chișinău - Ungheni vor trebui să mai rabde șantierul încă o bună perioadă de timp. Este concluzia unei inspecții făcute ieri de către Ministrul Tranporturilor, Iurie Chirinciuc pe șantier. Astfel, în toate cele trei contracte pe traseul național sunt mari întîrzieri.
・
Primul contract de lucrări pentru reabilitarea drumului naţional R1 Chişinău-Ungheni-Sculeni, include sectorul km 6 - km 24 și este realizat de compania Evrascon, fiind finanțat de Banca Europeană pentru Investiții.Potrivit estimărilor, la data de 30 martie 2016 progresul lucrărilor de reabilitare pe această porțiune este de doar 28 la sută față de cele 65 la sută cât ar fi trebuit să fie potrivit contractului.
Și în al doilea contract de lucrări, realizat de firma cehă OHL ŽS cu finanțare din partea Băncii Europene de Investiții lucrurile nu stau mai bine. Astfel potrivit evaluărilor specialiștilor ministerului Transporturilor, la 30 martie progresului lucrărilor pe acest contract au constituit doar 13 la sută din cele 77 la sută programate.
Totodată, al treilea contract de lucrări vizează construcţia variantei de ocolire a or. Ungheni, R1 km 96-km 103, finanțată dintr-un grant al Uniunii Europene și realizată de firma constructoare cehă OHL ŽS. Potrivit estimărilor specialiștilor, la 30 martie 2016 progresul lucrărilor pe acest contract au constituit circa 15 la sută din cele aproximativ 62 la sută programate.
„Dacă până la sfârșitul acestui an lucrările nu vor fi date în exploatare, riscăm foarte mult să pierdem acest grant. Noi am discutat de nenumărate ori la acest capitol și am avertizat managerii OHL ŽS că ar putea rămâne fără bani pentru lucrările executate, dacă nu dau în exploatare drumul în termenii stabiliți în contract”, a declarat ministrul Iurie Chirinciuc.