Astfel, în primul trimestru al anului 2016, la AGEPI, au fost depuse 582 de cereri, cu 106 cereri mai multe decât în aceeași perioadă din 2015.
Ponderea solicitanților naționali în totalul cererilor depuse pe cale națională este de 70 %, înregistrând o creștere de 14 % față de primul trimestru al anului trecut.
Aproape o jumătate din numărul total de cereri de înregistrare a mărcilor recepționate de AGEPI în perioada de referință, au fost depuse în luna martie - 257 de cereri.
Totodată, în primul trimestru al anului 2016, ponderea cererilor depuse în format online este mai mare decât cele depuse în format hârtie. Astfel, online au fost depuse 307 cereri iar în format hârtie - 275.

„Creșterea din ultimele trei luni a numărului de cereri de înregistrare a mărcilor se datorează eforturilor AGEPI de promovare a sistemului de protecţie a proprietății intelectuale și reflectă conștientizarea și recunoașterea tot mai largă a importanței mărcilor la dezvoltarea afacerilor”, potrivit directorului general AGEPI, Octavian Apostol.
Asigurarea protecției mărcilor reprezintă un pas important în activitatea oricărei companii care dorește să promoveze un produs sau serviciu, diferențiindu-l de cele ale concurenților prin intermediul elementelor distinctive.
Pot fi înregistrate ca mărci cuvinte (inclusiv nume de persoane), litere, cifre, desene, combinații de culori, elemente figurative, forme tridimensionale, în special forma produsului sau a ambalajului acestuia, precum și orice combinații ale acestor semne.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.