Lada-AvtoVAZ s-a modernizat puțin in ultimii ani, deși gama a primit modele noi „îmbogățite” cu tehnologie Renault, precum Granta și Largus. În vremurile de glorie compania vindea aproape 900.000 de mașini/an, acum se „învârte” în jurul a 500.000 și producția va scădea și în 2014 cu peste 15%, după ce a anul trecut s-a diminuat, iar compania a avut pierderi de peste 200 milioane dolari.
În Rusia s-au vândut 128.000 de mașini Lada în primele patru luni din 2014, marca având 16% din piață. Cel mai vândut model a fost Granta, cu peste 45.000 de unități, iar Kalina a depășit 25.000 de mașini. Vânzările Lada au scăzut cu 15% pe o piață care s-a dus în jos cu 4%, iar pe locul doi s-a situat Renault care și-a găsit 63.000 de clienți, din care 28.000 au ales Duster.
De la începutul anului, AvtoVAZ are un nou șef, în persoana lui Bo Andersson, care a lucrat la General Motors. El considera că, pentru a asigura profitabilitatea Lada pe viitor, efectivele curente de 66.500 persoane trebuie reduse cu 7.500 oameni, o treime din aceștia fiind manageri. Planul s-a schimbat însă și efectivele vor fi reduse cu 13.000 de oameni anul acesta, iar șeful companiei spunea recent că lucrurile stau extrem de rău la Lada și angajații au nevoie de un semnal de alarmă.
Vânzările au scăzut nu numai din cauza concurenței dure întreținută de mărcile străine, dar și din cauza problemelor de logistică. CEO-ul Bo Andersson spunea că trebuie rezolvate problemele cu compania de transport care duce mașinile de la fabrica, la dealeri, fiindcă acest capitol suferă la partea de calitate și disciplină.
Un alt aspect este legat de situația Rusiei care, după anexarea Crimeeii a fost amenințată cu mai multe stadii de sancțiuni de către SUA, însă oficialii AvtoVAZ spun că nu s-a simțit vreun efect. Un argument este legat de faptul ca aproape toata productia Lada se vinde în Rusia și peste trei sferturi din componente sunt produse pe plan local.
AvtoVAZ, care este pe cale de a fi absorbita de Renault-Nissan, a lansat deja modele la care foloseste si tehnologie Renault, de doi ani merg in Rusia si fluxuri de piese de la Mioveni, insa modernizarea e inca departe de a fi desavarșită.
Toată speranțele sunt puse în modelul Lada Vesta, o berlină care va avea mult în comun cu Logan când va fi lansată în toamna lui 2015 la un preț de circa 8.500 euro. Apoi, la început de 2016 ar trebui să vină o versiune hatchback de Vesta și tot în acel an și Granta ar trebui să apară într-o nouă generație.
Totodată, Vesta va primi și varianta break, dar și un crossover de clasa C, însă nu mai repede de 2017. Dorința managementului este să fie măcar parțial recâștigată cota de piață în Rusia unde acum Lada are sub 16%, dar se dorește atingerea nivelului de 20% în cinci ani.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.