„Din cauza acestor acţiuni iresponsabile, practic pe tot teritoriul RM, telespectatorii au fost lăsaţi fără acces la vizionarea emisiunilor şi programelor postului TV7. Acest lucru se datorează faptului că, majoritatea reţelelor de cablu din Republica Moldova au primit şi primesc semnalul video al postului, datorită serviciului în cauză, care a fost oferit de compania TDB-service.

Efectuând o investigaţie preliminară proprie, conducerea companiei «TV7» a constatat următoarele. Compania TDB-service care livrează pe satelitul companiei franceze Eutelsat semnalul postului TV7, în acest moment şi-a încălcat angajamentele asumate faţă de partea franceză. Acest lucru ne-a fost confirmat oficial de către reprezentantul companiei franceze Eutelsat. Drept consecinţă a acestor acţiuni - compania Eutelsat a încetat să retransmită prin reţeaua sa de satelit ”contentul”moldovenesc. Reprezentanţii Eutelsat ne-au asigurat că,pentru continuarea retransmiterii semnalului TV7, există o singură condiţie - îndeplinirea de către compania TDB-service a angajamentelor prevăzute în contractul dintre cele două companii.

La rândul său, cei de la TDB-service prezintă nişte cauze imaginare. În special, sună destul de absurd asemenea explicaţii, precum că, retransmiterea a fost stopată din cauza unui oarecare post tv din regiunea Donbass, care, potrivit reprezentanţilor TDB-service ar difuza neautorizat pe acelaşi transponder ca şi postul TV7, ceea ce a dus la sistarea retransmiterii. Precizăm că, cei de la compania Eutelsat nu au auzit nimic despre nici un canal tv din Donbass şi nici nu înţeleg despre ce este vorba.

De asemenea, apare o întrebare serioasă, de ce din toate posturile tv şi radio moldoveneşti (STS, Super TV)01.04.2016, difuzate anterior prin acest satelit, cu câteva zile înainte de deconectare, despre posibilele probleme cu retransmiterea a fost avertizat doar postul TV7. Este curios şi faptul că, posturile STS şi Super TV, dar şi compania TDB-service până nu demult au aparţinut aceluiaşi proprietar. Precizăm că, TDB-service a anunţat despre problemele cu transmiterea prin satelit, după vânzarea la începutul acestui an a posturilor tv STS şi Super TV unor persoane din anturajul prim-vicepreşedintelui Partidului Democrat, Vlad Plahotniuc. Echipa redacţională a postului TV7 se arată convinsă că acest fapt nu este întâmplător. Apare o întrebare rezonabilă - despre ce concurenţă loială pe piaţa media poate fi vorba? Este evidentă presiunea asupra mijloacelor de informare în masă incomode”, se menționează în comunicatul de presă.

De asemenea, TV7 a ținut să menționeze că: „ 1. Sistarea, sub pretexte false, a retransmiterii semnalului postului tv prin reţeaua de satelit, nu este altceva decât o comandă politică şi o nouă presiune asupra postului TV7, a cărui politică redacţională nu este pe placul actualei puteri. Începând cu 2015, imediat ce toată puterea din ţară s-a concentrat în mâinile unui singur partid, acesta nu este unicul caz, când asupra postului tv se face o asemenea presiune fără precedent. Este suficient să reamintim că în februarie 2016, cei mai importanţi operatori de cablu, au schimbat poziţionarea posturilor tv în propriile reţele de cablu, aducând în acest fel inconveniente majore telespectatorilor postului TV7. În plus, în timpul activizării protestelor din ianuarie 2016, echipa redacţională a postului tv a constatat probleme serioase cu semnalul de difuzare la mai mulţi operatori de cablu, inclusiv Moldtelecom.

2. Postul de televiziune TV7, care din prima zi a existenţei sale, a fost finanţat doar din banii câştigaţi pe cont propriu, producând un produs TV competitiv, constată că la ziua de astăzi s-a produs monopolizarea pieţei de publicitate TV, iar în acest mod se fac presiuni asupra posturilor tv care sunt incomode puterii, televiziuni ce au punctul lor de vedere asupra evenimentelor ce au loc în ţară.

3. Postul de televizune TV7 cheamă comunitatea jurnalistică, organizaţiile publice de profil, dar şi partenerii de dezvoltare ai RM, să atragă o atenţie sporită asupra situaţiei din jurul postului TV7 şi să nu permită distrugerea rămăşiţelor presei independente de pe piaţa media a ţării. Deoarece postul TV7 nu este unicul mijloc de informare în masă independent care este supus nu doar presiunii politice, dar şi economice. Libertatea de exprimare în Moldova se află sub o mare ameninţare. Acest lucru contravine tuturor normelor unui stat democratic”, au scris reprezentanții TV7 pe site.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!