FOTO. „Din Inimă. Branduri de Moldova”, prezentat la Geneva ca platformă cu impact social

FOTO. „Din Inimă. Branduri de Moldova”, prezentat la Geneva ca platformă cu impact social

Proiectul „Din Inimă. Branduri de Moldova” a fost prezentat la Conferința Internațională privind Proprietatea Intelectuală și Dezvoltarea, desfășurată la Geneva, Elveția, pe 7 și 8 aprilie, ca fiind un instrument de promovare cu impact social major. Brandul „Din Inimă” - un exemplu de succes, a fost astfel unul din cele șase studii de caz selectate de Organizația Mondială a Proprietății Intelectuale (OMPI), care are 188 de state membre.

Scopul conferinței a fost de a realiza între țările membre ale OMPI un schimb de experiență și bune practici privind rolul proprietății intelectuale pentru dezvoltarea economică, socială și culturală a societății. În cadrul evenimentului, directorul general al Agenției de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI), Octavian Apostol, a explicat că brandul „Din Inimă” contribuie la dezvoltarea industriei ușoare, care oferă locuri de muncă pentru 23.000 de femei în Republica Moldova.

Valoarea brandului „Din Inimă. Branduri de Moldova” a crescut pe parcursul ultimilor patru ani prin majorarea prezenței mărcilor autohtone pe piața Moldovei. Brandul „Din Inimă”, apărut în anul 2012, a fost conceput de către Asociația Patronală a Industriei Ușoare (APIUS), cu susținerea financiară a Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) Moldova, pentru promovarea mărcilor autohtone de modă.

„Asociația Patronală a Industriei Ușoare susține dezvoltarea acestui sector în Republica Moldova. Cu suportul financiar al partenerului nostru strategic, Proiectul de Competitivitate al USAID, am contribuit la crearea și dezvoltarea brandului de țară „Din Inimă. Branduri de Moldova”, devenit un concept extrem de cunoscut și apreciat în RM. „Din Inimă. Branduri de Moldova” înseamnă calitate înaltă a produselor fabricate, un preț accesibil, susținerea producătorului local, dar și mândria de a purta haine produse în țară. Pentru designeri și pentru reprezentanții industriei ușoare, brandul național oferă avantaje semnificative, de aceea îi îndemnăm pe toți actorii din sector să vină sub această umbrelă”, a declarat Eliza Fratea, Director Executiv al Asociaţiei Patronale din Industria Uşoară (APIUS).

„Din Inimă. Branduri de Moldova” a devenit un brand național, care a revigorat încrederea în moda autohtonă și a îmbunătățit percepția populației despre produsele locale. Cu ajutorul financiar al USAID, în ultimii ani în Republica Moldova a apărut un număr tot mai mare de companii care pun accent pe creativitate, produc deja sub marcă proprie și care au început să-și extindă rețelele de magazine. Acesta este fundamentul competitivității de lungă durată a industriei ușoare din Moldova și modelul de business care reprezintă baza pentru viitorul sectorului. Ideea este susținută de către companiile autohtone, fiind totodată sprijinită și de experții care au vizitat companiile din industria ușoară din RM în ultimii ani.

În cadrul evenimentului a fost organizată și o expoziție a celor mai interesante studii de caz prezentate de statele membre OMPI. Republica Moldova a participat cu un stand, unde au fost prezentate cele mai emblematice produse ale industriei ușoare din Republica Moldova, adunate sub umbrela „Din Inimă”, care au fost apreciate înalt de participanți. Standul expozițional a fost organizat cu asistența Proiectului de Competitivitate al USAID și a Asociației Patronale a Industriei Ușoare.

Despre proiectul „Din Inimă. Branduri de Moldova”

Proiectul  „Din Inimă. Branduri de Moldova” a fost lansat în 2012 de către Asociația Patronală a Industriei Ușoare (APIUS), cu susținerea financiară a proiectului USAID CEED II și 12 companii autohtone din industria ușoară. O mare parte dintre acești producători au fost asistaţi de proiectul USAID CEED II şi în consolidarea mărcilor proprii, dezvoltarea abilităților de design a colecțiilor și a capacităților de marketing. În prezent, proiectul „Din Inimă. Branduri de Moldova” este o platformă pentru promovarea a peste 70 de mărci autohtone, care cooperează între ele pentru extinderea rețelei de magazine și pentru deschiderea de magazine multi-brand. Proiectul „Din Inimă. Branduri de Moldova”oferă viziunea că o creștere durabilă a industriei ușoare poate fi atinsă doar prin stimularea producătorilor de a trece de la schemele de producție cu valoare adăugată joasă la modele cu valoare adăugată înaltă.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Temperaturi de până la 35 de grade Celsius. Cum va fi vremea săptămâna viitoare

Temperaturi de până la 35 de grade Celsius. Cum va fi vremea săptămâna viitoare

Israelul a acceptat un armistiţiu propus de Egipt în Fâşia Gaza

Israelul a acceptat un armistiţiu propus de Egipt în Fâşia Gaza

Daniela Cociu și Maria Olărașu, în top 10 la Mondialul din Canada

Daniela Cociu și Maria Olărașu, în top 10 la Mondialul din Canada

Advertoriale
Echipa maib - al treilea an în cursa „Foc la ghete pe biciclete”, pentru susținerea „Casa Angelus”

Echipa maib - al treilea an în cursa „Foc la ghete pe biciclete”, pentru susținerea „Casa Angelus”

Record absolut - la Art Granit ai trepte și pervaz de exterior în doar 3 zile!

Record absolut - la Art Granit ai trepte și pervaz de exterior în doar 3 zile!

Descoperă berea care se bea și se mănâncă! Litra Gelato NEIPA, surpriza de la Festivalul BeerMania

Descoperă berea care se bea și se mănâncă! Litra Gelato NEIPA, surpriza de la Festivalul BeerMania

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: „Sport pentru a fi subțirei” și „sâmburi de harbuz”. Remedii pentru o viață fără covid
    Copiii știu mai bine: „Sport pentru a fi subțirei” și „sâmburi de harbuz”. Remedii pentru o viață fără covid
  • DESCIFRAT: 12 ani pe calea digitalizării serviciilor publice sau cât de utilizate sunt tehnologiile informaționale în relația cetățean - Guvern
  • Copiii știu mai bine: De ce Moldova nu are mare? „Ne-a fost furată” sau „S-a scurs prin găurile lăsate de tancuri”
  • DESCIFRAT| Alertele cu bombă - ecuații cibernetice cu multe necunoscute sau slăbiciunea sistemului? (VIDEO)
  • Hike cu mine! Unde? La Seliște, să vezi un fag de 300 de ani și să afli cum un slovac a venit în Moldova și s-a apucat să ne dezvolte turismul (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Se împlinesc 14 ani de la încheierea războiului ruso-georgian. Republica Moldova condamnă agresiunea militară a Rusiei împotriva Georgiei
  • 2
    Ex-vicepremierul pentru reintegrare, Vladislav Kulminski face parte din echipa ONU la Centrul de Coordonare Comună de la Istanbul
  • 3
    Institutul pentru Studiul Războiului: Armata rusă depozitează mine și explozibili la Centrala Nucleară Zaporojie
  • 4
    Copiii știu mai bine: „Sport pentru a fi subțirei” și „sâmburi de harbuz”. Remedii pentru o viață fără covid
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.