Mitsubishi Motors a recunoscut că a „manipulat testele pentru a asigura o eficiență energetică mai bună”

Mitsubishi Motors a recunoscut că a „manipulat testele pentru a asigura o eficiență energetică mai bună”

Constructorul de automobile japoneze Mitsubishi Motors a recunoscut pe 20 aprilie că a „manipulat testele pentru a asigura o eficiență energetică mai bună”, o fraudă ce privește cel puțin 625.000 de vehicule vândute în Japonia, dar ancheta se va extinde în străinătate, scrie tv5monde.com. Patru modele mini-vehicule (de deplasare mai mică de 660 cm3), o categorie populară în arhipelag, sunt implicate în acest caz, dintre care 468000 de unități fabricate pentru colegul său Nissan (Dayz și Dayz Roox).

Acest anunț vine alături de cel al gigantului german Volkswagen ce se luptă cu un caz răsunător pentru motoarele de fixare. „Se pare că comportamentul discutabil nu se limitează la Volkswagen”, a declarat Joe Rundle, analist la ETX Capital. „Revelațiile explozive ale Mitsubishi prezintă problema unui scandal mult mai larg.”

„Ne explimăm cele mai profunde scuze tutror clienților noștri și altor părți afectate”, a declarat șeful grupului japonez, Testuro Aikawa, în timpul unie conferințe de presă la Ministerul Transporturilor.

În realitate constructorul a schimbat cifrele la anvelope și a afișat consumul de carburant de performanță superioară de la 5 la 10%, a precizat mass-media. „Clientul nostru Nissan a descoperit diferențe între cifrele furnizate și cele constatate și ne-a cerut să ne revizuim valorile”, a declarat Mitsubishi Motors.

„Am decis să oprim producția și vânzările modelelor în cauză”, a spus acesta, adăugând că Nissan a făcut același lucru.

Grupul lui Carlos Ghosn a confirmat acest lucru într-o declarație separată. „Am adus imediat aceste diferențe în atenția Mitsubishi, care este responsabil pentru dezvoltarea și omologarea vehiculelor. Ca răspuns la cererea noastră, acesta a recunoscut că a manipulat datele în mod intenționat.”

„Astăzi nu ne așteptăm la revederea colaborării” cu Mitsubishi Motors, a declarat Nissan.

Daune semnificative

Anunțul, chiar înainte de închiderea pieței, pentru organizarea acestui briefing, a scăzut acțiunile cu peste 15%, cea mai mare scădere procentuală din 2014, vremuri tulburi pentru Mitsubishi Motors.

Cunoscut pentru Outlander și Pajero 4x4, Mitsubishi Motors Corporation (MMC) are un flux de aproximativ un milion de vehicule pe an. Pentru întregul an, încheiat la sfârșitul lunii martie 2016, compania vizează o cifră de afaceri de 2,360 miliarde de yeni (18 miliarde de euro).

Mitsubishi a declarat că „Aceasta nu este o problemă simplă, avem nevoie de timp (pentru a evalua impactul asupra rezultatelor), dar un singur lucru este cert, daune vor fi la sigur.”

Investigația internă a arătat că „metoda de testare, care nu îndeplinește cerințele legislației japoneze a fost aplicată la alte modele produse de MMC pentru piața japoneză.”

„Având în vedere gravitatea acestei probleme, vom efectua de asemenea investigații cu privire la produsele fabricate pentru piețele externe”, cu ajutorul unui „comitet format din experți externi”, a declarat grupul Mitsubishi.

Cazul dat amintește de scandalul ce a izbucnit la Volkswagen în luna septembrie. Gigantul german a recunoscut că la nivel mondial a instalat în 11 milioane din vehiculele sale un program capabil de a falsifica valoriile emisiilor poluante provenite de la motoarele diesel. Acesta riscă cu zeci de miliarde de euro în amenzi și daune de interese.

„Ar putea fi faptul că acest caz este diferit de cel al Volkswagen-ului, dar piața a devenit foarte sensibilă la acet tipuri de știri”, a remarcat pentru agenția Bloomberg Seiji Sugiura, analist la centrul de cercetare Tokai din Tokio.

„Este rău pentru imaginea copaniei, mai ales că acest lucru nu este prima dată când Mitsubishi are probleme de genul dat.”

text: Violeta Dimitrov

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.