Mașinăriile și roboții vor digitaliza filialele bancare, însă nu le vor înlocui

Mașinăriile și roboții vor digitaliza filialele bancare, însă nu le vor înlocui

Sectorul bancar, în ultimele trei decenii a cunoscut o evoluție fundamentală în modul de deservire a clientului. Anna Pankraz, managerul pe vânzări în regiunea Europa de Est și Asia Centrală în cadrul corporației care dezvoltă partea hardware și software pentru eficientizarea vânzărilor în sectorul bancar - Wincor Nixdorf International GmbH, a povestit despre calea de digitalizare parcursă de sectorul bancar. Anna Pankraz, este vorbitor special invitat în cadrul celei de-a șaptea ediții a ICT Summit, care se desfășoară în prezent în Chișinău. 

...

Deja astăzi, echipa Wincor Nixdorf International GmbH transformă din punct de vedere digital activitatea filialelor și rețelei folosite de acestea, reducând costurile cu 25%. Cel mai nou instrument elaborat de echipă în prezent este tranzacția care se face fără contact, printr-un bancomat special, și durează doar câteva secunde.

Mecanismul funcționează printr-o cerere făcută de pe un portal special, care se procesează, oferă un cod unic pentru transmiterea cererii către bancomat și este securizat de eventualele încercări de furtul banilor online.

„Clienții de mâine, sunt copiii noștri, există un video cum un copil stă la geam și încearcă să-l listeze crezând că geamul este o tabletă. Sunt copii care atunci cânt îi scriu lui Moș Crăciun nu descriu cadoulpe care și-l doresc, dar inserează un link către cadoul dorit. Viitori clienți nu vor să folosească tehnologiile și instrumentele tradiționale”, a explicat Anna Pankraz.

...

Canalizându-se pe eficiență, cei de la Wincor Nixdorf International Gmb, au creat un concept care face sortarea, depozitarea și transportarea banilor cash mult mai automatizată și rapidă. Cu alte cuvinte, conceptul reprezintă un operator electronic, care înlocuiește responsabilitățile operatorului real de la o caserie, aducând reduceri esențiale în costurile pe care le suportă banca.

„Noi credem în faptul că experiența consumatorului este și va fi anume acel indice care va spori vânzările băncii, filialele vor rămâne să activeze în continuare, însă în viitor vor, acestea vor fi integrate complet în lumea digitală și vor fi cu 30% mai eficiente. Înțelegem că filialele trebuie neapărt să se transforme ca să prospere în lumea digitală fiind o experiență fundamental umană”, a concluzionat Anna Pankraz.

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.