Două stele ale turismului european, oferite Moldovei la Festivalului European „Turism şi Strategie”

Două stele ale turismului european, oferite Moldovei  la Festivalului European „Turism şi Strategie”


În perioada 27-30 aprilie, Republica Moldova, reprezentată de Asociația Națională pentru Turismul Receptor din Moldova (ANTRIM) și de partenerul său strategic, Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova, au participat la cea de-a doua ediție a Festivalului European „Turism și Strategie”, desfășurat în orașul Dubrovnik, Croaţia. În cadrul evenimentului, țara noastră a fost apreciată cu două premii - „stele ale turismului european” pentru acțiunile desfășurate în ce privește promovarea industriei turismului. 

În cadrul evenimentului au fost prezentate strategiile adoptate de orașele europene pentru promovarea turismului, cu scopul de a intensifica comunicarea și schimbul de experiență dintre acestea, dar și de a descoperi noi orașe turistice. Ediția din acest an a reunit aproape 20 orașe europene, printre care s-au numărat Chișinău și Orhei.

Fiecare oraș intrat în competiție și-a prezentat strategia de promovare a turismului, în funcție de cele cinci categorii pentru care a optat. Asociația Națională pentru Turismul Receptor din Moldova (ANTRIM) a prezentat orașul Chișinău şi strategia de promovare a Republicii Moldova ca destinaţie turistică, punând în valoare identitatea vizuală a industriei turismului - „Pomul Vieţii”. Datorită acesteia, ANTRIM a obținut premiul „Print Media Award”, în timp ce Svetlana Matvievici, cunoscut blogger de călătorii din RM (orheaianca.eu), a reprezentat oraşul Orhei şi a primit premiul special al juriului.

Svetlana Matvievici, blogger de călătorii (orheainca.eu): „A fost o surpriză pentru mine să primesc acest premiu, care nu figura în lista celor 6 categorii. Faptul că juriul concursului a rămas impresionat de pasiunea cu care promovez turismul și a hotărât să-mi ofere premiul special, reprezintă o onoare și motivație în plus pentru a continua activitățile de promovare online a Moldovei, ca destinație turistică.”

Pe parcursul celor 3 zile, pe lângă Competiţia propriu-zisă, ANTRIM a participat şi la Forumul European cu tematica „Creating Future Heritage”, unde experţi din Olanda, Italia şi Spania au prezentat experienţele lor de valorificare a patrimoniului cultural şi implicarea activă a comunităţii în această direcţie. În ultima zi a fost organizată o expoziţie, unde fiecare ţară şi-a prezentat oferta turistică. La standul Republicii Moldova a fost organizată o degustare a Vinului Moldovei şi a fost promovată zona Orheiul Vechi ca principală atracţie turistică a țării noastre.

În cadrul unei întrevederi oficiale, la care au participat Directorul executiv al ANTRIM, cu primarii din orașele Rueil-Malmaison şi Dubrovnik, Patrick Ollier şi, respectiv, Andro Vlahušić, a fost menţionat faptul că oraşul Chişinău ar putea fi selectat să găzduiască acest Festival în anul 2017. Decizia finală însă va fi anunţată în luna iunie a anului curent.

Natalia Țurcanu, director executiv ANTRIM: „Acest festival ne-a oferit șansa de a face Republica Moldova mai vizibilă în Europa. Premiul pentru cea mai bună gamă de produse derivate (suvenire), obținut la ediția precedentă, dar și prezența Republicii Moldova și participarea activă din acest an, au fost înalt apreciate de primarii oraşelor Rueil-Malmaison şi Dubrovnik. Acest fapt este un argument în plus pentru a ne mândri cu țara noastră și acele trăiri inedite pe care le poate oferi vizitatorilor străini. Faptul că am putea fi gazda acestui eveniment în 2017 ne oferă o doză de optimism şi încredere că Moldova poate deveni o destinație turistică cunoscută nu doar în Europa, dar și în toată lumea.”

Participarea Moldovei la Festivalul European „Turism și Strategie” a fost posibilă datorită suportului oferit de partenerul strategic al ANTRIM, Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova, Consiliului Raional Orhei, pensiunea Eco Resort Butuceni și vinăria „Chateau Vartely”.

Brandul Național Turistic simbolul „Pomul Vieţii”, apreciat în întreaga lume pentru îmbinarea perfectă a tradiționalismului și modernismului, a fost elaborat și lansat în anul 2014 de către Agenția Turismului a Republicii Moldova, cu suportul Proiectului USAID Creșterea Competitivității și Dezvoltarea Întreprinderilor II ( CEED II). Imaginea întruchipează valorile culturale tradiționale și prezintă oferta turistică a Republici Moldova, care constă în turismul cultural, rural, vinicol și gastronomic.

Sprijină redacția Agora cu doar 98 de lei pe lună, iar noi te răsplătim cu un coș de produse locale de la From the Heart Shop.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Barack Obama vine cu Joe Biden în Europa la summitul pentru schimbările climatice

Barack Obama vine cu Joe Biden în Europa la summitul pentru schimbările climatice

Incendiul de la poligrafie a fost stins: Zece echipaje de pompieri au luptat ore la rând cu flăcările (FOTO)

Incendiul de la poligrafie a fost stins: Zece echipaje de pompieri au luptat ore la rând cu flăcările (FOTO)

„Gadget-ul tinereții” sau „cărămida nemuritoare”. Nokia revine cu o surpriză pentru utilizatorii melancolici

„Gadget-ul tinereții” sau „cărămida nemuritoare”. Nokia revine cu o surpriză pentru utilizatorii melancolici

Advertoriale
Un preț mic la credit nu îți garantează mereu și cea mai bună oferta. Explică expertul Microinvest

Un preț mic la credit nu îți garantează mereu și cea mai bună oferta. Explică expertul Microinvest

Cum poți primi la farmacie un test HIV gratuit până la finalul lunii noiembrie

Cum poți primi la farmacie un test HIV gratuit până la finalul lunii noiembrie

100 de angajați maib vor participa la Maratonul Internațional Chișinău. Iată ce i-a motivat (VIDEO)

100 de angajați maib vor participa la Maratonul Internațional Chișinău. Iată ce i-a motivat (VIDEO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    ULTIMĂ ORĂ! Pavel Filip se retrage de la conducerea PDM
  • 2
    SUA: Legea care interzice avortul după şase săptămâni de sarcină, chiar în caz de incest sau viol, va fi revăzută
  • 3
    Polonia acordă consumatorilor subvenţii de 380 milioane de dolari în urma creşterii preţurilor la energie
  • 4
    Produsele agro-industriale moldovenești, promovate în Coreea de Sud. Ce planuri au autoritățile
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.