Două stele ale turismului european, oferite Moldovei la Festivalului European „Turism şi Strategie”

Două stele ale turismului european, oferite Moldovei  la Festivalului European „Turism şi Strategie”

În perioada 27-30 aprilie, Republica Moldova, reprezentată de Asociația Națională pentru Turismul Receptor din Moldova (ANTRIM) și de partenerul său strategic, Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova, au participat la cea de-a doua ediție a Festivalului European „Turism și Strategie”, desfășurat în orașul Dubrovnik, Croaţia. În cadrul evenimentului, țara noastră a fost apreciată cu două premii - „stele ale turismului european” pentru acțiunile desfășurate în ce privește promovarea industriei turismului. 

În cadrul evenimentului au fost prezentate strategiile adoptate de orașele europene pentru promovarea turismului, cu scopul de a intensifica comunicarea și schimbul de experiență dintre acestea, dar și de a descoperi noi orașe turistice. Ediția din acest an a reunit aproape 20 orașe europene, printre care s-au numărat Chișinău și Orhei.

Fiecare oraș intrat în competiție și-a prezentat strategia de promovare a turismului, în funcție de cele cinci categorii pentru care a optat. Asociația Națională pentru Turismul Receptor din Moldova (ANTRIM) a prezentat orașul Chișinău şi strategia de promovare a Republicii Moldova ca destinaţie turistică, punând în valoare identitatea vizuală a industriei turismului - „Pomul Vieţii”. Datorită acesteia, ANTRIM a obținut premiul „Print Media Award”, în timp ce Svetlana Matvievici, cunoscut blogger de călătorii din RM (orheaianca.eu), a reprezentat oraşul Orhei şi a primit premiul special al juriului.

Svetlana Matvievici, blogger de călătorii (orheainca.eu): „A fost o surpriză pentru mine să primesc acest premiu, care nu figura în lista celor 6 categorii. Faptul că juriul concursului a rămas impresionat de pasiunea cu care promovez turismul și a hotărât să-mi ofere premiul special, reprezintă o onoare și motivație în plus pentru a continua activitățile de promovare online a Moldovei, ca destinație turistică.”

Pe parcursul celor 3 zile, pe lângă Competiţia propriu-zisă, ANTRIM a participat şi la Forumul European cu tematica „Creating Future Heritage”, unde experţi din Olanda, Italia şi Spania au prezentat experienţele lor de valorificare a patrimoniului cultural şi implicarea activă a comunităţii în această direcţie. În ultima zi a fost organizată o expoziţie, unde fiecare ţară şi-a prezentat oferta turistică. La standul Republicii Moldova a fost organizată o degustare a Vinului Moldovei şi a fost promovată zona Orheiul Vechi ca principală atracţie turistică a țării noastre.

În cadrul unei întrevederi oficiale, la care au participat Directorul executiv al ANTRIM, cu primarii din orașele Rueil-Malmaison şi Dubrovnik, Patrick Ollier şi, respectiv, Andro Vlahušić, a fost menţionat faptul că oraşul Chişinău ar putea fi selectat să găzduiască acest Festival în anul 2017. Decizia finală însă va fi anunţată în luna iunie a anului curent.

Natalia Țurcanu, director executiv ANTRIM: „Acest festival ne-a oferit șansa de a face Republica Moldova mai vizibilă în Europa. Premiul pentru cea mai bună gamă de produse derivate (suvenire), obținut la ediția precedentă, dar și prezența Republicii Moldova și participarea activă din acest an, au fost înalt apreciate de primarii oraşelor Rueil-Malmaison şi Dubrovnik. Acest fapt este un argument în plus pentru a ne mândri cu țara noastră și acele trăiri inedite pe care le poate oferi vizitatorilor străini. Faptul că am putea fi gazda acestui eveniment în 2017 ne oferă o doză de optimism şi încredere că Moldova poate deveni o destinație turistică cunoscută nu doar în Europa, dar și în toată lumea.”

Participarea Moldovei la Festivalul European „Turism și Strategie” a fost posibilă datorită suportului oferit de partenerul strategic al ANTRIM, Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova, Consiliului Raional Orhei, pensiunea Eco Resort Butuceni și vinăria „Chateau Vartely”.

Brandul Național Turistic simbolul „Pomul Vieţii”, apreciat în întreaga lume pentru îmbinarea perfectă a tradiționalismului și modernismului, a fost elaborat și lansat în anul 2014 de către Agenția Turismului a Republicii Moldova, cu suportul Proiectului USAID Creșterea Competitivității și Dezvoltarea Întreprinderilor II ( CEED II). Imaginea întruchipează valorile culturale tradiționale și prezintă oferta turistică a Republici Moldova, care constă în turismul cultural, rural, vinicol și gastronomic.

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
În perioada aprilie - iulie, transferuri bănești din Rusia ale cetățenilor R. Moldova au crescut de circa patru  ori. Iată ce bani au venit din alte state

În perioada aprilie - iulie, transferuri bănești din Rusia ale cetățenilor R. Moldova au crescut de circa patru ori. Iată ce bani au venit din alte state

Rusia întrerupe aprovizionarea cu gaze a Italiei din cauza „unei probleme cu operatorul austriac”

Rusia întrerupe aprovizionarea cu gaze a Italiei din cauza „unei probleme cu operatorul austriac”

Mai multe explozii s-au produs la o bază aeriană din Crimeea (VIDEO)

Mai multe explozii s-au produs la o bază aeriană din Crimeea (VIDEO)

Advertoriale
„Bucură-te de moment. Noi ne ocupăm de restul”. De Ziua Internațională a Cafelei, Julius Meinl plantează arbori în numele partenerilor

„Bucură-te de moment. Noi ne ocupăm de restul”. De Ziua Internațională a Cafelei, Julius Meinl plantează arbori în numele partenerilor

Servicii de recrutare cu garanție de la DAD Human Capital

Servicii de recrutare cu garanție de la DAD Human Capital

Cauți un job în IT? Vezi care sunt primii pași pentru a deveni un specialist în domeniu

Cauți un job în IT? Vezi care sunt primii pași pentru a deveni un specialist în domeniu

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • DESCIFRAT| (IN)Siguranța din mijlocul protestelor sau șirul neregulilor din Orășelul Schimbărilor. Invitați: Șeful IGP, Viorel Cernăuțeanu și directorul executiv API, Petru Macovei
    DESCIFRAT| (IN)Siguranța din mijlocul protestelor sau șirul neregulilor din Orășelul Schimbărilor. Invitați: Șeful IGP, Viorel Cernăuțeanu și directorul executiv API, Petru Macovei
  • DESCIFRAT| Distribuirea lemnelor de foc sau drumul celor 5 metri ster: De la lista întocmită de primării, la stocurile care se golesc (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Cristina Tocari, tânăra care a revenit din Franța pentru a transforma plasticul în bijuterii (VIDEO)
  • DESCIFRAT| Meniul preșcolarilor, între posibilități și necesități (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Nicolai Croitoru: „Pot să mă mândresc că echipa mea e formată practic în proporție de 80% din persoane revenite de peste hotare”(VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Trupele rusești din regiunea Liman au fost încercuite
  • 2
    Gazprom spune că are dreptul de a rupe contractul cu Moldova „în orice moment”
  • 3
    Mai multe explozii s-au produs la o bază aeriană din Crimeea (VIDEO)
  • 4
    După doi ani de pauză, în PMAN e sărbătorită Ziua Națională a Vinului (FOTO)
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.