STUDIU. Cât de mult moldovenii țin cont de publicitate atunci când își procură produsele

STUDIU. Cât de mult moldovenii țin cont de publicitate atunci când își procură produsele


82% de moldoveni au declarat că atunci când cumpără produse nu țin cont de publicitatea pe care au văzut-o în legătură cu aceste produse relevă un studiu Magenta Consulting. 

Marea majoritate a acestor respondenți sunt de la țară, zona de sud a Republicii Moldova, au de la 16 la 20 de ani și peste 50 de ani și sunt văduvi sau văduve. Totuși, printre cele 11% de intervievați care au recunoscut că atunci când fac o alegere la cumpărături țin cont de reclamă majoritatea sunt de la oraș, regiunea centrală a țării, au între 31 și 40 de ani, sunt căsătoriți, dețin studii superioare și au un venit lunar per familie între 3000 și 10000 de lei.

Cel mai mult moldovenii se ghidează după tendințele publicității atunci când au de cumpărat electrocasnice - 30%, cosmetică decorative sau produse de îngrijire a corpului - 24%, produse alimentare - 23% și telefon sau accesorii pentru telefon - 20%.

TV-ul ne determină să cumpărăm produsele

Mediul care cel mai bine transmite mesajul reclamei către noi, consumatorii, este cel tradițional, adică televiziunea - 76%. Aici, din această categorie, majoritate sunt reprezentați de femei, locuitori ai mediului rural, regiunea de nord a Moldovei, cei cu vârsta cuprinsă între 40 și 50 de ani și peste 60 de ani, atât casnice cât și liber profesioniștii.

Cea de-a doua sursă de informare publicitară este mediul online - 23%. Publicul țintă de aici este mai numeros printre bărbați, moldoveni din sudul țării, cei ce au între 22 și 25 de ani împliniți, sunt celibatari sau se află într-o relație de concubinaj, dețin propria afacere sau au un venit lunar per familie între 10 și 15 mii de lei.

Pe al treilea loc după popularitate în promovarea reclamei sunt, bineînțeles panourile stradale sau publicitatea outdoor. Mai atenți la panourile publicitare sunt femeile, cei ce stau la oraș, cei din regiunea de centru a Moldovei.

Sondajul a fost realizat de Magenta Consulting pe un eșantion probabilistic stratificat multistadial de 1129 de respondenți, cu o marjă de eroare de +/-3% la un nivel de încredere de 95%. 

Sprijină redacția Agora cu 160 de lei pe lună, iar noi te răsplătim cu un coș de produse locale de la From the Heart Shop.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Când începem să discutăm matur și asumat despre relația noastră cu animalele de companie?

Când începem să discutăm matur și asumat despre relația noastră cu animalele de companie?

O arhiepiscopie din România cere pomelnice prin PayPal: „Puteți include câteva nume pentru a fi pomenite în secțiunea Add Note”

O arhiepiscopie din România cere pomelnice prin PayPal: „Puteți include câteva nume pentru a fi pomenite în secțiunea Add Note”

Tot ce trebuie să știi despre săpăturile arheologice de la Cetatea Soroca (FOTO/VIDEO)

Tot ce trebuie să știi despre săpăturile arheologice de la Cetatea Soroca (FOTO/VIDEO)

Advertoriale
Un preț mic la credit nu îți garantează mereu și cea mai bună oferta. Explică expertul Microinvest

Un preț mic la credit nu îți garantează mereu și cea mai bună oferta. Explică expertul Microinvest

Cum poți primi la farmacie un test HIV gratuit până la finalul lunii noiembrie

Cum poți primi la farmacie un test HIV gratuit până la finalul lunii noiembrie

100 de angajați maib vor participa la Maratonul Internațional Chișinău. Iată ce i-a motivat (VIDEO)

100 de angajați maib vor participa la Maratonul Internațional Chișinău. Iată ce i-a motivat (VIDEO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Maia Sandu a schimbat structura Aparatului Președintelui (DOC)
  • 2
    Ex-vicepreședinte al Parlamentului: Modelul liberal al economiei la etapa actuală ucide producătorii autohtoni
  • 3
    OMS se implică în România pentru a rezolva criza sanitară și a impulsiona vaccinarea anti-COVID
  • 4
    Fostul primar de Corjova Valeriu Mițul, decorat post-mortem cu „Ordinul Republicii”, cea mai înaltă distincție de stat
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.