Amenda ar putea fi impusă în câteva săptămâni, pe fondul acuzaţiilor că marile companii au setat preţurile şi au conspirat pentru a întârzia noile echipamente de control ale emisiilor.Amenda ar putea atinge un record de 1,4 miliarde de euro, în urma unui dosar care analizează cei şase producători dominanţi europeni, încă din 1997.
Potrivit legislaţiei UE, cartelurile pot primi amenzi de până la 10% din veniturile globale, ceea ce înseamnă că amenda maximă pe care producătorii de camioane o pot primi este de 10,7 miliarde de euro.
Printre companii, DAF a pus deoparte 945 de milioane de dolari pentru a plăti eventualele penalităţi, în timp ce Daimler a pregătit 672 mil. dolari, Iveco 500 mil. dolari, Volvo 444 mil. dolari, potrivit FT. Scania, divizia de camioane de la Volkswagen, a anunţat că încă nu a pus deoparte bani pentru amenzi.
Producătorul MAN este cel care ar fi semnalat neregulile şi este posibil să scape de amendă.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.