Guvernul a decis recent să renunțe la 44 mărci comerciale pe care le deține, pentru a optimiza cheltuielile pe care le suportă statul la menținerea acestora. AGORA a efectuat o estimare a economiilor care vor fi obținute, precum și costurile de întreținere a celorlalte branduri.
Pe 20 iulie 2016 Guvernul a decis să nu reînnoiască 44 de mărci comerciale gestionate de Ministerul Agriculturii, care este titular a aproape 100 de mărci de produse alcoolice, printre care 40 de mărci de vinuri. Din numărul total de mărci, solicitate sunt doar 28.
„Gestionarea în continuare a întregii liste de mărci este nejustificată și inoportună pe motiv că pentru înregistrarea, reînnoirea înregistrării și asigurarea protecției acestora se cer mijloace financiare considerabile”, scrie în nota informativă a proiectului.
Potrivit calculelor AGORA, refuzul de a reînnoi 44 de mărci pentru producţia alcoolică va oferi economii circa 17500 de euro. Cea mai scumpă este întreținerea brandurilor: Lidia moldovenească, (2335€), LEANA (2325€) și LIVADA MOLDOVEI (1967€).
Pentru întreținerea celorlalte mărci se vor cheltui circa 71 mii de euro. Cel mai scumpă este menținerea dreptului asupra mărcilor BARZA ALBĂ (BELÎI AIST)- 7743 €, MIREASMA CODRULUI- 4312 € și FLUIERAŞ (ФЛУИЕРАШ)- 3911 €.
De remarcat faptul că taxele mențioante nu se achita toate concomitent, ci la expirarea termenului de valabilitate care diferă de la o marca la alta. Odata ce a fost achitată taxa pentru reînnoire, protectia este asigurata pentru 10 ani.
Ministerul Agriculturii oferă dreptul de utilizare a brandurilor pe care le deține unor agenți economici în schimbul unor plăți negociate dintre cele două părți.
De remarcat faptul că marca BARZA ALBĂ este înregistrată în mai multe țări, printre care figurează și Coreea de Nord. Dreptul de utilizare a acestui brand îl deține Combinatul de vinuri şi coniacuri din Bălţi și Asociaţia Producătorilor de Divinuri din Moldova.
Experții din domeniu afirmă că renunțarea la unele mărci comercială este un proces firesc, dacă ele nu mai aduc beneficii titularului sau nu mai prezintă nici o valoare pentru acesta. Astfel, posesorul mărcii comerciale se poate concentra pe dezvoltarea și promovarea celorlalte branduri sau introducerea altor noi, care țin cont de specificul sau schimbările de pe o anumită piață.
Vezi și aceste știri
Advertoriale

La achiziția unui townhouse, în Complexul Rezidențial Hora Village, primești GRATUIT 2 locuri de parcare

Pregătește-te pentru nou an de studiu cu METRO! Ce colecții tematice de rechizite poți să găsești la METRO (FOTO)
