
Lupta pentru Raffaello, dintre un restaurant din Cahul și gigantul Ferrero
Un restaurant din Cahul a depus o cerere pentru înregistrarea mărcii comerciale Raffaello, totuși această încercare a fost oprită de o companie din cadrul grupului Ferrero. Localul din Cahul mai are posibilitatea de a se adresa în instanța de judecată, dacă consideră că are suficiente argumente pentru înregistrarea acestei mărci.
・
La finele lunii mai a anului trecut întreprinderea Rafaelo SRL. a depus o cerere de înregistrare a mărcii comerciale „Raffaello” pentru clasa 43 - servicii de alimentație publică, având în vedere că deține un restaurant cu același nume în orașul Cahul. Potrivit imaginilor postate pe rețelele de socializare, acest local este destul de popular în Cahul.
Inițial AGEPI a dat un aviz pozitiv acestei cereri, însă la înregistrarea mărcii s-a opus compania The SOREMARTEC S.A, care face parte din grupul gigantului Ferrero și deține protecție la nivel internațional a acestui brand. Astfel, compania din grupul Ferrero a depus o cerere la comisia de contestații din cadrul AGEPI.
„Prin Hotărârea Comisiei de Contestaţii a AGEPI din 5 iulie 2016 s-a acceptat revendicarea contestatarului The SOREMARTEC SA, fiind abrogată Decizia de înregistrare a mărcii din 22 ianuarie 2016, fiind respinsă cererea de înregistrare a mărcii nr. depozit 037084 din 25 mai 2015, pe numele solicitantului - R.O. RAFAELO S.R.L., MD, cu transmiterea dosarului în arhivă”, se menționează în decizia AGEPI.
Totuși, această decizie poate fi contestată în instanța de judecată de către întreprinderea Rafaelo S.R.L. din Cahul, în cazul dacă consideră că are temei pentru înregistrarea acestei mărci.
Pe de altă parte, companiile din grupul Ferrero pot solicita interzicerea utilizării acestei mărci comerciale de către agentul economic din Cahul, dacă se adresează în instanța de judecată și obțin câștig de cauză în cadrul procesului de judecată.
Grupul de companii Ferrero are o cifră anuală de afaceri de circa 6 miliarde de euro, pentru cele circa 70 de societăți pe care le deține. În total gigantul are peste 20 de mii de angajați în mai multe țări ale lumii și este al treilea cel mai mare producători de ciocolată și produse de patiserie la nivel mondial.
Autor:
Nu întotdeauna marile companii refuză ca marca comercială pe care o promovează să fie preluată și de alte întreprinderi. Astfel, în Chișinău există cafeneaua Odnoklassniki, care a reușit să înregistreze această marcă pentru clasa 43 - servicii de alimentație publică; servicii de cazare temporară, fără ca să existe opoziție din partea companiei care administrează rețeaua socială cu același nume.