Ilan Shor nu va mai putea construi benzinării Duty-Free

Ilan Shor nu va mai putea construi benzinării Duty-Free

Curtea Supremă de Justiție a emis miercuri, 3 august, o hotărâre definitivă și irevocabilă prin care i-a interzis companiei Dufremol, care aparține businessmanului Ilan Șor, să construiască benzinării în regim duty-free. Anterior, omul de afaceri a declarat că ar fi obținut acest drept grație unei înțelegeri pe care ar fi avut-o cu fostul premier Vlad Filat, scrie anticoruptie.md

Compania a acționat în judecată Biroul Vamal Ungheni și Biroul Vamal Leușeni, solicitând obligarea acestora să aprobe și să semneze procesele-verbale din 13 ianuarie 2015 privind selectarea terenurilor pentru amplasarea unor stații de alimentare cu produse petroliere pe terenuri transmise anterior în arendă firmei pentru construcția magazinelor duty-free.

Dufremol și-a bazat pretențiile pe prevederile Regulamentului de aplicare a destinațiilor vamale, adoptat încă în 2005, care permitea comercializarea carburanţilor în cantităţi nelimitate în regim duty-free. Pe atunci, viceministru al Economiei era Igor Dodon. În octombrie 2010, printr-o hotărâre a Guvernului Filat, au fost limitate eventualele vânzări de carburanţi în regim duty-free, stabilind limita în mărimea unui rezervor a mijlocului de transport care trece frontiera de stat. Peste doi ani, în decembrie 2012, același guvern a operat noi modificări în Regulament, incluzând produsele petroliere în lista celor care nu pot fi comercializate în regim duty-free.

Publicitate

În toamna anului 2015, în autodenunțul depus la CNA, Ilan Șor a dezvăluit că ar fi avut o înțelegere inițială cu fostul premier Vlad Filat că acesta va crea condiții pentru viitorul business al Dufremol cu produse petroliere în regim duty-free, dar Filat s-ar fi răzgândit după ce Ilan Șor ar fi refuzat să răscumpere o datorie de un miliard de lei de la Banca de Economii.

Magistrații de la CSJ care au examinat săptămâna aceasta dosarul au stabilit că pretențiile companiei Dufremol sunt neîntemeiate și asta pentru că terenurile care i-a fost transmise în arendă de către Biroul Vamal Ungheni (1,65 ha în satul Sculeni, Punctul de trecere a frontierei de stat) și Biroul Vamal Leușeni (0, 28 ha în localitatea Leușeni) avea destinația pentru construirea, amplasarea și funcționarea unităților comerciale predestinate pentru comercializarea mărfurilor în regim duty-free în conformitate cu legislația Republicii Moldova în vigoare, nu și pentru construcția unor stații PECO, indiferent dacă acestea urmau a funcționa în regim duty-free sau regim general.

Anterior, o decizie similară a fost adoptată și de Curtea de Apel Chișinău.

Cele mai populare

Agora

AGORA își propune să devină cea mai credibilă instituție media din Republica Moldova prin calitatea și diversitatea conținutului, să fie prima alegere a cititorilor pentru știrile și analizele online.

REȚELE SOCIALE

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Twitter
  • Telegram
  • RSS Feed

APLICAȚIE

  • App Store
  • Google Play
© 2023 Interact Media SRL
  • Mastercard
  • Visa
  • PayPal