Moldova turistică, gustată și fotografiată în cadrul foto-turului „GUSTAR EXPERIENCE”

Moldova turistică, gustată și fotografiată în cadrul foto-turului „GUSTAR  EXPERIENCE”

11 fotografi din țară și din Italia, Franța și România au călătorit prin Moldova pentru a-i descoperi comorile turistice, participând la foto-turul „GUSTAR EXPERIENCE”. Turul care s-a desfășurat între 1 și 6 august 2016 a fost organizat de Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova și găzduit de jurnalista Nata Albot, având drept scop instruirea fotografilor din Moldova în materie de fotografie turistică, explorarea prin fotografie a atracțiilor turistice locale și creșterea portofoliului de fotografii turistice ale Moldovei.

Doina Nistor, director, Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova: „Potențialii turiști pe care ne dorim să-i atragem în țara noastră descoperă destinațiile în primul rând prin imagini, care sunt cruciale pentru promovarea unui brand de țară. Din acest motiv ne-am propus să consolidăm abilitățile fotografilor locali și să creăm o bază de date cu fotografii reprezentative, care pun în valoare cele mai frumoase atracții turistice, precum și atuurile unei experiențe locale veritabile: gastronomia, tradițiile, Vinul Moldovei. Mai mult decât atât, fotografii de peste hotare care au participat la „GUSTAR EXPERIENCE” servesc drept mesageri pentru promovarea Republicii Moldova ca destinație turistică în țările lor de origine.”

Stanislav Rusu, director general, Agenția Turismului: „Misiunea acestor fotografi nu a constat doar în a face imagini frumoase cu ținutul nostru, dar, în primul rând, în a transmite niște emoții, care ulterior să dea naștere dorinței de a ne vizita țara. Este o misiune dificilă, dar ei s-au descurcat de minune. Turismul receptor duce lipsă acută de materiale promoționale, dar ele nu pot fi elaborate fără imagini de calitate și atractive. Fotografiile realizate vor fi utilizate în vernisaje fotografice în aeroport, gara feroviară, dar și în activitățile de promovare turistică a țării, precum expozițiile și târgurile de turism și „zilele ușilor deschise” în incinta ambasadelor noastre de peste hotare.”

Turul fotografic „GUSTAR EXPERIENCE”a început cu un atelier în care participanții și- au împărtășit experiențele de „travel photography” și au făcut schimb de bune practici. Au urmat 4 zile de călătorie prin diverse regiuni ale țării, în care fotografii au explorat frumusețea lunii august în Moldova: obiective turistice, vinării, gastronomie, tradiții, meșteșuguri, natură, oameni. În rezultat ei au realizat zeci de fotografii originale, care vor completa portofoliul de imagini turistice ale Moldovei.

Nata Albot, jurnalistă: „Dacă pe vremuri oamenii apelau la încrustări pe pereți pentru a imortaliza anumite momente, acum, datorită fotografiilor, Republica Moldova poate fi cunoscută și văzută mai frumos de oamenii din afară. Această călătorie a avut drept scop crearea unei baze de imagini surprinse la cele peste 20 de destinații pe care le-am vizitat. Pe parcursul turului fotografic „GUSTAR EXPERIENCE” am reușit să surprindem frumusețile țării noastre și am descoperit împreună tradițiile, gastronomia, oamenii și poveștile lor de viață.”

Călătoria s-a încheiatcu un eveniment de totalizare, moderat de Doina Nistor, directorul Proiectului de Competitivitate al USAID Moldova și Nata Albot, care s-a desfășurat în data de 7 august la hotelul Berd’s. Aici fotografii participanți au fost invitați să povestească despre experiența lor de descoperire a Moldovei și și-au expus cele mai bune lucrări realizate în timpul turului.

Stefano Zuliani, fotograf, Italia: „Am fost motivat să particip la turul fotografic „GUSTAR EXPERIENCE” de prietena mea, care este originară din Republica Moldova și mi-am dorit să cunosc tradițiile, gastronomia și țara din care provine. Am vizitat mai multe destinații, însă am fost impresionat de vizita de la stâna din satul Popeasca și de Mariana, proprietara acesteia.”

Fabien Lainé, fotograf, Franța: „Un tur fotografic în Republica Moldova m-a atras pentru că nu știam nimic despre această țară. Am vrut să cunosc gastronomia și vinurile moldovenești deoarece sunt un fotograf specializat și pasionat de acestea. Pe parcursul săptămânii am rămas plăcut surprins să descopăr povestea de viață a doamnei Lidia, din satul Cuhnești, mamă a șase copii, care a găzduit și hrănit, timp de zece zile, toți copiii care au participat la un festivalul de sculptori, organizat de fiul său. Chiar dacă nu aveam programată o vizită la ea acasă, doamna Lidia ne-a întins masa cu diferite bucate preparate special pentru noi.”

Începând cu anul 2013, cu sprijinul Proiectului USAID CEED II și în prezent - prin Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova, au fost realizați pași importanți pentru brandingul, poziționarea și promovarea Republicii Moldova drept o nouă destinație turistică, fiind definită și oferta turistică a țării. Pentru a spori atractivitatea Moldovei din punct de vedere istoric, cultural și gastronomic, precum și pentru a valorifica tradițiile milenare în vinificație, turismul vinicol a fost identificat ca fiind produsul turistic cu cel mai mare potențial de creștere.

Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova a adoptat o abordare complexă a domeniului, care se concentrează asupra următoarelor aspecte: promovarea Moldovei ca destinație turistică pe piețele-cheie (campanii, expoziții, branding de țară cu Pomul Vieții și Vinul Moldovei, promovare în presa internațională etc.); modernizarea serviciilor turistice (vinării, pensiuni rurale, artizani etc.); dezvoltarea de noi produse turistice (tururi vinicole și gastronomice, drumeții, ciclism, MICE); îmbunătățirea forței de muncă a sectorului (cunoștințe despre produse, serviciul clienți etc.); creșterea calității furnizorilor de servicii turistice; asigurarea unui cadru legal favorabil pentru turismul intern; elaborarea unei politici de turism și a unei strategii în comun cu Organizația Mondială a Turismului.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Regimul de export al deșeurilor din UE în R. Moldova: Precizările Ministerului Mediului

Regimul de export al deșeurilor din UE în R. Moldova: Precizările Ministerului Mediului

Ministerul Sănătății anunță 5.615 de cazuri noi de infectări cu COVID-19. Alte 21 de persoane au pierdut lupta cu boala

Ministerul Sănătății anunță 5.615 de cazuri noi de infectări cu COVID-19. Alte 21 de persoane au pierdut lupta cu boala

Ce înseamnă sistemul SWIFT și ce consecințe ar avea eliminarea Rusiei. Precedentul iranian

Ce înseamnă sistemul SWIFT și ce consecințe ar avea eliminarea Rusiei. Precedentul iranian

Advertoriale
Maib reinventează aplicația mobilă și Internet Bankingul pentru Business Banking

Maib reinventează aplicația mobilă și Internet Bankingul pentru Business Banking

Vasilii Macovei, manager regional Nord: „La Microinvest finanțăm orice idee de dezvoltare” (INTERVIU)

Vasilii Macovei, manager regional Nord: „La Microinvest finanțăm orice idee de dezvoltare” (INTERVIU)

Endava Internship: Avantajele unui stagiu în Automation Testing (VIDEO)

Endava Internship: Avantajele unui stagiu în Automation Testing (VIDEO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Radiografia succesului (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Radiografia succesului (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Clasa politică, la control (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Ce-și doresc femeile? Ce-și doresc bărbații? (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Pune-un ban deoparte (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Totul despre bani (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Ultimă oră! Un m3 de gaze va costa 15,18 lei cu TVA. ANRE a aprobat noul tarif care se va aplica din 1 ianuarie curent. Reacția directorului MoldovaGaz (DOC)
  • 2
    Ungaria anunță că nu va sprijini Ucraina în fața Rusiei. Ce motiv invocă Budapesta
  • 3
    Serghei Lavrov: „Dacă depinde de Rusia, nu va fi război” cu Ucraina. Propunerile Statelor Unite, mai bune decât cele venite de la NATO
  • 4
    Benzina a sărit pragul de 23 de lei. Șoferii, puși în situația între a goli buzunarele sau bacul
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.