*Acest material este sponsorizat

AdTechMedia - moldovenii de peste ocean care luptă pentru jurnalismul de calitate

AdTechMedia - moldovenii de peste ocean care luptă pentru jurnalismul de calitate

Basarabenii noştri sunt plini de idei şi iniţiative, iar compania Mitoc Group, care a lansat proiectul AdTechMedia, ne confirmă repetat acest lucru.

 

Mitoc Group este o companie de tehnologii informaţionale care se focusează pe soluţii inovatoare de scară largă. Cei doi fondatori, ambii originari din Republica Moldova, şi-au dorit dintotdeauna să păstreze legătura cu ţărişoara lor şi le-a reuşit să o facă într-un mod original. Unul din ei este din satul Mitoc, raionul Orhei, în cinstea căruia îşi poartă numele compania.

Diana Ursu, CEO Mitoc Group: „AdTechMedia este un produs inovator care ajută companiile din domeniul digital media & publishing să monetizeze munca lor jurnalistică prin metode noi, cum ar fi micropayments”.

„Micropayment” în traducere mot-a-mot înseamnă „microplată”- adică plăteşti o sumă neînsemnată pentru o parte din întregul produs. E ca și cum ai vrea să cumperi o bomboană, dar ești forțat să cumperi toată cutia deoarece producătorului nu-i e convenabil sa vândă la bucată. În acest context, microplățile ajută producătorii să ofere produsele lor la bucată şi să genereze mai multe vânzări.

Problema jurnalismului de astăzi este metoda învechită de a face bani. Articolele sunt gratuite pentru cititori, iar sursa principală de venit e publicitatea. Însă aici intră în joc aplicaţiile de tip AdBlock. Acestea blochează publicitatea, iar companiile media pierd unica lor sursă de finanţare. De aici a pornit ideea AdTechMedia, din dorinţa de-a oferi soluţii sustenabile la această problemă majoră, soluţii care sa fie imune la aplicații de blocare a publicităţii. La baza tehnologiilor stau aşa numitele servicii cloud computing, oferite de compania Amazon Web Services, cu care Mitoc Group a semnat un contract de parteneriat.

„Totul a început cu un mic studiu: am luat câteva articole de pe The New York Times, The Washington Post şi le-am folosit pentru a testa ideea în modelul „white-label solution”. Aceasta funcționează în felul următor: editorii oferă gratuit doar începutul articolului, iar cei care au fost intrigaţi de subiect au opțiunea de a plăti pentru a-l putea citi până la final. Pentru cititori, experiența e cât se poate de simplă: „Vrei să plăteşti pentru a citi articolul?” sau „Vrei să te uiţi la un spot publicitar şi să citeşti articolul gratuit?” - ne povesteşte Eugeniu Istrati, co-fondatorul AdTechMedia. 

Toţi sunt în câştig: şi cititorii, şi companiile media, şi cei care plătesc pentru publicitate. Companiile media încasează venituri în orice situaţie, iar jurnaliștii sunt motivați să creeze articole care să atragă interes, sporind astfel nivelul de calitate al articolelor pe care le citim în presa online.

Viitorul sună foarte promiţător în viziunea celor de la Mitoc Group. Chiar dacă acum se axează doar pe publicaţii mari, sunt de părere că viitorul aparţine oamenilor de rând. La ora actuală, oricine cu o idee bună și insistenţa de a o implementa până la capăt, poate să facă jurnalism de calitate și să publice cu succes online. Mitoc Group îşi doreşte să devină partenerul de încredere al acestor antreprenori şi să-i ajute să obţină venit din jurnalismul virtual.

P.

P.

Vezi și aceste știri
Recordul Portului Giurgiulești de 1,4 milioane tone de marfă, asigurat de exporturile de ulei, cereale și metal vechi

Recordul Portului Giurgiulești de 1,4 milioane tone de marfă, asigurat de exporturile de ulei, cereale și metal vechi

Rusia: „Nu vom ataca, lovi sau invada Ucraina. Efectuăm doar manevre și transferăm trupe pe propriul teritoriu”

Rusia: „Nu vom ataca, lovi sau invada Ucraina. Efectuăm doar manevre și transferăm trupe pe propriul teritoriu”

Se sistează activitatea zonelor de agrement și a cluburilor de noapte. Ce restricții vor fi impuse în capitală (DOC)

Se sistează activitatea zonelor de agrement și a cluburilor de noapte. Ce restricții vor fi impuse în capitală (DOC)

Advertoriale
Dobândă preferențială la credite, dacă primiți salariul pe cardul FinComBank

Dobândă preferențială la credite, dacă primiți salariul pe cardul FinComBank

Maib și Western Union lansează serviciul de transfer de bani din străinătate direct pe card

Maib și Western Union lansează serviciul de transfer de bani din străinătate direct pe card

Maib continuă lanțul de modernizări. Acum Sucursala Bălți are un nou design modern și comod pentru clienți

Maib continuă lanțul de modernizări. Acum Sucursala Bălți are un nou design modern și comod pentru clienți

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Ce-și doresc femeile? Ce-și doresc bărbații? (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Ce-și doresc femeile? Ce-și doresc bărbații? (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Pune-un ban deoparte (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Totul despre bani (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Care-i treaba cu șefii, ce mașini conduc și de ce au camere video în birou (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Un autocar de pe linia Chişinău-Bucureşti a ars în totalitate pe traseu
  • 2
    Kremlinul consideră că problema suspendării livrărilor de gaze către Moldova este una „strict comercială”
  • 3
    Stare de urgență pentru amânarea achitării TVA și plata anticipată a compensațiilor. Soluțiile Guvernului pentru criza energetică
  • 4
    Vor reveni școlile la regimul online? Gavrilița: Gradul de alertă nu este suficient în lumina acestei contagiozități
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.