INFOGRAFIC. Câți bani au „vărsat” pentru publicitatea din presă candidații la Președinție

INFOGRAFIC. Câți bani au „vărsat” pentru publicitatea din presă candidații la Președinție
Foto: Agora.md


Comisia Electorală Centrală a publicat rapoartele financiare ale candidaților pentru primele două săptămâni de campanie electorală - 30 septembrie - 9 octombrie. O bună parte din banii declarați au fost cheltuiți pentru publicitatea electorală în presă. Agora a analizat cât au plătit partidele și candidații pentru a apărea la TV, a fi auziți la radio și a fi văzuți pe web și în paginile presei scrise. 

Cel mai mult pentru publicitate „a scos din buzunar” PD-ul pentru a-l promova pe Marian Lupu. În total, pentru reclamă PD a cheltuit peste 15,1 milioane de lei. 

A doua în top este suma cheltuită pentru publicitate de Partidul Nostru, în susținerea lui Dumitru Ciubașenco. PN a dat pentru promovare peste 3,8 milioane de lei. Cel mai mult partidul a oferit pentru reclamă postului RTR Moldova.

Umătorul în clasament este candidatul PPEM la funcția de șef al statului, Iurie Leancă. Pentru promovarea lui Leancă au fost cheltuiți 2,8 milioane de lei. De menționat că pentru primele două săptămâni de campanie publicitatea televizată a lui Leancă apărea doar la posturile General Media Grup, deținute oficial de Vlad Plahotniuc.

Igor Dodon a scos din buzunar aproape 2 milioane de lei pentru publicitate. Cea mai mare sumă a fost virată companiei care administrează postul de televiziune NTV Moldova.

Candidatul de la Orhei, Inna Popenco, a folosit 1,7 milioane de lei pentru publicitate. Marea majoritate a banilor Popenco i-a utilizat pentru reclama de la Moldova 1 și ProTV. 

Candidatul independent, Silvia Radu, a dat peste 1,7 de milioane de lei pentru publicitatea în presă și cea stradală. Partea cea mai mare din cheltuielile pentru publicitate au mers către televiziunea PRIME - un pic peste 1 milion de lei.

Liderul PL, Mihai Ghimpu, s-a promovat în presă de 1,5 milioane de lei, 520.134 de lei cheltuind pentru TV, însă nici un bănuț pentru presa online.

Maia Sandu a cheltuit bani doar pentru publicitatea pe internet - 17.290 de lei, în mare parte pentru transmisiunile Privesc.eu. Tot pe web s-a promovat și Valeriu Ghilețchi, în total de 19.825 de lei, iar Ana Guțu a declarat la CEC că nu a cheltuit nimic pentru promovare. 

Dacă tot ai ajuns aici...

...înseamnă că ți-a plăcut articolul sau te preocupă subiectul. Noi vrem să venim cu cât mai multe articole pe care să le citești până la final. Acum le poți spune direct jurnaliștilor din redacție ce vrei să citești și în ce format.

Noi păstrăm jurnalismul AGORA deschis tuturor. Nu avem în spate oligarhi sau politicieni și nimeni nu-i dictează editorului cum să scrie despre un subiect sau altul. Sprijinul tău ne va ajuta să ne păstrăm această independență. Orice contribuție, oricât de mare sau mică, este extrem de valoroasă pentru noi.

Sprijină AGORA astăzi cu doar 98 de lei. Mulțumim.

Vezi și aceste știri
Pfizer/BioNTech anunță că vaccinul său împotriva COVID-19 este sigur pentru a fi administrat copiilor cu vârste de 5 – 11 ani

Pfizer/BioNTech anunță că vaccinul său împotriva COVID-19 este sigur pentru a fi administrat copiilor cu vârste de 5 – 11 ani

Veaceslav Platon a depus o plângere pe numele Maiei Sandu la Consiliul pentru Combaterea Discriminării din România. Acesta spune că i s-ar fi încălcat dreptul la demnitate (DOC)

Veaceslav Platon a depus o plângere pe numele Maiei Sandu la Consiliul pentru Combaterea Discriminării din România. Acesta spune că i s-ar fi încălcat dreptul la demnitate (DOC)

Raport Watchdog: Cum deciziile autorităților din primele luni de pandemie au afectat libertatea presei și accesul la informații de interes public

Raport Watchdog: Cum deciziile autorităților din primele luni de pandemie au afectat libertatea presei și accesul la informații de interes public

Advertoriale
Ludmila Dimitrachi, antreprenoare: „Timp de 17 ani în afaceri, pentru prima oară am primit un credit atât de rapid”

Ludmila Dimitrachi, antreprenoare: „Timp de 17 ani în afaceri, pentru prima oară am primit un credit atât de rapid”

REF MOLDOVA 2021: Tendințele în construcții rezidențiale și potențialul clădirilor verzi în Moldova (VIDEO)

REF MOLDOVA 2021: Tendințele în construcții rezidențiale și potențialul clădirilor verzi în Moldova (VIDEO)

Marina, fata cu ochi albaștri care a îmblânzit mașinile de asamblat tricotaje la Hermina (FOTO)

Marina, fata cu ochi albaștri care a îmblânzit mașinile de asamblat tricotaje la Hermina (FOTO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Atacatorul de la Universitatea din Perm, ucis de polițiști, după ce a opus rezistență
  • 2
    Ceban susține că ar fi urmărit: „Nu vă chinuiți să aflați unde sunt intrările în Primărie și în cabinet. Vă invit, welcome”
  • 3
    Rusia: O persoană necunoscută a deschis focul asupra profesorilor și studenților din cadrul Universității din Perm. Sunt morți și răniți (VIDEO)
  • 4
    Fostul deputat PDM Vladimir Andronachi a fost pus sub învinuire în dosarul „furtului miliardului”
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.