Comisia Electorală Centrală a publicat rapoartele financiare ale candidaților pentru primele două săptămâni de campanie electorală - 30 septembrie - 9 octombrie. O bună parte din banii declarați au fost cheltuiți pentru publicitatea electorală în presă. Agora a analizat cât au plătit partidele și candidații pentru a apărea la TV, a fi auziți la radio și a fi văzuți pe web și în paginile presei scrise.
Cel mai mult pentru publicitate „a scos din buzunar” PD-ul pentru a-l promova pe Marian Lupu. În total, pentru reclamă PD a cheltuit peste 15,1 milioane de lei.
A doua în top este suma cheltuită pentru publicitate de Partidul Nostru, în susținerea lui Dumitru Ciubașenco. PN a dat pentru promovare peste 3,8 milioane de lei. Cel mai mult partidul a oferit pentru reclamă postului RTR Moldova.
Umătorul în clasament este candidatul PPEM la funcția de șef al statului, Iurie Leancă. Pentru promovarea lui Leancă au fost cheltuiți 2,8 milioane de lei. De menționat că pentru primele două săptămâni de campanie publicitatea televizată a lui Leancă apărea doar la posturile General Media Grup, deținute oficial de Vlad Plahotniuc.
Igor Dodon a scos din buzunar aproape 2 milioane de lei pentru publicitate. Cea mai mare sumă a fost virată companiei care administrează postul de televiziune NTV Moldova.
Candidatul de la Orhei, Inna Popenco, a folosit 1,7 milioane de lei pentru publicitate. Marea majoritate a banilor Popenco i-a utilizat pentru reclama de la Moldova 1 și ProTV.
Candidatul independent, Silvia Radu, a dat peste 1,7 de milioane de lei pentru publicitatea în presă și cea stradală. Partea cea mai mare din cheltuielile pentru publicitate au mers către televiziunea PRIME - un pic peste 1 milion de lei.
Liderul PL, Mihai Ghimpu, s-a promovat în presă de 1,5 milioane de lei, 520.134 de lei cheltuind pentru TV, însă nici un bănuț pentru presa online.
Maia Sandu a cheltuit bani doar pentru publicitatea pe internet - 17.290 de lei, în mare parte pentru transmisiunile Privesc.eu. Tot pe web s-a promovat și Valeriu Ghilețchi, în total de 19.825 de lei, iar Ana Guțu a declarat la CEC că nu a cheltuit nimic pentru promovare.
Vezi și aceste știri

Miniștrii Culturii de la Chișinău și București, despre controversa de la Eurovision: Nu este în puterea unui festival de muzică să confirme sau infirme legătura noastră spirituală (VIDEO)

Liderii UE nu au reușit să ajungă la o poziție unanimă cu privire la interzicerea petrolului rusesc

Președintele rus și-a găzduit aliații la Moscova. Doar Putin și Lukașenko s-au referit la Ucraina
Advertoriale

10% cashback la achitările în farmacii sau servicii comunale, cu cardul social Victoriabank

EXIMBANK lansează proiectul EU4Business - 5 milioane euro pentru dezvoltarea afacerilor locale
