INFOGRAFIC. Câți bani au „vărsat” pentru publicitatea din presă candidații la Președinție

INFOGRAFIC. Câți bani au „vărsat” pentru publicitatea din presă candidații la Președinție
Foto: Agora.md

Comisia Electorală Centrală a publicat rapoartele financiare ale candidaților pentru primele două săptămâni de campanie electorală - 30 septembrie - 9 octombrie. O bună parte din banii declarați au fost cheltuiți pentru publicitatea electorală în presă. Agora a analizat cât au plătit partidele și candidații pentru a apărea la TV, a fi auziți la radio și a fi văzuți pe web și în paginile presei scrise. 

Cel mai mult pentru publicitate „a scos din buzunar” PD-ul pentru a-l promova pe Marian Lupu. În total, pentru reclamă PD a cheltuit peste 15,1 milioane de lei. 

A doua în top este suma cheltuită pentru publicitate de Partidul Nostru, în susținerea lui Dumitru Ciubașenco. PN a dat pentru promovare peste 3,8 milioane de lei. Cel mai mult partidul a oferit pentru reclamă postului RTR Moldova.

Umătorul în clasament este candidatul PPEM la funcția de șef al statului, Iurie Leancă. Pentru promovarea lui Leancă au fost cheltuiți 2,8 milioane de lei. De menționat că pentru primele două săptămâni de campanie publicitatea televizată a lui Leancă apărea doar la posturile General Media Grup, deținute oficial de Vlad Plahotniuc.

Igor Dodon a scos din buzunar aproape 2 milioane de lei pentru publicitate. Cea mai mare sumă a fost virată companiei care administrează postul de televiziune NTV Moldova.

Candidatul de la Orhei, Inna Popenco, a folosit 1,7 milioane de lei pentru publicitate. Marea majoritate a banilor Popenco i-a utilizat pentru reclama de la Moldova 1 și ProTV. 

Candidatul independent, Silvia Radu, a dat peste 1,7 de milioane de lei pentru publicitatea în presă și cea stradală. Partea cea mai mare din cheltuielile pentru publicitate au mers către televiziunea PRIME - un pic peste 1 milion de lei.

Liderul PL, Mihai Ghimpu, s-a promovat în presă de 1,5 milioane de lei, 520.134 de lei cheltuind pentru TV, însă nici un bănuț pentru presa online.

Maia Sandu a cheltuit bani doar pentru publicitatea pe internet - 17.290 de lei, în mare parte pentru transmisiunile Privesc.eu. Tot pe web s-a promovat și Valeriu Ghilețchi, în total de 19.825 de lei, iar Ana Guțu a declarat la CEC că nu a cheltuit nimic pentru promovare. 

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Miniștrii Culturii de la Chișinău și București, despre controversa de la Eurovision: Nu este în puterea unui festival de muzică să confirme sau infirme legătura noastră spirituală (VIDEO)

Miniștrii Culturii de la Chișinău și București, despre controversa de la Eurovision: Nu este în puterea unui festival de muzică să confirme sau infirme legătura noastră spirituală (VIDEO)

Liderii UE nu au reușit să ajungă la o poziție unanimă cu privire la interzicerea petrolului rusesc

Liderii UE nu au reușit să ajungă la o poziție unanimă cu privire la interzicerea petrolului rusesc

Președintele rus și-a găzduit aliații la Moscova. Doar Putin și Lukașenko s-au referit la Ucraina

Președintele rus și-a găzduit aliații la Moscova. Doar Putin și Lukașenko s-au referit la Ucraina

Advertoriale
10% cashback la achitările în farmacii sau servicii comunale, cu cardul social Victoriabank

10% cashback la achitările în farmacii sau servicii comunale, cu cardul social Victoriabank

EXIMBANK lansează proiectul EU4Business - 5 milioane euro pentru dezvoltarea afacerilor locale

EXIMBANK lansează proiectul EU4Business - 5 milioane euro pentru dezvoltarea afacerilor locale

Maib lansează Ediția 2 „Schimbă viteza cu maib liber” cu dublu premii: opt iPhone 13 și două automobile KIA Rio X-Line

Maib lansează Ediția 2 „Schimbă viteza cu maib liber” cu dublu premii: opt iPhone 13 și două automobile KIA Rio X-Line

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: În căutarea jobului perfect (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: În căutarea jobului perfect (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Tatiana Miron, tânăra care a decis să revină din Spania pentru a dezvolta satele din Moldova (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Liderii lumii - sup lupă (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Dumitru și Emanuela Ciuprina, tinerii care au schimbat Bucureștiul pe satul Lunga din Florești (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Paștele - mâncare, tradiție, mister
Cele mai populare
  • 1
    Președintele rus, Vladimir Putin, ar fi fost operat de cancer
  • 2
    Noi nemulțumiri legate de Eurovision. Directorul „Teleradio-Moldova”, indignat de faptul că juriul de la Chișinău nu a oferit niciun punct României
  • 3
    Contraofensivă demarată cu succes. În regiunea Harkiv, militarii ucraineni au ajuns la granița cu Federația Rusă
  • 4
    Sfârșitul politic al lui Putin: experții ucraineni, despre un eventual atac al Rusiei asupra Moldovei
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.