În R. Moldova au fost declarate notorii 27 de mărci comerciale, majoritatea aparțin întreprinderilor private și doar două sunt în posesia statului.
Până în momentul de față, în Republica Moldova a fost constatată notorietatea în privința a 27 de mărci, cele mai multe dintre ele aparținând întreprinderilor autohtone. Cele mai multe sunt deținute de Orhei-Vit, urmată de compania finlandeză Rovio Entertainment.
Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare gestionează mărcile BELÎI AIST, care sunt printre cele mai faimoase și mai valoroase mărci notorii din Republica Moldova.
Companiile din străinătate preferă să-și protejeze drepturile în Republica Moldova utilizând procedura obișnuită de înregistrare. Totuși, aceștia apelează la sistemul de constatare a notorietății atunci când sunt implicați în conflicte sau în cadrul acțiunilor de apărare a drepturilor
Printre mărcile notorii ce aparțin companiilor străine se regăsesc ORANGE, BOSS sau ANGRY BIRDS.
„Marca notorie este un brand larg cunoscut în cadrul segmentului de public vizat pentru produsele sau serviciile cărora li se aplică. Marca poate fi recunoscută ca fiind notorie în urma unei constatări realizate de către instanța judecătorească competentă, conform procedurii contencioase. Pentru a obține acest statut o marcă comercială trebuie să fie recunoscută de consumatori și specialiști, să asigure un grad înalt de distinctivitate și să posede valoare comercială. În rezultat, marca notorie se protejează pe o perioadă nelimitată de timp și doar în limita produselor sau serviciilor pentru care a obținut acest statut juridic”, afirmă Ion Țigănaș, avocat în domeniul proprietății intelectuale.
Expertul atenționează asupra faptului că „în ultimul timp, se atestă o creștere a numărului de mărci declarate notorii de către instanțele judecătorești naționale. În acest context, trebuie reținută ideea, potrivit căreia temei pentru inițierea acțiunii de constatare a notorietății mărcii îl reprezintă existența unui conflict real, referitor la o marcă larg cunoscută în Republica Moldova, și nu a unui litigiu simulat sau artificial. Datorită efectelor juridice pe care le produce, constatarea și atribuirea statului juridic de marcă notorie trebuie privite cu maximă atenție, iar probele prezentate în favoarea notorietății trebuie să dovedească, în mod indubitabil, faptul că marca este foarte cunoscută în Republica Moldova”, conchide Ion Țigănaș.
Pentru mai multe detalii despre proprietatea intelectuală, accesați tiganas-iplaw.com.
Vezi și aceste știri

Deciziile CSE: Negocieri directe pentru energia electrică, nou termen de plată pentru Moldovagaz și noi facilități pentru agricultori

Turcia se opune în continuare aderării Suediei la NATO. Erdogan cere măsuri împotriva terorismului

Un nou punct de trecere a frontierei cu România, instituit la Leova. O decizie în acest sens a fost luată de Comisia pentru Situații Excepționale
Advertoriale

Preotul Petru Ciobanu – printre primii absolvenți ai meseriei de cultivator-procesator de bacifere ai Școlii Profesionale Nisporeni

Localitățile Bulboaca și Speia vor avea până la sfârșitul anului propria strategie de dezvoltare a turismului și un plan de acțiuni pentru un termen de până la 10 ani
