Directorul Centrului pentru Jurnalism Independent, Nadine Gogu a menționat că scopul evenimentului este dezbaterea recomandărilor făcute în acest studiu, pentru ca în momentul în care se vor transmite în parlament o versiune de amendare sau o nouă lege „să avem certitudinea că legea sau amendamentele care sunt propuse vor elimina acele carențe existente în domeniul respectiv.”
„Am colaborat cu doi experți, media și din domeniul juridic, care au elaborat un studiu pe care îl discutăm astăzi pentru că pe baza acestuia, ulterior, vom veni cu recomandări de amendare a legislației, sau chiar eventual de elaborare a unei noi legi dacă vom considera oportun”, a menționat Gogu.
Studiul a fost elaborat de către Ion Bunduchi și Eugen Rîbca și include două aspecte analiza și recomandări de modificare a actualei legi privind publicitatea și situația pieții de publicitate în Republica Moldova.
„Noi am identificat cel puțin 18 articole din cele 34 care necesită îmbunătățite și dacă sunt mai mult de jumătate poate ar fi oportun elaborarea unei noi legi, pentru că din 1997 s-au mai schimbat lucrurile”, a menționat Bunduchi.
De asemenea, Bunduchi a mai adăugat că în Moldova este un deficit de date statistice care să ofere o imagine clară asupra situației atât din domeniul respectiv, cât și din alte sfere.
Dezbaterea a fost organizată de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) cu sprijinul financiar al Agenţiei Suedeze pentru Dezvoltare şi Cooperare Internaţională, prin intermediul Ambasadei Suediei în Chișinău.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.