Produse farmaceutice mai iefitine dar cu același efect: „Aceeași substanță activă! De ce achiți mai mult?”

Produse farmaceutice mai iefitine dar cu  același efect: „Aceeași substanță activă! De ce achiți mai mult?”

Pe 18 noiembrie curent, a fost lansată campania de informare cu genericul „Aceeași substanță activă! De ce achiți mai mult?”. Această campanie are menirea de a informa cetățenii despre faptul că multe dintre medicamentele ieftine au același efect ca și cele scumpe.

„Pacienții trebuie să știe că substanța activă este de fapt principalul component a unui medicament care tratează boala și nu denumirea comercială sau brandul medicamentului face acest lucru. Trebuie să constatăm că pacienții noștri nu sunt destul de informați și aici apare rolul nostru, al farmaciștilor cât și a medicilor de familie care încalcă ordinul Ministerului Sănătății cu privire la prescrierea medicamentelor. Prescrierea substanței active este priritatea campaniei noastre sociale”, a declarat viceministrul Sănătății, Liliana Iașan.

„Mulți pacienți nu cunosc că piața farmaceutică oferă preparate de tip original și generic. Medicamentele originale sunt preparate-dezvoltate de o companie cu investiții enorme unde se propune o moleculă nouă care necesită studii clinice și costuri mai mari pentru promovarea acestui brand. Preparatele generice sunt echivalentele totalmente cu produsele originale și au acelașe efect, fiind utilizate în aceeași doză și concentrație, dar ca cost sunt mai ieftine”, a informat directorul Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale din Republica Moldova, Vladislav Zara.

„Anume substanța activă a medicamentului tratează boala, dar nu forma sau culoarea și brandul medicamentului. Rezultatul pe care-l așteptăm este ca cheltuielile pacienților pentru medicamente să fie mai mici, pentru că toate rețetele care sunt prescrise în cadrul medicamentelor compensate, dar și în cadrul celor necompensate trebuie să fie scrise conform denumirii comune internaționale sau vorbind mai simplu la acele molecule, substanțe active care tratează. Populația va avea posibilitatea să facă o alegere conștientă, fie un medicament cu substanță activă fără denumirea comercială medicamentului notorie, fie un alt medicament cu o denumire comercială notorie dar cu un preț suplimentar care va fi necesar de achitat”, a conchis directorul general al Companiei Naționale de Asigurări în Medicină, Dumitru Parfentiev.

Campania are carcater social și nicidecum de promovare a medicamenttului. Aceasta va dura de pe 18 noiembrie curent până pe 31 martie 2017.

Sprijină redacția Agora cu 160 de lei pe lună, iar noi te răsplătim cu un coș de produse locale de la From the Heart Shop.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
După anularea alegerilor de la Bălți, Tauber propune să fie declarat caracterul captiv al statului

După anularea alegerilor de la Bălți, Tauber propune să fie declarat caracterul captiv al statului

BCS cere Procuraturii Generale inițierea unei anchete privind suspendarea turului doi a alegerilor de la Bălți, dar și demiterea membrilor CEC

BCS cere Procuraturii Generale inițierea unei anchete privind suspendarea turului doi a alegerilor de la Bălți, dar și demiterea membrilor CEC

Ministerul Sănătății ar putea găsi în cutia poștală o scrisoare de la Primăria Chișinău. Despre ce este vorba

Ministerul Sănătății ar putea găsi în cutia poștală o scrisoare de la Primăria Chișinău. Despre ce este vorba

Advertoriale
Cooperarea în agricultură: între succes și eșec. Cum a fost îmbunătățită experiența Republicii Moldova (FOTO)

Cooperarea în agricultură: între succes și eșec. Cum a fost îmbunătățită experiența Republicii Moldova (FOTO)

Povestea în mujdei și ciocolată a uneia dintre cele mai cunoscute patiserii din Chișinău la Artizanii Gustului

Povestea în mujdei și ciocolată a uneia dintre cele mai cunoscute patiserii din Chișinău la Artizanii Gustului

Abonament ACCESIBIL. Creat cu grijă pentru persoanele cu necesități speciale

Abonament ACCESIBIL. Creat cu grijă pentru persoanele cu necesități speciale

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Care-i treaba cu șefii, ce mașini conduc și de ce au camere video în birou (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Care-i treaba cu șefii, ce mașini conduc și de ce au camere video în birou (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Gadgeturile noastre de toate zilele (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Viața de după căsătorie sau „iubirea asta nu ți-i trali-vali” (VIDEO)
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Noi reguli de intrare în România. Toți călătorii vor completa formularul de localizare a pasagerului
  • 2
    Marina Tauber, adresare către Maia Sandu: „Este un război. În el neapărat vor fi câștigători și invinși, iar învinșii veți fi voi”
  • 3
    Un bărbat de 30 de ani a murit după ce ar fi fost împușcat în timpul unei partide de vânătoare
  • 4
    Mai mulți bălțeni, nemulțumiți de anularea alegerilor
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.